Auteur |
Bericht |
ahameter
|
RH speedline aankoop advies
Ik heb besloten om RH speedline replica velgen aan te schaffen voor de 964. Echte speedlines zijn zo zeldzaam dat ik daar niet op wil wachten. Als ze ooit langs komen verkoop ik de RH’s wel weer.
Nu zit ik met het volgende vraagstuk betreffende ET waarde van de velgen en mijn auto.
Ik heb een 964 c2, die widebody schermen heeft, (wtl) maar nog de originele draagarmen (964)
Optie 1 : Oem maatvoering van turbo bestellen, et 52 voor en et 61 achter, met spacers (en wellicht later draagarmen aanpassen)
Optie 2 : Ander ET waarde bestellen, en zonder (? Gaat dat ?) spacers werken.
Als de ET waarde van de velg veranderd, veranderd neem ik aan ook het uiterlijk van de velg ? Deze word minder diep, of juist dieper ?
Nu heb ik achter et 44, met een 41mm spacer. Zeg ik het dan goed als er et 61 achter komt (oem turbo) de spacer dan naar 24mm gaat ?
|
12 maart 2023 19:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: RH speedline aankoop advies
ET 17 groter … spacer (nog?) dikker toch Maar vergeet niet de J maat (breedte) van de velg in de calculatie mee te nemen
|
12 maart 2023 20:06 |
|
|
ahameter
|
Re: RH speedline aankoop advies
Iets specifieker, het gaat om deze maatvoering :
8Jx18 ET52 and 10Jx18 ET61 (Dit is 965 (turbo) OEM)
Dit kan ik bestellen, en ik neem aan met spacers monteren.
OF
Kan ik een andere ET waarde bestellen zodat ik geen spacers nodig heb ? MAAR veranderd dit de diepte dus uiterlijk van de velg?
|
12 maart 2023 20:41 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: RH speedline aankoop advies
Ik zou de turbo of andere standaard maat bestellen - da’s handig bij evt. verkoop Geen idee hoe RH de ET waarde maakt - wellicht ook door verschil in dikte van het hart van de velg ….
|
12 maart 2023 21:32 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: RH speedline aankoop advies
als je deze maten besteld moet je voor jouw achtervelgen minimaal 17 mm adapters bestellen, adapters dus ! dus geen spacers !!!! kzou als ik jou was minimaal 20 mm nemen , waarom ? omdat je niet tegen jouw achter boven langs lopende olie leiding komt met jouw binnenrand van jouw achtervelg , en jij kunt makkelijk 20 mm adapters nemen jij hebt toch een wijd body! voorbanden 225x40x18 nemen achterbanden 265x35x18 nemen (N codering uiteraard!!!) dat zijn oem maten en rijden het lekkerste ! btw als je rh velgen koopt bestel dan die met 40 bouten ipv 38 bouten , de 40 zijn de vernieuwde versies en ogen net zoals de originele speedlines met 40 bouten ! als er nog meer vragen zijn pb,tje is geen probleem ! dit is mijn hok : vandaar originele speedlines btw succes , greetz mike. .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
13 maart 2023 0:46 |
|
|
bladerunner
|
Re: RH speedline aankoop advies
Waar vind je op dit moment nog Speedlines RH's in voorraad? Een vriend zoekt al een tijdje maar overal is een lange wachttijd. Hieronder heb je een mooie ET calculator. https://jr-wheels.com/et-calculator
|
13 maart 2023 7:52 |
|
|
bladerunner
|
Re: RH speedline aankoop advies
Breedte 964 gewoon = 1652 mm Breedte 964 Turbo = 1775 mm = 123mm verschil Spoorbreedte: 964 vooraan 1380 964 turbo vooraan 1434 = 54mm verschil 964 achteraan 1374 964 turbo achteraan 1493 = 119mm verschil Jij moet dus vooraan 27mm extra opvullen langs elke kant, en achteraan 60mm extra opvullen langs elke kant. Ter vergelijking: Cup 1 17" passen perfect op een smalle 964 maar ook op een brede WTL met de brede assen. Voor 7J met een ET van 55 Achter 9J met een ET van 55 Ik heb even gesimuleerd met de door jouw gevraagde 18 x 8J en 18 x 10J velgen. Jij kan achteraan perfect 11J nemen. Doe zelf de test met de simulator. Vooraan Achteraan Ik vermoed dat Singer ook de gewone 964 smalle ophanging gebruiken op hun creaties, vermits zij echte deepdish velgen hebben. Hier te bestellen. https://www.fikse.com/wheels/fikse-fuch ... ca-18-inch
|
13 maart 2023 9:07 |
|
|
ahameter
|
Re: RH speedline aankoop advies
@drknauf, bedankt voor de info zeer nuttig, en wat een plaatje dat witte hok. met een witte blijf je zitte ! (gelukkig maar)
@bladerunner, ook bedankt voor alle info. Ik heb nu een goed beeld wat ik ga doen. Die RH's zijn inderdaad moeilijk te krijgen, ik ben aan het mailen met RH. Kerscher kan ze wel leveren.
