Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 19:16



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Ervaringen met vervangen leer en/of verfen van leer 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Bericht Ervaringen met vervangen leer en/of verfen van leer
Ik heb het volgende dilemma:
Op termijn wil ik mijn dash board van mijn 911 cabrio opnieuw laten bekleden. Door de warmte van de zon op het leer is het dashboard gaan vervormen.
Porsche 911 cabrio is uitgvoerd met mooie kleur licht bruin leer en tappijt, echter dit is bij de Porsche fabriek als 'sonder Farbe' besteld. Dit betekend dat de orginele kleur zeer moeilijk (lees niet) meer te krijgen is. :cry:

Verschillende mensen hebben geadviseerd om het leer te vervangen en dan in de juiste kleur te verfen of spuiten. Tegelijkertijd hoor ik wisselende verhalen over deze methode.
Het schijnt minder duurzaam te zijn en na verloop van tijd aan kleur echtheid te verliezen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze of andere methoden om leren delen van een interieur te kunnen vervangen.


28 mei 2016 11:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Ervaringen met vervangen leer en/of verfen van leer
Ik weet niet hoe duurzaam het is maar ik heb vorig jaar een monster van de achterkant van mijn deurpaneel opgestuurd naar profileder, daar hebben ze de exacte kleur nagemaakt en naar me opgestuurd.
Vervolgens opgeschreven hoe ik te werk moest gaan en ongeveer een maand later had/heb ik een zo goed als nieuw interieur incl dashbord deurpanelen stoelen enz
Het is dus wel behoorlijk wat werk omdat je met droogtijden zit,maar het resultaat is er ook na
Ik had een liter kleurverf en heb nog niet eens een kwart gebruikt
Aan geld zou je zo rond de 100 a 150 euro kwijt zijn incl alles ,want het is niet alleen maar verf wat je nodig hebt
Colorlock heb ik ook even gekeken maar ik vond dit kwalitatief op een hoger plan staan.
Het zit er nu een jaar op en is nog exact hetzelfde als toen het erop ging


28 mei 2016 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Bericht Re: Ervaringen met vervangen leer en/of verfen van leer
Color glo misschien? Ik heb er zelf geen ervaring mee.


28 mei 2016 12:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 gt3 mk1 ex 996 TT ex 993 c2
Amsterdam
Bericht Re: Ervaringen met vervangen leer en/of verfen van leer
ik heb diverse keren leer laten verven, het is een lapmiddel. als het leer te ver heen is, dus echt kaal, dan komt de verf er redelijk snel weer van af.
een nieuw stuk erin zetten en dat verven is dan slimmer.
ik ben er niet weg van (color lock etc heb het allemaal gedaan en laten doen)
_________________________________________
GT3, roots in racing... not posing!


28 mei 2016 19:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
930 Turbo Coupé / 997 Turbo Cabrio MkI / 991 GT3RS / Audi RS6 (C6)
De Cocksdorp, Texel
Bericht Re: Ervaringen met vervangen leer en/of verfen van leer
Neem eens contact op met Rovako in Pijnacker. Wij hebben hier onze 930 opnieuw laten bekleden, en hij wist zowel leersoort als kleur perfect te vinden. Hij kan je wellicht ook adviseren over alternatieve methoden. Veel succes.
_________________________________________
groetjes Marc
930 Turbo Coupe '88 / 997 Turbo Cabrio '07


28 mei 2016 19:35
Profiel WWW Twitter 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ervaringen met vervangen leer en/of verfen van leer
Nochtans toch al vrij positieve ervaringen gehoord van color lock, zou het graag zelf proberen.

Linker zijwand van mijn bestuurdersstoel kan wat lichte bijwerking gebruiken, en de rest van het interieur wat goede voeding.


28 mei 2016 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Ervaringen met vervangen leer en/of verfen van leer
Mijn ervaringen met Color Lock is dat het mooi werkt als je hele delen kan doen. Alleen een beschadiging aantippen werkte bij mij niet. Het is toch een soort elastisch plastic laagje wat er op komt. Als je een afwijkende kleur stiksel hebt lijkt me het ook lastiger.

Voor delen die je aanraakt zoals een versnellingspook of het stuur voelt het met name als het (licht) vochtig wordt niet meer aan als leer maar meer als rubber :( . Was voor mij reden om toch een andere pook te kopen hoewel het er wel goed uit zag.


28 mei 2016 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968CS - 1995
Tijnje
Bericht Re: Ervaringen met vervangen leer en/of verfen van leer
DD bestuurderstoel opgeknapt (lichte instapschade) met setje Colourlock. Goed zelf te doen en de kleur was perfect.
De instapwang is een slijtage gevoelig deel. Met enige regelmaat na de behandeling in leerconditioner zetten en met beleid instappen.

Stoel word er alleen maar mooier op met deze handelingen :D


29 mei 2016 2:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Ervaringen met vervangen leer en/of verfen van leer
Gisteren mijn complete lederen interieur opgeknapt met colourlock. DWz: stoelen, zitjes achter en alle zijpanelen. Diverse video's en duidelijke beschrijvingen te vinden op hun site en youtube.

In mijn geval betreft het ook een speciaal interieur. Stukje van de stoelbekleding (onderzijde achhterzitje ) afgeknipt en als monster opgestuurrd naar Colourlock ( BCX in Ens)

Na twee weken ontvang je de verf exact op kleur. Volgens mij sturen ze het monsterop naar duitsland waar de verf gemaakt wordt. Standaardkleuren heb je in twee dagen.

Totale kosten voor een restauratiepakket voor een heel interieur bedragen ongeveer 100 euro incl verf op kleur.

Binnenkort zal ik mn topic bijwerken en foto's plaatsen. Het is prima spul en ik kan het iedereen aanbevelen

Succes!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


29 mei 2016 12:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Porsche 911 ex. 944 2.7 Bollenstreek
Bericht Re: Ervaringen met vervangen leer en/of verfen van leer
submerged schreef:
Color glo misschien? Ik heb er zelf geen ervaring mee.


Ik heb wel ervaring met deze jongens. Ze hebben mijn voorstoelen gedaan 2 jaar geleden. De stoelen zijn nu nog steeds mooi. Mijn auto staat wel altijd in de garage.
_________________________________________
Porsche 911


30 mei 2016 20:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Ervaringen met vervangen leer en/of verfen van leer
Ja, als je er nooit mee rijdt blijven die stoelen wel mooi natuurlijk.... :mrgreen:


31 mei 2016 14:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Ervaringen met vervangen leer en/of verfen van leer
gewoon zelf doen, schuren en rollen, in het begin moet je groot hart hebben maar belangrijkste is droogtijd tussen de lagen. Zelf gedaan destijds met mijn M5

viewtopic.php?f=1&t=10401&p=380395&hilit=verven#p380395
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


31 mei 2016 15:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.