Subforum voor Audio, Navigatie en allerlei andere electronica in de auto
Plaats een reactie

993 Lampje vervangen

13 apr 2024 14:51

Net mn grootste autoproject van t jaar verricht: beide dimlichtlampjes vervangen door Philips Extreme Vision.
Had er al eens 1 lamp uitgehaald, dus durfde t wel aan.
Rechts was stuk, en dat was al te horen aan t rammelende glas bij demontage.
T is zowaar gelukt, zelfs t glas en de reflector schoongemaakt. Handig dat uit elkaar kan. En de lampen doen t weer.
Heb wel een vraagje: bij beide lampen lijkt de houder van t klembeugeltje verbogen, zie foto. Het beugeltje past nog wel, het extra rechthoekige 'zekeringsclipje' (niet op de foto) ontbrak links helemaal, en paste rechts alleen met wat aanpassing.
Neem aan dat t niet zo hoort. Enig idee hoe dit kan komen? Ik kreeg t niet makkelijk teruggebogen (gietalu oid), en heb t dus zo gelaten. T werkt allemaal nog, dus "if it ain't broken..."
82824

Re: 993 Lampje vervangen

25 mei 2024 11:15

Vervolg: gisteren gereden, linker dimlicht werkte weer niet.
Vanochtend dus maar weer op onderzoek. Zekering was ok.
Koplamp er weer uit, lampje zat los in de fitting, beugeltje klemde m niet vast. Toch maar geprobeerd om de verbogen 'pal' waaronder t beugeltje vastklemt iets rechter te buigen. Het lijkt erop dat de aluminium ring waarvan het palletje een onderdeel is, niet los kan van de reflector. Zit met een soort popnagels en dikke kit vast. Durfde dus niet te veel kracht te zetten om meer schade te voorkomen. Is enigszins gelukt. Daarna met een uurtje trial&error het beugeltje zo bijgebogen dat het weer onder t palletje past het het lampje vastklemt. Was wel een !@#€%-werkje. Lamp doet t weer. Hopelijk blijft ie deze keer ook tijdens t rijden zitten, anders moet ik een andere McGyver oplossing gaan bedenken.

Ben wel nog steeds benieuwd of anderen hier ook ervaring mee hebben...

Re: 993 Lampje vervangen

25 mei 2024 11:53

Nee floriaan zelfs lampjes vervangen laat ik doen :mrgreen:

Re: 993 Lampje vervangen

25 mei 2024 17:09

Als IK het al aandurf...
Plaats een reactie