Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 4:21



Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Lager dynamo 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: En panne en France
Probeer eens de metalen band die het koelvinhuis vasthoud iets losser te draaien! Misschien raakt dan de vin het huis niet meer.
Ik had toen ik de dynamo verving hetzelfde geluid. De metalen band stond ietsje te strak.
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


08 nov 2015 13:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: En panne en France
Ruimte vergroten tussen fan en behuizing zou geluid weg kunnen halen inderdaad, echter dat is dan toch een schijnoplossing voor het probleem of zie ik dat verkeerd? Heb jij dat gedaan en daarna gewoon ongestoord kunnen rijden? :scratch:
Dan is het 'euvel' natuurlijk wel snel weg..Wist trouwens niet dat dat überhaupt kon.


08 nov 2015 18:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Lager dynamo 993
Toen ik de motor de eerste keer na het vervangen van de dynamo startte liep de vin aan.
Het moertje van de metalen band een kwartslag losser gedraaid en het geluid was weg.
Koelhuis vervormd door te strak aandraaien. Ja nu ongeveer 6k km verder!
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


08 nov 2015 19:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 marineblauw
Bericht Re: Lager dynamo 993
Kun je eens een tijdje rijden zonder de airco snaar ? het lijkt toch op het scheeflopen en te hoge snaarspanning....
_________________________________________
I am from the government and here to help you

Ronald Reagan


09 nov 2015 17:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Lager dynamo 993
airco snaar zit op krukaspoelie,zal geen verschil maken denk ik.
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


09 nov 2015 17:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 marineblauw
Bericht Re: Lager dynamo 993
een paar weken terug liep ik eens alle bouten/moeren na om te kijken of alles nog vastzat, (het is een afwijking van me, ik weet het) blijkt de gr ote moer op de poelie van de ventilator/dynamo zeker een slag nodig had om vast te zitten,
ik gebruikte ook dat speciale tool met torx om de as vast te houden, gebruik je ook bijna nooit, maar wel handig als er ooit een of meer snaren knappen en je staat ergens in de middle of nowhere en je kunt zelf nieuwe snaren omleggen.
_________________________________________
I am from the government and here to help you

Ronald Reagan


09 nov 2015 17:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 marineblauw
Bericht Re: Lager dynamo 993
ik bedoelde met het verwijderen van de airco riem om een mogelijke oorzaak weg te nemen, het lijkt idd niet relevant, maar met 911's moet je overal rekening mee houden ! :mrgreen:
_________________________________________
I am from the government and here to help you

Ronald Reagan


09 nov 2015 17:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Lager dynamo 993
Heb vanochtend even met Waalgarage gebeld alvorens ik naar PCA ga. Inderdaad a/c zit op krukaspoelie dus was verkeerde veronderstelling van mij. Ook Martijn (waalgarage) gaf aan dat 3 x in 2 jaar lagers dynamo stuk echt niet ok is. Ik check bij hen nog even of er wat te analyseren valt en ga daarna naar PCA i.v.m. de garantie op reparatie bij Porsche Lorient (F).

Ik vermoed dat men bij PCA eerst wil beginnen met nieuwe dynamo, dat ligt voor de hand. Vervelende is dat ik zo weinig rijd dat ook dan pas weer na 3k of wellicht 6k na 2 jaar duidelijk wordt of het gewerkt heeft (garantie dan voorbij). Porsche Lorient Frankrijk antwoordde me vanochtend per mail dat zij denken dat het probleem in de dynamo zit, of de uitlijning van de snaren. Vraag me toch af hoe die uitlijning (van de snaren) überhaupt aangepast kan worden, iemand idee voor het geval dat?


09 nov 2015 23:59
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera, PSS9, LSD, Renlline/ Tarret achterophanging, Carnewal RSR+200 cell cat.
Bericht Re: Lager dynamo 993
Wil niet flauw zijn, maar zijn de lagers van je dynamo nu stuk, of het lager wat in je vin zit? Want als het geluid zich na 3k kilometer pas weer voordoet kan het niet in dezelfde dynamo zitten, tenzij de lagers in je dynamo vervangen zijn natuurlijk.

Wellicht is de as van je dynamo niet helemaal recht en gaat het met nieuwe vin lagers even goed, totdat deze versleten zijn en dat daardoor de vin wat speling krijgt op de as en dan dus gaat "zwalken" en dan het huis raakt...

Ik blijf dit draadje volgen, benieuwd naar de diagnose.

Je kunt altijd nog een RS naaf monteren, ik ben er iig tevreden over. Alleen niet te veel verbruikers aan zetten bij lage toeren ;)
_________________________________________
993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II


10 nov 2015 0:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Lager dynamo 993
@RGJC4 Goede aanname

Alvorens naar PCA te gaan, afgelopen zaterdag auto even neergezet bij Waalgarage en diagnose luidt nu inderdaad dat asje dynamo niet recht meer is. Lager is dus feitelijk voor Jan L.. vervangen door Porsche Lorient. Waarom de as nu krom is, is de volgende vraag maar asje wordt vervangen en dan zou alles weer ok moeten zijn. Om een onterecht uitgevoerde reparatie te claimen bij Porsche lijkt me een lijdensweg dus ik beschouw de 647 euro maar als weggegooid geld en een impuls voor de Franse economie. :x

De piepende V-snaren net voor Parijs (heenweg) kan hebben betekend dat er iets tussen is gekomen waardoor asje licht verbogen is, maar dat blijft gissen.

Gelijk maar 20k beurt doen en dan zaterdag weer ophalen, dan staat 'ie op 100.000km....

Wordt vervolgd, bij goed of slecht nieuws.


30 nov 2015 14:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.