Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 7:44



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
996 alarm perikelen in combinatie met PCM en Parrot 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 996 alarm perikelen in combinatie met PCM en Parrot
Na wat spitten op het forum ben ik er nog niet uit. Het alarm van de 996 geeft een enkel toeter signaal na het op slot zetten. De storing zit ergens in de aansluiting van het PCM1. Er is ooit een Parrot 9000 ingebouwd. Sinds ik de auto heb zit de storing er al in. Nu maar eens ermee aan de gang gegaan. Eerst de Parrot er tussenuit gehaald. Toen was de storing weg, :cheers: De lol was van korte duur. Uiteindelijk bleek dit niet de oplossing. Met alleen het PCM gemonteerd was dus even alles oké, maar uiteindelijk toch weer de storing. Ik vermoed daarom een draadbreuk of een slechte massa. Vreemd is ook dat, wanneer ik de PCM unit verwijder, de storing ook weg is. Lijkt mij dat het systeem voor het alarm dan juist onderbroken is en er een alarm melding zou moeten zijn. Wellicht dat hier een modificatie voor de Parrot gemaakt is in het verleden. De auto is al aan de computer geweest, zonder PCM herkend de computer de afwezigheid ervan. Met de PCM gemonteerd, en alarm aan. Krijg ik het toeter signaal, maar de computer ziet geen storing......
Enfin ik wil dus eerst de massa meten en dan de aansturende bedrading van het alarm.
Kan iemand mij vertellen welke draden van het PCM het alarm aansturen?
Ook zoek ik een 12V punt om de massa mee te controleren. Ik dacht de accu aansluiting voor de kofferklep van de zekeringkast te kunnen gebruiken, maar daar staat geen spanning op (is dat eenrichtings verkeer?).
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


29 okt 2014 0:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: 996 alarm perikelen in combinatie met PCM en Parrot
Irritant dit soort problemen...

Volgens mij zit er linksboven het 'gat' waarin de PCM hoofdunit zich bevindt een contactpunt (met daaraan uiteraard een stroomdraad).


29 okt 2014 11:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: 996 alarm perikelen in combinatie met PCM en Parrot
Even het linkerdeel van het hoefijzer eruithalen. Dan zie je daar een (massa-)verbinding zitten met het huis waar de PCM inzit. Deze eruit trekken, afplakken en los laten liggen. Alarm gaat nu niet meer af wanneer de radio eruit gesloopt wordt, maar dat ging toch al wel af op het moment dat er iemand ongewild naar binnen komt.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


29 okt 2014 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 alarm perikelen in combinatie met PCM en Parrot
Merci Marc. Ik heb de bruin/blauwe kabel aan de slede van de radio losgehaald, ik neem aan dat dit de massa is. Dit lost de foutmelding in het alarm op.
Echter nu heb ik storing op de speakers van de radio vanuit de Parrot carkit.
Vreemd is dat het alarm een storing geeft op de radio in de originele configuratie, ook zonder carkit. De vraag is waar die storing vandaan komt. Als ik de massa aan het radioframe probeer door te meten, lampje tussen de spanning van de sigarettenaansteker en de massa kabel, dan lijkt de massa niet goed. Echter het alarm ziet de massa kabel dus wel, anders zou het niet uitmaken of de massakabel aangesloten is of niet voor de storingsmelding. De massakabel heeft 2 draden, kennelijk is hij naar een volgend component doorgelust. Enfin maar eens op zoek naar een ander massapunt en een elektrisch schema. Tips voor het doormeten van de massa zijn welkom. :idea:
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


30 okt 2014 11:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: 996 alarm perikelen in combinatie met PCM en Parrot
het lijkt erop dat de massa van de parrot is aangesloten op de massa van de slede. Waarom er dan een foutmelding komt? Geen idee. Misschien even aan Joost vragen....
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


30 okt 2014 12:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.