For the time being kies ik voor de OEM maatvoering met spacers/adapters. In de toekomst vervang ik de draagarmen naar de widebody variant. en ben ik ook veilig voor het geval ik ooit de mogelijkheid krijg om echte speedlines te bemachtigen .....
Extra vraagje, zijn de voorste draagarmen van een widebody ook een andere maat dan de 'standaard' 964 draagarmen?
|
13 maart 2023 13:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: RH speedline aankoop advies
Kerscher velgen zijn niet te vergelijken met RH velgen … Met PET of via de site van Rosepassion kan je volgens mij zelf uitvogelen of de voorste draagarmen anders zijn. Staat mij iets van bij dat ze gelijk zijn, maar anders gemonteerd …. beetje klok~klepel verhaal
|
13 maart 2023 13:36 |
|
|
bladerunner
|
Re: RH speedline aankoop advies
Volgens mij wel. Spoorbreedte: 964 vooraan 1380mm 964 turbo vooraan 1434mm Bij deze ad kan je vele foto's bekijken wat je nodig hebt om van een gewone 964 een WTL te maken. https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 6-223-7049
|
13 maart 2023 13:54 |
|
|
ahameter
|
Re: RH speedline aankoop advies
ongelofelijk, voor 30k ombouw spullen kopen en nooit gebruiken ik zie geen voor-draagarmen liggen, en zoals olaf al zegt, en de spoorbreedte aangeeft, lijkt erop inderdaad dat die heel dicht bij elkaar liggen. Achter staan ze dus wel 60mm per zijde meer naar buiten.
|
13 maart 2023 14:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: RH speedline aankoop advies
Rosepassion geeft in de shop bij achter de keuze voor standaard of WTL, bij voor niet
|
13 maart 2023 14:16 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: RH speedline aankoop advies
De huidige prijs. Ik kan me indenken dat het 12 jaar geleden allemaal een stukje goedkoper was.
_________________________________________ Mvg,
René
|
13 maart 2023 15:03 |
|
|
ahameter
|
Re: RH speedline aankoop advies
scherp olaf ! en scherp rene ! * ik moet nog veel leren
|
13 maart 2023 17:16 |
|
|
ahameter
|
Re: RH speedline aankoop advies
11jx18 et 65 is nog te krijgen voor achterzijde. Voorzijde originele maat geen probleem.
Voor nu zie ik niet in waarom het niet zou passen.
