08 jan 2006 23:52
09 jan 2006 0:44
Rene914 schreef:10 K en hoeveel dames? (lekkere wijven klinkt zo...)
09 jan 2006 0:57
Geert schreef:Hear hear.
Een van de meest zinnige antwoorden en stellingen die ik hier gelezen heb.
09 jan 2006 0:58
Nicolò schreef:Om te beginnen geeft dat een ongelijke verdeling van de kennis tijdens het onderhandelingsproces. Immers, reken maar dat de verkoper weet wat er met de auto is en de koper weet nog van weinig (enkele koper/monteurs uitgezonderd).
09 jan 2006 9:51
Nicolò schreef:Waar ik problemen mee heb is dat ik dan pas ná de principe-overeenkomst weet wat voor Porsche ik nu precies in de kuip heb.
Om te beginnen geeft dat een ongelijke verdeling van de kennis tijdens het onderhandelingsproces. Immers, reken maar dat de verkoper weet wat er met de auto is en de koper weet nog van weinig (enkele koper/monteurs uitgezonderd).
09 jan 2006 10:24
09 jan 2006 10:38
Devils son schreef:Nicolò schreef:Waar ik problemen mee heb is dat ik dan pas ná de principe-overeenkomst weet wat voor Porsche ik nu precies in de kuip heb.
Om te beginnen geeft dat een ongelijke verdeling van de kennis tijdens het onderhandelingsproces. Immers, reken maar dat de verkoper weet wat er met de auto is en de koper weet nog van weinig (enkele koper/monteurs uitgezonderd).
Toch is dit zo vreemd niet. Bij een bedrijfsovename (meestal iets meer geld mee gemoeid dan bij de verkoop van een Porsche) is er ook eerst een intentie uitgesproken om te (ver-)kopen, waarbij de condities in grote lijnen duidelijk zijn (w.o. de prijs). Pas daarna vindt de due-diligence (AKK voor bedrijven) plaats. Als daar dingen uitkomen die het rechtvaardigen om nog eens aan de prijs te gaan sleutelen, gebeurt dat gewoon. Overname kan ook worden afgeblazen. Of meer garanties/zekerheden... allemaal mogelijk.
09 jan 2006 10:53
ppp 356 schreef:
Het grote verschil hier is, dat indien de verkoop niet doorgaat, dit grote nadelen kan hebben voor de verkopende partij. In vele gevallen wordt een bedrijf overgelaten aan een op dat moment concurerende firma. Om een echt goed zicht te krijgen op een bedrijf dat je wil overnemen, heb je buiten de financiële gegevens, ook een goed zicht nodig op de Know-How van een bedrijf. Ondanks dat je in theorie de vergaarde informatie niet mag gebruiken, gaat men dit toch doen. Hierdoor stel je je bedrijf redelijk kwetsbaar op. Vind ik persoonlijk toch net iets anders dan bij de aankoop van de wagen.
09 jan 2006 11:28
09 jan 2006 11:47
ppp 356 schreef:Ik vrees dat we nu sterk Off-Topic gaan gaan
Ik ben nog niet zo zeker van dat autobedrijf?
Waar koopt hij zijn wagens aan, via welke contactpersonen?
Heeft hij hier of daar een leverancier zitten, die dezelfde kwaliteit kan leveren maar aan betere prijzen?
Heeft hij bepaalde opkopers die met de mindere overnames weg kan?
En wat denk je van wegkopen van personeel nadien, tenslotte weet hij dan ook wat er aan lonen betaald word.
enz.
Dit lijken misschien allemaal kleine details, maar hier word dikwijls het verschil tussen winst en verlies gemaakt.
09 jan 2006 12:02
09 jan 2006 12:07
ppp 356 schreef:Wel, ik kan u zeggen dat de fiscus nog niet de helft weet van mijn zaak.
09 jan 2006 12:11
09 jan 2006 12:16
ppp 356 schreef:Wel, ik kan u zeggen dat de fiscus nog niet de helft weet van mijn zaak.
09 jan 2006 12:33
09 jan 2006 13:00
ppp 356 schreef:Je hoeft ook niet alle informatie aan de fiscus door te geven. Een bedrijf heeft nog veel meer gegevens dan fiscale.
09 jan 2006 13:08
Devils son schreef:Maar goed, waar ging dit draadje ook alweer over?
09 jan 2006 16:29
Olaf schreef:Devils son schreef:Maar goed, waar ging dit draadje ook alweer over?
Over W&O en de fiscus toch
09 jan 2006 17:44
Rob Herfst schreef:Olaf schreef:Devils son schreef:Maar goed, waar ging dit draadje ook alweer over?
Over W&O en de fiscus toch
en vergeet die mooie dames niet!
09 jan 2006 20:30
09 jan 2006 20:52
09 jan 2006 22:03
Gerco schreef:Sterker nog, als je zon goed gevoel hebt over de specialist waar je komt, denk je gewoon helemaal niet aan een AKK en koop je de auto gelijk. In mijn geval tenminste, voor mijn eerste 911.
Ik hoor hier op het forum wel veel over een AKK, en 3/4 van de mensen hier is ook erg kritisch, goed geinformeerd en neemt de tijd om een goede keuze te maken, maar andere mensen kopen op een andere manier. En dat hoeft helemaal niet perse slecht te zijn "omdat je geen AKK hebt gedaan"
Dat wilde ik even zeggen
09 jan 2006 22:05
09 jan 2006 22:50
Marco schreef:heb de ballen verstand van techniek en dat soort zaken, daar huur ik een specialist voor in
boekhouding laat je toch ook aan een accountant over (my two pennies)
09 jan 2006 23:05
Gerco schreef:Sterker nog, als je zo'n goed gevoel hebt over de specialist waar je komt, denk je gewoon helemaal niet aan een AKK en koop je de auto gelijk.