Export verkochte Porsche naar Spanje.
Dear all,
Mijn Porsche Cabrio is verkocht (zie:
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=52692 ) en zal voortaan van de Spaanse zon mogen genieten.
De auto moet dus naar Spanje geëxporteerd worden en de koper wil dat ik dat voor ‘m regel en betaalt alle onkosten plus mijn uren!!!
Hij wil, als alles geregeld is naar Nederland vliegen en de auto zelf terug rijden.,
Ik ben nu aan het uitzoeken wat ik hiervoor allemaal moet regelen en wellicht lezen er nu forumleden mee die hier verstand van hebben omdat zij hier bijv. al ervaring mee hebben.
Mijn vraag luidt: “Ben ik compleet, kloppen alle stappen of ontbreekt er iets?”
1. Certificaat van Oorsprong (CVO /COC) opvragen, dit krijgt de koper mee en heeft hij nodig bij invoer.
2. APK laten keuren en daarna de schorsing opheffen (anders mag de koper er dadelijk niet mee in NL rijden).
3. Verkoop contract tekenen (is dit voor export buitenland anders, voorbeeld?) Geld is al naar mijn rekening overgemaakt dus hierover geen zorgen, dit deed hij de volgende dag al...
4. Tijdelijke verzekering (14 dg) regelen op naam van de koper (als iemand ervaring heeft met een goede verzekeraar dan hou ik me aanbevolen).
5. RDW: Originele NL kentekenplaten inleveren.
6. RDW: Kentekenpasje inleveren en ik ontvang dan een vrijwaringsbewijs.
7. RDW: Export platen kopen samen met de koper en deze op de auto bevestigen.
8. Sleutels en alle auto documentatie overhandigen en koper uitzwaaien..
9. Mijn verzekering opzeggen..
Alvast dank voor de reacties/aanvullingen.
Groet,
Pieter