Die 11j et 65 is volgens mij een 993 maat, klopt dat ? In dat geval zijn ze dus ook nog wel verkoopbaar in de toekomst.
|
14 maart 2023 0:50 |
|
|
bladerunner
|
Re: RH speedline aankoop advies
Dan ga je spoorverbreders van 4,5 cm moeten gebruiken aan elke kant en ik weet niet of dit zo verstandig is. Je kan beter de 11J met ET 40 nemen, met spoorverbreders van 2cm. https://www.design911.co.uk/nl/porsche/ ... oy-wheels/
|
14 maart 2023 8:09 |
|
|
bladerunner
|
Re: RH speedline aankoop advies
En er is wel degelijk een verschil in de voorophanging. Op de foto's van de bestelling zie ik onderdeel "radträger" met serienummer 96534165521 en 96534165621 en dit wijst naar de voorophanging van de Turbo. Waarom zou de Duitser dit anders besteld hebben? Ook Rosepassion heeft twee verschillende ophangingen beschikbaar.
|
14 maart 2023 8:51 |
|
|
ahameter
|
Re: RH speedline aankoop advies
ik begrijp dat zo min mogelijk spoorverbreder wenselijk is, maar gezien het toekomst beeld dat ik uiteindelijk naar 965 draagarmen ga, is die et 61/65 denk ik de beste optie dan. anders moet ik dan weer andere velgen halen. Misschien is het een verkeerd idee dat ik deze velgen ooit nog omwissel voor echte speedlines. Omdat ooit wel eens 15 jaar kan duren ....
In mijn beleving veranderd de diepte van de velg toch als je een andere ET waarde gebruikt ? of is dat niet waar ? heeft het uiterlijk van de velg niks te maken met de ET waarde ? dat lossen ze op door aan de binnen zijde de opname dikker of dunner te maken ?
|
14 maart 2023 10:09 |
|
|
bladerunner
|
Re: RH speedline aankoop advies
Als het plan is om het onderstel om te bouwen naar een WTL zou ik, als ik u was, de RH - Speedline Style nemen met de maten: vooraan: 8 x 18 ET 52 en voorlopig spoorverbreders nemen van 1cm achteraan: 10 x 18 ET 54 en voorlopig spoorverbreders van 4,6 cm Beiden zijn nu blijkbaar in stok bij Brombacher. https://www.fvd.net/de-en/shop?&term=&s ... %5B%5D=400BTW, originele Speedlines zijn ook 8J voor, en 10J achter maar deze 2de hands vinden is als een speld in een hooiberg.
|
14 maart 2023 11:45 |
|
|
ahameter
|
Re: RH speedline aankoop advies
ja ik begrijp dat dat dichter bij elkaar ligt. Die ET54 past ook nog op de turbo draagarmen, al steekt de band dan waarschijnlijk wel 7mm buiten het scherm.
bedankt voor het meedenken.
|
14 maart 2023 12:28 |
|
|
ahameter
|
Re: RH speedline aankoop advies
waar jij naar refereert hier is niet de draagarm maar de wieldrager
|
14 maart 2023 12:31 |
|
|
Hans44
|
Re: RH speedline aankoop advies
Dat zijn de fusees Die zijn verschrikkelijk duur van een 964 Turbo of RS/Cup. Dat scheelt ongeveer factor 5 qua prijs in vergelijking tot een 964 C2 of C4 fusee Ik heb me ooit laten vertellen (weet het niet 100% zeker), dat je ook de fusee van een 993 kunt gebruiken. Die zijn qua afmetingen en opbouw gelijk aan een RS/Turbo 964 fusee, maar niet gesmeed zover ik weet, wel een stuk goedkoper.
|
14 maart 2023 12:40 |
|
|
ahameter
|
Re: RH speedline aankoop advies
bestelling is er uit bij FVD Brombacher. 8x18 ET52 voor, 10x18 ET 54 achter. RH Speedlines, met porsche embleem centercaps.
Nu nog een paar mooie bandjes scoren.
|
16 maart 2023 11:26 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: RH speedline aankoop advies
Over iets meer dan een uur eindigt de veiling: No Reserve: 18″×8″ and 18″×10″ Speedline Wheels for Porsche 993 (locatie Santa Clarita, California...)
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
06 apr 2023 22:45 |
|
|