Ik heb recentelijk de bakolie gewisseld van de 993 met Swepco 202, Dat schijnt een goede olie te zijn in viscositeit 75W90. Nu vertelde me iemand dat als je een Sper hebt... je andere olie moet gebruiken. Klopt dit ?
21 jul 2021 20:11
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019
Haarlem e/o
Re: Sper Diff Porsche 993 code M220
Weet het niet bij een 993 Maar in mn race bmw zit wel een sper en daar zit wel speciale (lees zeer dure) olie in.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
21 jul 2021 21:46
Verde
Een sperdifferentieel heeft bepaalde additieven nodig, oftewel "friction modifiers". Dus zorg voor de juiste olie óf voeg de additieven handmatig toe.
21 jul 2021 23:40
Hans44
Gewoon Mobilube SHC 75w-90 gebruiken of een ander merk met vergelijkbare specs. Zit ook in de GT3's met handbak. Die hebben allemaal een sper. is eigenlijk helemaal niks bijzonders.
Nu vertelde me iemand dat als je een Sper hebt... je andere olie moet gebruiken
In principe heeft diegene gelijk echter gaat dit bij Swepco 202 niet op. Die is namelijk geschikt voor zowel bakken met als zonder sper. De hierboven genoemde additieven zitten er in. Je kunt dit nalezen op de Swepco website, zie:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum