Auteur |
Bericht |
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Jack Pad voor Porsche 911 - 964 (Kriksteun hulpstuk)
Hallo, Ik heb 4 jack pads nagemaakt om bij opkrikken P 964 de kriksteunen niet te beschadigen. Als er nog meer mensen zijn die ze na willen maken, bij deze de maatvoering. mvg Unteed
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
Laatst bijgewerkt door Unteed op 21 mei 2011 13:30, in totaal 2 keer bewerkt.
|
20 maart 2011 20:16 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Leuk helaas niet cost effective (voor de meesten), want ze kosten 15 euries op ebay of je koop een pak ice hockey puchs, maar toch
_________________________________________ I am not perfect and neither is my Nederlands
|
21 maart 2011 16:36 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
waarom 4? Of laat je ze eronder hangen?
_________________________________________ Make the most of now!
|
21 maart 2011 18:30 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Of je gooit je iPad eronder
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
21 maart 2011 20:36 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Ik heb er 4 gemaakt zodat ik ze onder elke kriksteun kan plaatsen als ik de P optil met mijn schaarlift/schaarbrug. Het voordeel van deze Jack pads is dat je de sideskirts niet verkracht als je de P optilt, bij alleen optillen met rubberen blokken moeten deze goed gepositioneerd zijn. De jack pads steken onder de side skirts uit, hierdoor is de positie van de rubberen blokken niet meer zo belangrijk als ze maar de jack pads ondersteunen.
Een ander voordeel van deze Jack Pads is als je de auto opkrik met een garagekrik dat de alu jack pad precies in de dop van de garagekrik valt (althans bij mijn krik) Doordat de jack pad vast zit aan de auto (doordat je ze 90 graden draait in de kriksteun) kan de krik er niet onderuit schieten. Lijkt me dus veiliger !
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
Laatst bijgewerkt door Unteed op 23 maart 2011 0:44, in totaal 4 keer bewerkt.
|
21 maart 2011 22:53 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Heel goed over nagedacht
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
21 maart 2011 23:00 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Top idee. Is daarmee ook veel gemakkelijker om de krik precies goed onder het krikpunt te krijgen; 997 ligt zo laag (standaard) dat ik wel IN de garagevloer wil kruipen om dit goed te zien
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 maart 2011 23:47 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Netjes gemaakt
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
22 maart 2011 22:23 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Ik begrijp het nog steeds niet: ik til de auto toch per wiel met 1 schaarkrik op, dan zou 1 pad toch voldoende zijn, of til jij met meerdere krikken de auto in zijn geheel op? Of verschillen de steunen? Overigens vind ik het een mooi staaltje freeswerk, en begrijp ik de reden om het te doen! Omdat mijn auto verlaagd is moet ik em aan de voorkant op 2 stoeptegels (oid: maar ik gebruik tegels) rijden omdat anders de krik er niet onder past. Voordeel is dan wel dat de hoek zodanig is dat de krik de skirts niet meer raakt.
_________________________________________ Make the most of now!
|
22 maart 2011 23:08 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Als in: soort van brug denk ik
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
23 maart 2011 0:12 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
How low can you go ... bedoel je krik, min. hoogte
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 maart 2011 0:19 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Ik til mijn auto op met een schaarlift of schaarbrug
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
23 maart 2011 0:42 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Dat zeg ik
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
23 maart 2011 0:46 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Aha duidelijk!
Enneh Paul: tiefer liegt nur die Titanic....
...zal ook wel met mijn goedkope krikje met een beperkte minimale tilhoogte te maken hebben.
_________________________________________ Make the most of now!
|
23 maart 2011 11:15 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Datvdoe ik ook anders krijg ik de krik er ook niet onder zo'n goedkoop rood krikje 25 euro ofzo Maar iknkrik het zo hoog op dat ik twee wielen tegelijk kan doen
_________________________________________ remmen is angst
|
23 maart 2011 12:18 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Bij gebrek aan een brug, pak ik altijd een heftruck. Blokpallet eronder en gaan. Werkt lekker op hoofdhoogte................
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
23 maart 2011 16:51 |
|
|
arjan
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Pas deze ook op een 993? Of is heeft die een andere kriksteun?
|
23 maart 2011 17:01 |
|
|
porscheke
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Ik heb me d'er een tijdje geleden ook eens mee bezig gehouden. Ik heb ze iets hoger gemaakt, met een kleine persoonlijke toets
|
25 maart 2011 22:50 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Nice , ze zijn eigenlijk te mooi om ze te gaan gebruiken. Het rubber is een goede aanvulling om de coating niet te beschadigen ter plaatse van de kriksteun
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
25 maart 2011 23:05 |
|
|
porscheboy
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold
boxstercuijk
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
_________________________________________ 944 s2 sold 968 sold 911(964) sold 986 http://spaces.msn.com/john944s2
|
26 maart 2011 14:21 |
|
|
porscheke
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Ik heb geen krik. Ik heb een brug die geheel in de grond zakt. Kijk anders maar een op de site van "SLIFT" Voor mij zijn de Pads ideaal.... ongeveer een 2 cm vrije ruimte
|
26 maart 2011 17:00 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Heb het eens bekeken bij de 997 maar de constructietekening is ook voor die generatie nog goed te gebruiken, zoals beetje verwacht Het gat heeft nog precies dezelfde maat: 33 bij 25 en straal van 12,5 (lijkt het): Je hulpstukken zijn toekomstproof Unteed Kleine aanpassingen doe ik misschien: de gleuf tussen kop en basislichaam wil ik enkele mm groter maken en voor de diam. van dat lichaam denk ik aan 75. Mijn krik is super laag, 80 mm, dus dat is geen enkel probleem. Maar met dit hulpstuk is het correct plaatsen kinderspel. Ga een vriend blij maken die dit wel kan maken: hij wilde al een tijd graag iets terugdoen voor dingetjes die ik voor hem deed. De ene hand wast de andere
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
26 maart 2011 21:11 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Vriend heeft mij blij gemaakt met een versie op basis van een zware motorsteun Maten volgens je specs Unteed, alleen de diameter van de 'puck' 75, past ruim in de schotel van de AC jack. Net getest en werkt perfect De titel van dit draadje kan je veranderen in ... voor alle 911 vanaf 964 .../inclusief Boxster & Cayman
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 mei 2011 12:06 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: Jack Pad voor Porsche 964 (Kriksteun hulpstuk)
Hey, hartstikke goed .
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
21 mei 2011 13:28 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: Jack Pad voor Porsche 911 - 964 (Kriksteun hulpstuk)
Onderstaand lijkt me erg handig voor een kleine hobby werkplaats Prijs EUR 250,00 bij van Alphen handelsonderneming in Grave http://www.oprijbalken.nl/product_info. ... c703500507Prijs EUR 210,- bij www.archautoequipment.nl
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
06 nov 2011 19:39 |
|
|