Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

13 feb 2023 9:49

Brulaap, met recht dus "Voorlopig nog geen EV voor mij".

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

14 feb 2023 19:42

Inderdaad. Slotje er op? :mrgreen:

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

14 feb 2023 19:57

Ook hier zucht, ik heb op dit moment 7 auto's rondrijden, de Mini cooper S staat er links bij mijn naam er niet bij omdat dat een private lease is, de rest is prive eigendom en volledig eigen bezit. laat nou de auto met de grootste actieradius zijn : ............................................ De Tesla Model S Long Range, en ook nog bye far de snelste................................................ Doe er wat mij betreft maar een slotje op idd, tegen zoveel gezwam is ook dit leuke forum niet bestand.
Die puntjes staan voor een soort van tromgeroffel :P

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

14 feb 2023 20:23

Slotje? Hoezo, ik heb Godwin nog niet voorbij zien komen :mrgreen:

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

14 feb 2023 21:56

Zolang mijn CT het uithoudt voor mij geen EV….over een jaar of 10 denk ik wel aan een andere 4-voeter. Volledig batterij is voorlopig nog te duur en te weinig subsidie voor mijn gebruik.

81343

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

15 feb 2023 8:19

Verkoop van nieuwe benzine- en dieselauto’s vanaf 2035 dan nu toch echt definitief verboden.

We zullen dus wel moeten….

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

15 feb 2023 9:15

of een mooi moment om een goedkoop tweedehandsje te scoren. :thumleft:

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

15 feb 2023 9:59

Tweedehandsje ~ Ja.

Vraag me af of ze dan goedkoop zijn …

Op dit moment zijn veel middenklassers (en het segment daarboven) naar mijn idee net zo “goedkoop” als 2 á 3 jaar terug.

Voorbeeldje - mij A4 avant - 2,5 jaar terug gekocht - van 135k Km naar 186k Km gereden … staat nu als 1 van de goedkoopste in NL te koop, voor € 2,5k minder dan ik er voor betaald had …. Bevestiging van wat ik zag toen ik op zoek ging naar iets nieuws, het afgelopen half jaar …

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

15 feb 2023 10:23

Ik denk dat de prijzen van tweede hands DD-ICE rond 2035 (of eerder) instorten omdat er dan heel veel tweede hands EVs op de markt zijn.
En die hebben hoe dan ook een lagere TCO.
Voor liefhebbersauto's zal nog wel een hele tijd een markt zijn met goede prijzen, alleen voor de petrolhead.

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

15 feb 2023 14:02

…. momenteel parkeerplaatsen vol met gebruikte EV’s voor de export …. vraag me af of dat tegen die tijd écht veranderd (is) …

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

15 feb 2023 14:42

Die zijn nu nog veel te duur voor de particulier. Maar een hoger aanbod is een lagere prijs de komende jaren.

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

15 feb 2023 21:24

Een gebruikte EV heeft lagere TCO dan ICE? We gaan ‘t zien, maar ik ben er niet zo zeker van. Als zo’n accu niet meer wil, dan is het klaar.

Waarschijnlijk komt er nu een preek van de EV brigade ;-)

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

16 feb 2023 13:18

Nee hoor, een linkje volstaat :mrgreen:
viewtopic.php?p=1418133#p1418133

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

16 feb 2023 13:52

Het blijft een kunstwerk natuurlijk, ook dat mogen we niet vergeten :thumleft:

Afbeelding

Als DAAR je hart niet sneller van gaat kloppen, dan weet ik het ook niet meer.

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

16 feb 2023 14:02

Beetje flauw van een moderator om Tilt's bericht te editen en het plaatje naar een Tesla te veranderen :roll: :tongue:

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

16 feb 2023 14:55

Denk er wel met weemoed aan terug. Beste auto die ik ooit gehad heb en verreweg de snelste 8)

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

16 feb 2023 14:58

Die TCO hangt toch nog wel een beetje af van de wetgeving waarschijnlijk:

https://www.ad.nl/auto/waarom-de-noorse ... ~abe65154/

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

16 feb 2023 15:25

Cazzo Super Veloce schreef:Denk er wel met weemoed aan terug. Beste auto die ik ooit gehad heb en verreweg de snelste 8)

Maar de Porker staat er nog...
Dat zegt ALTIJD alles hé?
Slotje? ;)

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

16 feb 2023 17:09

Cazzo Super Veloce schreef:Denk er wel met weemoed aan terug. Beste auto die ik ooit gehad heb en verreweg de snelste 8)

Ja, dat is leuk van het menselijk brein: je onthoudt alleen de mooie dingen.
Die 5 serie die je ooit had was natuurlijk weliswaar niet sneller, maar wel beter.

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

16 feb 2023 17:14

Betere bouwkwaliteit, betere stoelen, mooier, maar mindere wegligging, logger en idd stukken langzamer.
Maar ook de 535 was een heerlijke auto.

Edit;
En mn hondje kon mee :D

71264

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

16 feb 2023 20:18

Meine gute wat een hond. Lijkt wel een 1 serie vergeleken hiermee.

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

02 okt 2023 11:02

Even een onderwerp afstoffen ...

Code:
zaken als banden en remmen veroorzaken tegenwoordig meer fijnstof dan moderne brandstofmotoren


Volgens Yale Environment 360 beginnen wetenschappers nu pas goed in kaart te brengen hoe groot de uitstoot van banden en remmen precies is.

Tire emissions from electric vehicles are 20 percent higher than those from fossil-fuel vehicles.

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

02 okt 2023 11:05

Remmen daarentegen doe je bijna nooit met een EV :popcorn:

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

02 okt 2023 11:14

... dat regeneratief remmen, waar jij het over hebt, is (vreemd genoeg?) slecht voor de actieradius :roll:


Ergo: voor "jouw" EV dan gewicht en type banden :wink:

Re: Voorlopig nog geen EV voor mij

02 okt 2023 11:25

Ben ik de enige die door een EV een "extra" vakantiewagen heeft gekocht?

Achtergrond: Twee Tesla's S gehad wat ik slechtste auto allertijden vond qua kwaliteit en service (maar dat is een ander onderwerp :popcorn: .

Overgestapt naar Q8 E-tron (bevalt goed, goede kwaliteit en top service), maar op wintersport en Z-Frankrijk wil je niet met een EV op vakantie (zeker niet in Frankrijk) Dus Macan met HEMA motor (Golf 2 liter motortje) voor mijn vrouw gekocht welke nu de zuinige vakantie auto is en zeer goed bevalt.
Plaats een reactie