Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 17:53



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Schuifdak 996 met een eigen wil 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 930 Turbo 991.2 Targa
Breda
Bericht Schuifdak 996 met een eigen wil
Benieuwd of jullie kunnen helpen met het volgende.

Tijdje geleden viel het me op dat het hemel van het schuifdak niet helemaal netjes zat. Aangedrukt en zag er prima uit. Vervolgens het schuifdak open gedaan. Keurig volledig naar achteren geschoven. Schuifdak wilde met de knop wel dicht, maar vlak voor het dicht zat, schoof het weer een stukje open. Dat bleef zo. Uiteindelijk met de handslinger het dak dichtgedraaid.

Als ik het schuifdak in de kantelstand wil zetten, kantelt deze open (stukje voor stukje blijft het dak wel open staan) tot de eindstand is bereikt. Dan gaat het dak automatisch dicht. Als ik het schuifdak wil open doen, gaat het dak misschien 20% open. Dan stopt het. Als ik nog een keer op de toets drukt, gaat het misschien nog 5% extra open. Sluiten doet het dan weer wel. Een 'reset' uitvoeren zoals elders geopperd wordt, levert bij mij niets op.

Iemand enig idee? De knop lijkt het niet te zijn, want met de afstandsbediening krijg je dezelfde kuren. Ook het loskoppelen van de accu al geprobeerd. Geen resultaat. :(


25 mei 2015 12:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Schuifdak 996 met een eigen wil
bij de 964 is de hemels een dunne stalen plaat met een omgezette rand waartegen de hemelbekleding is gelijmd. Weet niet hoe het bij een 996 zit, maar als ik je verhaal zo lees, lijkt het of je de bekledingsplaat scheef of te diep hebt gedrukt en het mechanisme detecteert of er ergens iets tussen zit. Zou beginnen met de bekledingsplaat los te halen en kijken of eea dan wel goed werkt. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 mei 2015 15:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 930 Turbo 991.2 Targa
Breda
Bericht Re: Schuifdak 996 met een eigen wil
Thx. Zitten er écht sensoren/micrswitches die dat moeten kunnen detecteren? Maar je hebt gelijk, kan zeker geen kwaad...


25 mei 2015 15:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht Re: Schuifdak 996 met een eigen wil
Klinkt als fout in de aansturing/electronica. Zelf ook een probleem gehad met het schuifdak. Motor vervangen en probleem opgelost. Motortje vervangen is niet zo moeilijk.

De 'leerprocedure' voor het schuifdak correct uitgevoerd? Het schuifdak moet een aantal cycli doorlopen voordat het juist werkt.

Gr.

Jo996


25 mei 2015 19:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 930 Turbo 991.2 Targa
Breda
Bericht Re: Schuifdak 996 met een eigen wil
Ik lees dat je de procedure start door de sluitknop ten minste 10 sec ingedrukt te houden alvorens het proces begint. Dat levert bij mij geen resultaat op. Contact aan, draaiende motor, geen verschil...


25 mei 2015 19:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht Re: Schuifdak 996 met een eigen wil
Dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de electronica en die zit bij het motortje. Bij mij sloot het schuifdak destijds ook niet meer zoals het hoort. De leerprocedure werd niet gepakt/herkend. Bij Porche een nieuw motortje gekocht en geplaatst. Probleem opgelost.


25 mei 2015 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht Re: Schuifdak 996 met een eigen wil
Net even gezocht op Ebay.de. Er staan 2 motortjes te koop. Bij een nieuw motortje van Porsche zit 2 Jaar garantie. Bij een gebruikt motortje heb je die garantie niet.


25 mei 2015 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 930 Turbo 991.2 Targa
Breda
Bericht Re: Schuifdak 996 met een eigen wil
Top! Service! :thumleft:
Gezocht op onderdeelnummer of beschrijving??


25 mei 2015 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht Re: Schuifdak 996 met een eigen wil
Gezocht op: Ebay.de Autoteile Porsche 996 Motor Schiebedach. DE eerste twee hits zijn de motortjes.


25 mei 2015 21:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.