Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Nou...soms gaan dingen wel heel snel, na een best wel korte zoektocht heb ik een zusje gevonden voor de neppert.
Al een tijdje liep ik met het idee om er een leuk rijdende auto bij te zoeken omdat ik gewoon het rijden in een oud hok mis.
Eerst dacht ik aan een 924, een 928, een 944 en een Peugeot 205 1.9 Gti. Bij mij in de buurt heeft iemand een 924 en nadat ik de auto bij hem eens
grondig bekeken had, kon ik niet anders concluderen dan dat ik deze toch een beetje "te gewoontjes" vind. De 928 viel eigenlijk ook wel snel af
vanwege het budget dat ik los heb kunnen peuteren bij de penningmeesteres. Een redelijke 928 vind ik daar niet voor en eentje met veel onderhoud kan echt
wel een money-pit worden. Dus....205 of 944, uiteindelijk voor de 944 gegaan omdat ik door de jaren heen toch meer en meer voor het merk ben gaan voelen en qua looks
vind ik hem eigenlijk best wel mooier dan de 205.
Goed....dan eerst maar eens goed gaan inlezen en kijken of iemand mij een beetje wegwijs wil maken in die dingen. Gelukkig kon ik terecht bij MPH en na een heerlijke cappuccino even
geluisterd naar zijn verhalen over deze auto's, waar moet je opletten, waar roesten ze, wat zijn de zwakke plekken.
Zelfs nog wezen rijden waarbij ik ook zelf een behoorlijk stuk zelf mocht rijden.
Deze dag was vwb info over de 944 echt goud waard (@MPH: super bedankt nog daarvoor!!!
)
De eerste auto die ik ging bekijken was een best mooi ogende grijze, maar tijdens de bezichtiging vielen me toch wel wat dingen op.
Veel blaasjes bij de voorruit, behoorlijk wat olie onder aan het blok. Zeker niet eentje om bang van te worden, maar ik wil er gewoon eerst een paar bekijken.
Daarna naar een turbo wezen kijken, qua budget over mijn max...maarja....turbo!! Toch, deze auto ging hem echt niet worden.
Alles bij elkaar opgeteld zou dit een te groot project worden en dan zou ik de eerste tijd niet eens kunnen rijden.
En ineens kwam er eentje bij mij in de buurt te koop via MP, dus hoppa...afspraakje maken en kijken dat ding. Eerst een rondje rond de auto voor de eerste indruk...en die was best wel goed.
Daarna de punten afvinken die ik van MPH meegekregen heb en op alles scoorde deze dik in orde! Maarja....nu maar eens horen hoe ding klinkt.
Motorkapje open, blok voelen....mooi die is koud, starten en lopen. Motor sloeg direct mooi aan en liep prima, wel schudde hij behoorlijk heen en weer, dus de motorsteunen moeten worden vervangen (stond ook in de advertentie).
De poelie naar de dynamo "zwabbert" wat maar niks ernstigs. Geen drupje olie onder aan de motor...dus dit belooft echt wel wat.
Dus...stukje rijden dan maar en alle dingentjes gedaan die je even moet doen...ff alle electra proberen en dat was allemaal prima. Remmentest en accelereren ging ook allemaal goed dus ja.......
Bij terugkomst weer even onder de motor gekeken en nog steeds geen olie, ook nergens op het blok zelf. Het voelde allemaal zo goed dat ik bij mezelf dacht....waarom nog verder zoeken.
Bod gedaan....tegenbod gekregen...nog een bod gedaan en...hoppa...DEAL!!!!!
Gisteren kwamen ze hem netjes brengen en na het overschrijven direct even wat km's gemaakt......heeeeerlijk!!!!
Even tanken....
Info over de auto:
Porsche 944 Targa 19874
213000km
17" Azev velgen
Wat moet er aan gebeuren:
-Motorsteunen
-Dashboard
-Distributie (kan nog wel...maar beter om te doen)
-Targadak gaat wel open, maar komt niet los
-Scheur in de bestuurdersstoel
-Wat loszittende bekleding aan een deurpaneel
Maar eerst vanmiddag even gaan wassen!
Uiteraard ga ik dit projectje ook weer uitgebreid delen met jullie en misschien zien we elkaar wel een keer bij een treffen of een of andere leuke rit!