Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Toby's 997.1 Carrera

05 mei 2024 9:18

Interessant om de wielkuipen zo te dempen! Dat is ook nog iets wat bij mijn 997 op de to do lijst staat. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Re: Toby's 997.1 Carrera

15 mei 2024 10:34

Toby schreef:Nee rijdend heb ik hem nog niet getest, ik zal laten weten hoe het ging als dit is gebeurd.

En, en, en? :lol: Ik denk dat ik mijn aftermarket microfoon dit weekend ook even ga verleggen (van nu bovenop het midden van de stuurkolom naar dezelfde positie als jij hebt gebruikt), maar als dat bij voorbaat zinloos is hoor ik het graag!

Re: Toby's 997.1 Carrera

15 mei 2024 12:03

Je hebt de dynamat op de kunstof wielkuip bekleding geplakt … waarom niet op het binnenscherm :?:

Bij de deuren plak je het toch ook binnen in :?

Re: Toby's 997.1 Carrera

15 mei 2024 22:24

Stiruam schreef:
Toby schreef:Nee rijdend heb ik hem nog niet getest, ik zal laten weten hoe het ging als dit is gebeurd.

En, en, en? :lol: Ik denk dat ik mijn aftermarket microfoon dit weekend ook even ga verleggen (van nu bovenop het midden van de stuurkolom naar dezelfde positie als jij hebt gebruikt), maar als dat bij voorbaat zinloos is hoor ik het graag!

De geluidskwaliteit is niet geweldig maar ik ben te verstaan, daar ging het me om.

Re: Toby's 997.1 Carrera

15 mei 2024 22:32

Olaf schreef:Je hebt de dynamat op de kunstof wielkuip bekleding geplakt … waarom niet op het binnenscherm :?:

Bij de deuren plak je het toch ook binnen in :?

Het plakt op het metaal, daar zit inderdaad deels undercoating op, bedoel je dat? Ik heb geprobeerd vanaf de binnenkant erbij te komen, maar dat lukte niet. Ik had gezien dat anderen om dezelfde reden deze weg hadden bewandeld (bijv. ook bij een 991) dus het leek me wel een poging waard. Het doel is niet geluidsdemping (daarvoor is aan de buitenkant plakken inderdaad redelijk zinloos), daarvoor is Dynamat ook niet het juiste materiaal. Het gaat om het veranderen van de resonantiefrequentie en dat zou ook aan de buitenkant moeten werken. Het doet geen wonderen qua volume, maar ik beeld me wel in dat het geluidsspectrum aangenamer is geworden.

Voor nu ga ik het hierbij laten. 18" wielen zouden waarschijnlijk verder helpen, maar dat ga ik voorlopig niet doen. Als ik in stilte wil rijden kan ik altijd nog de W211 pakken. :D
Plaats een reactie