Mijn 986 begint langzaam de goede kant op te gaan. Het aftermarket alarm is er uit en de laatste draden ben ik aan het herstellen. De Parrot kit is er ook uit, maar herstel hangt af van de nieuwe radio (welke draden heb ik daar nog nodig). PCM is er uit inclusief de CD wisselaar en Navi unit.
Het doel is om mijn clima weer naar boven te schuiven en een single DIN radio te plaatsen. Ik hink op twee gedachten, met op dit moment een voorkeur voor nr1, maar ik weet niet hoe goed dit te realiseren is. Voorstellen zijn welkom
1. Een gewone radio, geen cassette of CD, wel Bluetooth en carkit functionaliteit. Ik zal slechts sporadisch gebruik maken van de bel functie, maar radio ontvangst (FM en DAB) is belangrijk en wat kunnen spelen vanaf de telefoon is welkom. Liefst met een gewone draaiknop voor volume en paar toetsen voor bediening. Geen fratsen, gewoon functioneel en goed te bedienen. En met een kleur verlichting die bij de rest past.
2. Single DIN met uitklapscherm. In dat geval met Android auto. Dat systeem vind ik goed werken, maar ik zit al snel met het nadeel dat een touchscreen gewoon een totaal ongeschikte interface is in een auto. Dus heel fijn voor navigeren (beter scherm op betere plek dan de telefoon), maar verder eigenlijk redelijk waardeloos.
Ik zie veel van dubbel DIN units en daar zitten best mooie dingen tussen, maar het liefst heb ik enkel DIN en het liefst geen touchscreen... De bedoeling is er een beetje een pure auto van te maken.
Ik hoor graag jullie suggesties.