Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 5:49



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-wie? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-wie?
Ik ben best handig en ik heb in het verleden tal van radio's ingebouwd, maar nu zit ik een beetje met mijn handen in het haar...

Zoals velen wellicht inmiddels weten, heb ik inmiddels een 986 Boxster S gekocht. Die gaat aanstaande maandag naar de RDW en hopelijk staat hij dan einde volgende week of -uiterlijk- de week erna bij mij voor de deur.

De Duitser waarvan ik de auto heb gekocht heeft de originele Becker Traffic Pro eruit gehaald (omdat deze geen USB en 'Freisprechanlage' had en heeft die vervangen door een Pioneer DEH-X5700BT die echt van alles is voorzien: bluetooth, aux-ingang, usb, handsfree-telefoon, en weet ik wat nog meer. Er komt ook prima geluid uit, maar ik vind 'm veel te modern ogen voor in de Boxster (hoewel de kleur verlichting ook hetzelfde is als van de Boxster).

De Traffic Pro heb ik er echter bij gekregen. Alle papieren zitten erbij (inclusief de kaart met de code), maar -helaas- zit er geen navigatie-cd bij en ook geen GPS-antenne. Die is wel uitgebouwd, maar niet bij de radio gestopt... :roll:

Bovendien zit er ook niets bij de Pioneer om die uit het dashboard te halen (van die klemmen) en ik ga ervan uit dat ik die wel nodig heb om de Pioneer eruit te kunnen halen.

Mijn vraag is dan ook de volgende: wie hier op het forum -met verstand van zaken- is bereid om me een keertje (liefst op een zaterdag) te helpen met het vervangen van de Pioneer door de Becker?

Daarnaast heb ik nog de volgende vragen:

- waar kan ik voor een schappelijk prijsje redelijk recent kaartenmateriaal voor de Traffic Pro krijgen?
- waar kan ik een correcte GPS-antenne voor de Traffic Pro die ik heb vandaan halen?

AfbeeldingAfbeelding
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


13 feb 2016 13:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-
Met het wissellen wil ik je wel een keer helpen. (Het is wel even een stukje rijden ;) )

Heb je een foto van de huidige radio in het dash? Ben wel benieuwd hoe dat staat. Overweeg een andere te kopen dan mijn huidige alpine, juist vanwege de kleur. Maar ook ori trekt nog wel mijn aandacht.


13 feb 2016 13:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-
Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


13 feb 2016 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-
Voor kaarten zou ik eens op Marktplaats kijken - heb je gelijk recente.

Heb vorig jaar voor mijn Becker Indianapolis op eBay een (semi-universele) GPS-antenne gekocht voor een paar euro. Deze zou voor een Traffic Pro moeten passen: http://www.ebay.de/itm/GPS-Antenne-Wicl ... I#shpCntId.

Als je waarde hecht aan originaliteit van je Becker: http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr

Voor wat betreft de ontgrendelingsbeugels voor de Pioneer zou ik even langs een lokale car-HiFi-boer rijden, die trekt 'm vast wel even voor je los als je aardig bent.


13 feb 2016 13:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-
ik wil je niet ontgoochelen maar bespaar je het werk om deze in te bouwen als je de GPS actief wil gaan gebruiken.
een trafic pro HIGH speed is maar net snel genoeg om te (her)rekenen met een vlotte rijstijl.
met deze ben je de rotonde al lang over als hij/zij zegt welke afslag je moet nemen.


13 feb 2016 14:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-
Ben_911SC schreef:
Voor wat betreft de ontgrendelingsbeugels voor de Pioneer zou ik even langs een lokale car-HiFi-boer rijden, die trekt 'm vast wel even voor je los als je aardig bent.

Vergeet dat "even" maar, want zelfs met de bijbehorende beugels blijkt dat bij dit apparaat een probleem en ook de lokale car-HiFi-boer had daar met al zijn ervaring en gereedschap moeite mee is mijn ervaring :?
Overigens wel een geweldig, multifunctioneel apparaat! :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


13 feb 2016 14:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-
EriC4C schreef:
Ben_911SC schreef:
Voor wat betreft de ontgrendelingsbeugels voor de Pioneer zou ik even langs een lokale car-HiFi-boer rijden, die trekt 'm vast wel even voor je los als je aardig bent.

