Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 6:26



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Mp3 mogelijkheid voor een cayenne 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Mp3 mogelijkheid voor een cayenne
Ik heb sinds kort een Cayenne 4.5 S uit 2004
Een geweldige auto met alles er op en aan, nou ja alles, bijna alles
In mij vorige auto een audi a6 had ik een Bluetooth telefoon voorziening en een mogelijkheid voor mp3 middels de RNS-E
Ik mis dat toch wel heel erg in de Porsche
Op het internet en diverse forums staan alleen maar berichten dat het i.v.m. Het Most en Böse audio systeem erg moeilijk is om iets betaalbaars in te bouwen.

Voorbeelden:
Fm transmitter ,
Fm modulator ,
Dension systeem
Of de gehele unit uitbouwen voor zo'n Chinese radio met goede pasvorm

Ik hoop dat er mensen zijn die een goede oplossing hebben voor het probleem telefoon cq mp3


16 apr 2014 17:30
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Mp3 mogelijkheid voor een cayenne
Helaas weinig reacties.
Maar na veel zoeken en op internet speuren besloten om de fm transmitter van Belkin te nemen.
Het ombouwen of uitwisselen van een glasvezelsysteem is wel erg omslachtig en prijzig.
Ik heb de: belkin caraudio connect fm bluetooth, bij bol.com voor iets van € 58,-
http://www.belkin.com/nl/IWCatProductPa ... _Id=582202
Het werkt nog super ook in combinatie met mijn iPhone 5
Gewoon in de sigaretten aan sluiting inpluggen
Er zit in die plug ook een USB waar je je oplaadsnoer van je telefoon weer in kan doen, ( hoeft niet want je kan je telefoon gewoon in je zak houden als je dat wilt)
Na het pairen via Bluetooth met je telefoon even een clearscan van een fm zender uitvoeren en deze op je radio instellen , dat is alles
Het geluid is gewoon heel erg goed in combinatie met de Böse
Ook als ik op de iPhone de TomTom heb lopen komen de meldingen via de radio speakers, geluid dempt en de route tekst wordt verteld.
De telefoon werkt ook verbazingwekkend goed.
En als klap op de vuurpijl doet de belkin ook nog aan Siri , knop iets langer ingedrukt houden en vertellen wie je wilt bellen of waar je naar wilt luisteren en hij doet het.
Echt voor die € 58,- euro een aanrader voor in de Cayenne met Böse (most) systeem
Nu alleen nog uitzoeken hoe ik een sigaretten aansteker plug kan maken die geschakeld is ander staat de belkin continu onder spanning.


29 jun 2014 9:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
IT / photographer
Bericht Re: Mp3 mogelijkheid voor een cayenne
Toch fijn dat je feedback geeft. Ik heb dit topic gemist want zelf nog geen Porsche rijder destijds.

Rij nu een Boxster en beetje terug naar af qua multimedia. Op zich geen probleem hoor maar ik mis idd de connectie naar mijn smartphone.
Je 'review' van de Belkin is verhelderend. Dank hiervoor.

Groet,


Johan.
_________________________________________
Current ride: Boxster S 3.4


29 jun 2014 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht Re: Mp3 mogelijkheid voor een cayenne
Bedankt voor de info Marcel! Heb hem voor mn dd besteld en al binnen. Muziek werkt op het eerste gezicht super, bellen nog niet geprobeerd.
Vraag me alleen af waarom er 2 verschillende zijn: 1 met koptelefoon aansluiting en 1 zonder. Wat is het nut van de stekker als je bluetooth hebt?
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


02 jul 2014 18:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
981 S 2013 911T Coupe 1973
Bericht Re: Mp3 mogelijkheid voor een cayenne
Ik gebruik een most interface in combinatie met een parrot mki 9100. Werkt ook prima, maar is iets duurder dan de belkin. http://incartec.co.uk/Pages/Product.aspx?P=2663

Inbouw is vrij eenvoudig, alle overige apparaten op de glasvezel blijven werken en de parrot carkit zorgt voor afhandeling van mp3 en telefoon via bluetooth.


04 jul 2014 8:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Mp3 mogelijkheid voor een cayenne
Ik ben voorlopig super blij met de Belkin
Ik ben er intussen achter gekomen dat ik de plug gewoon in de 12 volt voorziening kan laten zitten.
hij schakeld zich na enkele minuten dat het contact is uitgezet zelf uit, of als je de telefoon/play knop iets van circa 5 seconden ingedrukt blijft houden gaat hij ook uit.
Dus kortom super


04 jul 2014 19:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Mp3 mogelijkheid voor een cayenne
Goedenavond Marcel,

Bij het zoeken op dit forum stuitte ik op je topic waaraan ik zeker wat heb. Dit lijkt mij een geschikte oplossing. Ik vraag me af of het je nog gelukt is om de 12v aansluiting op het contact te krijgen.

Mijn 12v aansluiting (ook 2004 Cayenne) werkt momenteel voorin niet, enkel achterin. Weet je toevallig of er een zekering achter de plug zit? En hoe je die eruit krijgt?

Iemand anders mag uiteraard ook de gewenste info doorgeven. Bij voorbaat dank hiervoor.

Mvg
Jorgen


28 apr 2015 20:39
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Mp3 mogelijkheid voor een cayenne
Beste Jorgen,

de 12 volt aansluitingen onder het dashboard zijn permanentte 12 volt aansluitingen.
Ik heb niet verder gekeken om een uitgeschakelde 12 aansluiting te maken.
Maar de Belkin schakelt zich zelf uit, blijkbaar registreert het apparaat dat er gebruik van wordt gemaakt.
Ook zoals ik aangeef kan je hem iets langer indrukken en hij schakelt uit

Ik zou het voor die paar euro zeker aanraden, hij speelt alle muziek via bluetooth van mijn iPhone perfect af en dan ook nog tegelijk met de tomtom op de iPhone en bellen doet hij ook, alles via de boxen te horen.
Een nieuwe installatie wat het bose most systeem ondersteund is vele malen duurder

wel vreemd van de volgedne tekst in de handleiding
"Het product uitschakelen
Het is in principe niet nodig om het product uit te schakelen, omdat het afzetten van de accu de voeding
van de auto uitschakelt (oftewel de aanstekeradapter).
Sommige auto's hebben echter een voeding die aan blijft staan, ook al is de accu afgezet. Als u zo'n auto
heeft, haal dan de voeding uit de voedingsaansluiting in uw auto (oftewel aanstekeradapter)."

Groet en succes,
Matrcel


28 apr 2015 21:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.