Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 11:22



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Accu opladen 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
ex 986 S huidig 987 S
Groningen/Drenthe
Bericht Accu opladen 986
Ik wil de accu van mijn boxster opladen dmv een "standaard" accu lader. (Zo een die je dus op de polen van de accu aansluit en niet via de sigaretten aansteker oa). Echter nu lees ik dus dat wanneer men de accu ontkoppelt het alarm afgaat. Is er een manier om dit uit te schakelen ? Het betreft een alarm welke er vanaf fabriek opzit. Of is het ook mogelijk de accu aangesloten te houden terwijl deze aan de gelijkrichter staat?


04 maart 2015 12:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Accu opladen 986
gewoon de accu aangesloten laten staan en oplader er direct zo op aansluiten. er zijn 2 manieren + en _ pool rechtstreeks op de accu (aan te bevelen) en de + pool op de accu en _ aansluiting op een kaal stuk chassis of iets dergelijks. idem voor een druppellader, ik ga altijd voor optie 1. :salut:
_________________________________________
Picasa album


04 maart 2015 12:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Accu opladen 986
Yup, methode 1 is ook wat ik doe. Weet niet of het nog uitmaakt wat voor (druppel)lader je hebt? In de handleiding van die mij (Oxford Maximizer) werden er nog wat woorden aan vuil gemaakt.
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


04 maart 2015 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
iets met geld en gezondheid
verre oosten
Bericht Re: Accu opladen 986
Tip

voor ca 70 euro heb je een Porsche druppellader in de sigarettenaansteker. Ideaal voor mij!

:D :D :D
_________________________________________
speed is lekker, maar dan wel op de weg


04 maart 2015 16:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Accu opladen 986
Tip2

Struin MP af voor een tweedehandse druppellader 'optimate4' of Ctek...zijn zat te koop voor 40 euro en met een beetje onderhandelen nog goedkoper.

Mag je continu op de accupolen aansluiten en heb je altijd een volle accu....starten en wegrijden.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


04 maart 2015 17:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
ex 986 S huidig 987 S
Groningen/Drenthe
Bericht Re: Accu opladen 986
Het liefst heb ik dan een die in de sigarettenaansteker komt, ik zie dat je voor zowel de CTEK als de optimale deze verloopjes kunt bestellen. Dus dat wordt Marktplaats in de gaten houden, zoveel haast is er nou ook weer niet bij :mrgreen:

Hij hangt nu in iedergeval aan de gelijkrichter, kijken wat deze morgen aangeeft. Hopelijk is de accu niet stuk :|


04 maart 2015 19:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
aircraft engineer
gemeente zuidplas
Bericht Re: Accu opladen 986
hallo allen ik gebruik ook al jaren naar volle tevredenheid de ctek laders en heb ook de adapter voor de sigaretten aansteker aansluiting . Maar gebruik nu de vaste aansluiting van ctek met de 3 ledlampjes erin een rode/oranje/groene dan kan je in een oogopslag de spanning status van je accu zien ideaal een aanrader . Deze is ook als inbouw versie te krijgen voor montage in een paneel deze heb ik in mijn sloep ingebouwd .Meer info op de ctek site te vinden gr.
_________________________________________
bullen zijn top !


04 maart 2015 19:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Accu opladen 986
Gewoon een CTek kopen, heb er zelf ook 2 werkt perfect.
Echter weet je zeker dat het alarm af gaat als je de accu ontkoppelt?
Als de auto op alarm staat en je maakt dan de accukabels los: JA
Als de auto niet op alarm staat én op contact: waarschijnlijk NEE... (zo ging het bij mij namelijk)
Probeer het maar eens.
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


04 maart 2015 20:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Bericht Re: Accu opladen 986
Ik gebruik een druppellader die direct op de polen vd accu zit. Om reden dat mijn alarm de ramen sluit en er dus geen draadje van de sigarettenaansteker naar buiten kan.
Onder de voorklep vandaan gaat dat makkelijk.


04 maart 2015 20:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Accu opladen 986
Draad/kabel kan toch ook via de deur. De kabel drukt dan iest het rubber in maar gaat bij mij al paar jaar goed.
De Porsche druppellader wordt geproduceerd door CTek. Prima apparaten.
Suc6 met de keuze.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


04 maart 2015 20:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: Accu opladen 986
Laatst nog m'n accu losgekoppeld en het alarm ging niet af!
_________________________________________
Porsche Boxster S
BMW 535i


04 maart 2015 21:30
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
ex 986 S huidig 987 S
Groningen/Drenthe
Bericht Re: Accu opladen 986
Remmel schreef:
Gewoon een CTek kopen, heb er zelf ook 2 werkt perfect.
Echter weet je zeker dat het alarm af gaat als je de accu ontkoppelt?
Als de auto op alarm staat en je maakt dan de accukabels los: JA
Als de auto niet op alarm staat én op contact: waarschijnlijk NEE... (zo ging het bij mij namelijk)
Probeer het maar eens.


Heb hier ergens op het forum gelezen dat het alarm inderdaad niet afgaat als je het uitschakelt, dit schijnt men te doen met een apart sleuteltje voor het alarm. Echter zit er bij mij een alarm ingebouwd wat niet d.m.v. een sleuteltje uitgeschakeld kan worden (i.v.m. verzekering :?: ), maar hier zal vast wel een oplossing voor zijn.