Vergeet dat "even" maar, want zelfs met de bijbehorende beugels blijkt dat bij dit apparaat een probleem en ook de lokale car-HiFi-boer had daar met al zijn ervaring en gereedschap moeite mee is mijn ervaring :?
Overigens wel een geweldig, multifunctioneel apparaat! :wink:


Bedoel je de pioneer of de becker?
De pioneer is een kwestie van de juiste lipjes ertussen en je trekt m zo naar voren.


13 feb 2016 15:34
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-
Mocht je een ritje naar Simpelveld maken ...

... rij dan even een stukje om ;)


Navigatie CD's voor de Highspeed heb ik sowieso - voor de gewone BTP moet ik even kijken ...

GPS muis inbouwen (verstoppen) is ook geen issue ...

Ik hoor/lees 't wel :popcorn:


13 feb 2016 15:54
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-
Martinos schreef:
Bedoel je de pioneer of de becker?
De pioneer is een kwestie van de juiste lipjes ertussen en je trekt m zo naar voren.

De Pioneer en dat dacht ik ook, maar bleek met een DEH-X5700BT in de praktijk niet zo te zijn. Niet met de originele strips en uiteindelijk lukte het met veel moeite mbv tools van de "car-HiFi-boer" :?
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


13 feb 2016 16:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-
Olaf schreef:
... GPS muis inbouwen (verstoppen) is ook geen issue ...


hoort deze voor de meest optimale ontvangst niet centraal op het dashbord te zitten ?

Afbeelding


13 feb 2016 16:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-
Ik heb wel pioneer en becker demontage materiaal voor je. De Becker moet je er ook een keer in passen (becker gebruikt geen inbouwraam).

De gps muis is inderdaad standaard en mag niet meer dan 15,- kosten.

De opmerking over de traagheid deel ik wel. Ik heb een high speed gehad en dat gaat net. Ik heb nu een indianapolis in de boodschappen polo en dat is tergend traag.

Ik heb geen recente kaarten maar je bent van harte welkom voor het monteren.


13 feb 2016 17:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-
dpRide schreef:
Olaf schreef:
... GPS muis inbouwen (verstoppen) is ook geen issue ...


hoort deze voor de meest optimale ontvangst niet centraal op het dashbord te zitten ?

Afbeelding


Volgens mij is dat niét de GPS muis voor een Becker Traffic Pro.

En nee - op een andere plaats kan zeker ook - met gegarandeerd goede ontvangst ;)


13 feb 2016 17:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-
Volgens mij zit zo'n ding wel midden voor op mijn dashboard.

Zou de muis er dan toch gewoon nog inzitten?
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


13 feb 2016 18:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-
Ik denk van niet.

Dat ding op het midden van het dashboard die DP last zien heeft MI met je AB te maken én niet met BTP of andere navigatie ...

Mocht het wél een gps muis zijn, dan zit ik er naast, net als vele inbouw-bedrijven :popcorn:


13 feb 2016 18:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-
Black Betty schreef:
Volgens mij zit zo'n ding wel midden voor op mijn dashboard.

Zou de muis er dan toch gewoon nog inzitten?


Meestal wordt hij niet uitgebouwd. Zeker niet als je de betreffende radio er bij krijgt. Als de Pioneer er uit is zie je het snel genoeg aan de kabel die er dan moet liggen


13 feb 2016 18:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-
Gps muis kun je kwijt onder de rechter speaker op het dashboard.

Snelheidspulse vanaf de zekeringkast halen (wanneer de aansluiting niet in de iso-stekker zit)
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


14 feb 2016 1:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-
Olaf schreef:
Ik denk van niet ... Mocht het wél een gps muis zijn, dan zit ik er naast, net als vele inbouw-bedrijven :popcorn:



verkijk je niet op de rode LED's van de AB; het verborgen vakje er voor staat wel zo in het werkplaatshandboek afgebeeld als locatie voor de GPS-muis;
blijkbaar kunnen nog veel PRO's wat opsteken van een gewone liefhebber :popcorn:

Afbeelding


14 feb 2016 12:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-
Kijk! .. weer iets geleerd.

Zal eens zien of dit net zo makkelijk te verwezelijken is als de andere (onzichtbare) locatie die ik doorgaans gebruikte bij Boxsters en 911's van die generatie :wink:


14 feb 2016 18:00
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.