Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 14:28



Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
993: Bandenspanning ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 993: Bandenspanning ?
Porsche noemt de volgende bandenspanning voor de 993:
voor: 2,5 bar voor alle maten wielen
achter: 2,5 voor 17" en 3 bar voor 16" en 18".

Mijn ervaring is dat de 17" banden ACHTER duidelijk sneller aan de buitenkant(en) slijten en dus lijkt de 2,5 te laag.

Ervaring, goede adviezen i.v.m. optimale slijtage/wegligging?
Graag wel vermelden over welke velgmaat het gaat!


23 mei 2006 23:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik rijd al jaren op 17-ers met de bandenspanning voor 2,5 en achter 3
Ik ben steeds tevreden van de wegligging en de banden slijten mooi gelijk af.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


23 mei 2006 23:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Ik doe met 18" 2.5 bar, voor en achter :wink:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


23 mei 2006 23:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Bij mijn 964 C4 op 17":
achter: 3,0 bar
voor: 2,5 bar

Maar dat wist je al! :wink:


23 mei 2006 23:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
N.a.v. Koen's reactie: alleen de ervaring met 911 modellen is voor mij in dit verband interessant.