Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: A Porsche Safari is born

13 feb 2022 19:45

Ik volg je youtube updates ook steeds Johann! Wat een geduld, wat een rust en kalmte als het even tegenzit…. Diep respect en mooi werk man. Beregaaf.

Re: A Porsche Safari is born

14 feb 2022 10:42

Wat een mooie kleur zat er origineel op! Goed dat er hier weer naar terug gaat.

Re: A Porsche Safari is born

14 feb 2022 11:03

https://pin.it/748SYKi

Afbeelding

Re: A Porsche Safari is born

14 feb 2022 12:10

Bedankt voor alle leuke reacties!

Ik begin nu beter te begrijpen waarom ze niet meer Mauritiusblauw is...

Afbeelding

Ik denk nog een dagje of twee schuren, dan heb ik meerderheid van de zwarte troep er af.

997 4S 2006 schreef:Wat een mooie kleur zat er origineel op! Goed dat er hier weer naar terug gaat.


Ja, een hele mooie en zeldzame kleur, maar ik gaan hier niet naar terug hoor...denk ik...of misschien wel...maar ik denk net niet...wat dacht je van Rubystone? :popcorn:

Oh, en als iemand een spuiter weet die op zeer korte termijn een 924 Safari kunnen en willen spuiten houd ik me aanbevolen :D

Re: A Porsche Safari is born

14 feb 2022 12:14

He Johann,

Wanneer wil je de safari weer opnieuw aanbieden voor de keuring?

Re: A Porsche Safari is born

14 feb 2022 12:27

Laten we het daar maar niet over hebben Frank :roll: Mijn ambitie was eind januari...maar ik zei niet welk jaar :lol:

Re: A Porsche Safari is born

14 feb 2022 13:33

Dacht dat je m ging plastidippen :scratch:

Re: A Porsche Safari is born

14 feb 2022 14:00

Klopt, maar ik zou hem op termijn ook willen laten spuiten. De twee sluit elkaar gelukkig niet uit, want platidip is een tijdelijke coating.

Re: A Porsche Safari is born

14 feb 2022 18:13

Ach, uiteindelijk gaat het goedkomen Johann. Zeker als hij zometeen gewoon als nieuw is. Dan kunnen ze deze safari alleen maar goedkeuren. En ik gok erop dat de keuring uiterlijk januari 2023 gaat zijn. :thumleft:

Re: A Porsche Safari is born

14 feb 2022 19:10

Is die datum niet een beetje te optimistisch???

Re: A Porsche Safari is born

15 feb 2022 20:08

Nee hoor, een heel jaar de tijd. :D

Re: A Porsche Safari is born

16 feb 2022 15:34

Hallo Johann,

In het Duitse autotijdschrift "SPORTAUTO" staat in het februari nummer een artikel over de 924 GTS Rallye waar Walter Röhrl in reed.
Misschien leuk om het artikel bij je Safari Porsche te hebben?! Sommige winkels in NL verkopen dit blad.

Re: A Porsche Safari is born

13 maart 2022 22:22

Johann, je abonnees zitten te wachten op een nieuwe video! :D

Re: A Porsche Safari is born

14 maart 2022 10:00

Johann schreef:Klopt, maar ik zou hem op termijn ook willen laten spuiten. De twee sluit elkaar gelukkig niet uit, want platidip is een tijdelijke coating.

Je zou ook Raptor Liner kunnen overwegen, past mooi bij het concept

Re: A Porsche Safari is born

14 maart 2022 13:20

JeroenSC schreef:Johann, je abonnees zitten te wachten op een nieuwe video! :D


Haha, ja sorry, het is inderdaad lang geleden maar er zijn wel goeie redenen voor :lol:

Als eerst moest ik de balans herstellen bij vrouwlief door aan het huis te klussen. Ik heb drie kamers gesaust, kasten gebouwd, stroom aangelegd etc. Daarnaast ook een verbouwing gedaan die van directe belang is voor mijn autohobby i.e. Ik heb een nieuwe schuurtje en fietsenstalling gebouwd voor al mijn tuingereedschap die nu in mijn garage staan. Nu is mijn garage alleen maar voor mijn auto's en alle andere zooi hebben hun eigen plekje 8)

En toen ik dacht dat ik weer aan de Safari kan gaan werken had ik ineens een kriebel in mijn keel met als result6aat dat ik een week plat was met Corona en daarna geen puf om aan de Safari te werken :bang:

Sinds enkele dagen voel ik me weer redelijk fit en gaan ik weer aan de slag met de Safari. Er is wel het een en andere gebeurt de afgelopen weken m.b.t. de Safari. Het meest belangrijke is dat ik de auto gaan laten spuiten. Dus, de komende weken moet ik hem helemaal kaal schuren en demonteren. Daarna gaan hij enkele maanden naar een spuiterij die bij mij op 500 meter afstand liggen waar ze weer de fabriekskleur van Mauritiusblauw zullen krijgen.

Re: A Porsche Safari is born

14 maart 2022 13:59

Enkele maanden naar de spuiter....... :scratch: Wordt ie met paintbrush gespoten :D :D

Re: A Porsche Safari is born

14 maart 2022 15:44

Het is een tussendoor in de loze uurtje project voor de spuiter :wink:

Re: A Porsche Safari is born

14 maart 2022 18:07

Ongelooflijk leuk project.. volg het sinds kort met plezier. Respect!

Gr., Kees :thumleft:

Re: A Porsche Safari is born

14 maart 2022 18:21

Johann schreef:Het is een tussendoor in de loze uurtje project voor de spuiter :wink:


Ga je die reis naar de noordkaap wel halen dan? Ik ken dat met een klus die in de loze uurtjes wordt gedaan. Kan een eeuwigheid duren. Nu ook weer met de motor van de 924. Die hoop ik trouwens deze week terug te krijgen.

Re: A Porsche Safari is born

14 maart 2022 20:02

Johann, mooi dat de 924 weer z'n originele kleur terug krijgt :thumleft:

En ja uit eigen ervaring weet ik dat dergelijke projecten veel tijd en geduld vergen :wink:

Ik had je afgelopen weekeinde nog een mailtje gestuurd over m'n oude lasapparaat wat ter overname beschikbaar was, maar die was
binnen een uur al weg via FB.

Re: A Porsche Safari is born

13 mei 2022 16:40

Het was een tijdtje stil hier op mijn 924 Safari project topic, maar ik zat zeker niet stil :D

Ze is vandaag door de spuiter opgehaald. De carrosserie is helemaal kaal.

Afbeelding

Over de komende weken gaan de spuiter de auto finaal terug schuren op alle plekjes waar ik niet kan komen, een klein stukje lassen and de dorpel bij de achter spatbord. Daarna zal ze weer terug gespoten worden in haar originele Mauritiusblauw 8)

Uiteraard is er ook een filmpje :salut:

Re: A Porsche Safari is born

13 mei 2022 17:06

Dit is wel heel spannend hoor. Een filmpje op Youtube plaatsen die pas over 53 minuten in premiere gaat.....

Re: A Porsche Safari is born

13 mei 2022 17:44

Nog 16 minuten (:
Dus precies om 18.00 uur live

Re: A Porsche Safari is born

13 mei 2022 17:56

Veel kijkplezier jongens :thumleft:

Re: A Porsche Safari is born

13 mei 2022 20:29

Wat had ik graag dat wassen van die vloer gezien….. :shock:

Ben benieuwd hoe hij er straks uitziet. Leuk hoor.
Plaats een reactie