Ik ben nu dus opzoek naar een CTek druppellader, ik denk dat het de MXS 5.0 wordt of de uitvoering met test functie.

Wat voor een accu hebben jullie in de Boxster? Bij mij zit er een 74Ah in van VW.


04 maart 2015 22:20
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
ex 986 S huidig 987 S
Groningen/Drenthe
Bericht Re: Accu opladen 986
ErikP schreef:
Ik gebruik een druppellader die direct op de polen vd accu zit. Om reden dat mijn alarm de ramen sluit en er dus geen draadje van de sigarettenaansteker naar buiten kan.
Onder de voorklep vandaan gaat dat makkelijk.


Dat is inderdaad een goed punt! Ik weet zo niet of het alarm bij mij de ramen ook sluit, zal dit eens gaan controleren.


04 maart 2015 22:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Accu opladen 986
voor een boxster S met 3.2 of 3.4 motor raadt Porsche een accu aan van min. 80aH

Afbeelding


05 maart 2015 14:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Accu opladen 986
986Srijder schreef:
Ik ben nu dus opzoek naar een CTek druppellader, ik denk dat het de MXS 5.0 wordt of de uitvoering met test functie.
Wat voor een accu hebben jullie in de Boxster? Bij mij zit er een 74Ah in van VW.


Die MXS 5.0 is de beste keuze, hebben de meesten hier (ik ook).
Er zit ook een accu-herstelfunctie op (regeneratie) en je kunt hem ook voor je motor gebruiken.
Verder kan CTEK tegen vocht.

Een accu van VW?, die maken zelf geen accu's hoor.
Zal Varta of Bosch zijn denk ik?
VMF, Optima en Exide zijn ook goede merken, eea hangt af van de maatvoering, niet elk merk maakt een passende accu voor jouw auto.
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


06 maart 2015 8:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
ex 986 S huidig 987 S
Groningen/Drenthe
Bericht Re: Accu opladen 986
Accu was toch echt overleden, bij de RDW vanmiddag moest ik hem met de startbooster starten :x Dus net nog even een Bosch 80Ah accu opgehaald en gemonteerd en werkt perfect :thumleft:

Nu dus alleen nog even een CTEK MSX 5.0 druppellader regelen, meende dat ik ze in Duitsland voorbij heb zien komen voor 62,50 met gratis verzending (binnen DE), op Marktplaats vragen de meeste voor een gebruikte ook nog 60 euro dus dan koop ik toch liever een nieuwe :mrgreen:


06 maart 2015 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Accu opladen 986
Vandaag P opgehaald maar de stalling had de auto niet op de druppellader gezet al die maanden stalling.
Accu helemaal leeg er brande niet eens een lampje meer.
Stalling houder vertelde mij dat de lader wel degelijk gebruikt was maar de lader lag onder de voorste klep bij de accu.
Omdat de accu totaal dood was kreeg ik ook niet de voorste klep open geopend door bij de bestuurders kant tov de zekeringen zit een soort zekering rood van kleur die je moet uittrekken daar kan je de plus pool van bv een jumpstarter of startkabel de min pool doe je even contact laten maken met bv de scharnier van de deur.
Op deze manier heb je even boord spanning om de voor klep te openen zodat je bij je accu kan komen.
Na dit alles zij ik ook tegen de stalling vent hoe verklaard u nu dat mijn druppelader hier ligt terwijl u mij verteld dat hij wel degenlijk van de lader gebruikt heeft gemaakt.
Kan natuurlijk nooit met auto buiten zetten zonder spanning kon hij de lader niet opbergen voorin onder de klep want die krijg je zonder accu spanning niet open.
Maar ja na dit alles nieuwe accu gekocht en om bv niet het alarm af te laten gaan heb ik de stekker van de alarm sirene ( hoorn ) losgemaakt oude accu verwisseld met een nieuwe en toen de stekker van de sirene ( hoorn ) terug geplaatst en alles werkt / start weer gelukkig.
Ik was nog in de maand november bij mijn auto en toen stond hij ook niet op de lader ik heb er wel wat van gezegt maar het antwoord was ja we hebben een beetje te weinig stroom voorzieningen er wordt aan gewerkt.
Nu een paar maanden later ik had het al een beetje in mijn achterhoofd hadden ze mijn auto niet onder spanning gezet.
Wow lang verhaal ik wilde eigenlijk alleen een reactie geven over het alarm beyyyyyyy
Grt Peter


06 maart 2015 22:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
ex 986 S huidig 987 S
Groningen/Drenthe
Bericht Re: Accu opladen 986
Dat is balen zeg! :(

Het "probleem" met het alarm heb ik opgelost door het contactslot op stand 1 te zetten en de bestuurdersdeur open te houden alvorens de accu te ontkoppelen.


06 maart 2015 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Bericht Re: Accu opladen 986
Ik heb de mxs 3.8. Werkt perfect, test, laadt en druppelt naar behoefte. Kostte me 71,39 bij een of andere automaterialen-toko.
Maarre; volgende winter pas weer nodig toch... dus je hebt de tijd.


07 maart 2015 10:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.