Auteur |
Bericht |
Jort
Groningen
|
Heb je de andere topics over de Cayman S verkopen gemist?
Even gezocht en dit is de eerste die ik zo even kon opduikelen.
Scroll even naar beneden, mijn onderste 2 posts van die pagina.
|
14 jun 2006 1:24 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De vraag is dan wel: zijn dat echte verkopen of gewoon voorraden die genomen zijn omdat het een nieuw model is.
Ik denk dat je pas echt iets hierover kan zeggen als de auto een jaar op de markt is.
Ik ben niet echt positief. Maar als ik een Opel Astra zie denk ik ook: die raken ze aan de straatstenen niet kwijt en op dat punt word ik ook gelogenstraft.
|
14 jun 2006 1:57 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Neuh, Porsche maakt in haar cijfers altijd duidelijk onderscheid tussen productiecijfers en verkoopcijfers. Feit is dat er in de eerste helft van het boekjaar al een paar duizend zijn verkocht, dus dit jaar zit het wel snor, zeker als je die cijfers naast een willekeurig jaar van de Boxster S legt. De toekomst is altijd een onzekere factor. Voor elk model. Zelfs de 911 heeft zware tijden gekend. Ik sluit me echter aan bij wat Mhoeneveld in hetzelfde topic schreef. Voor het gemak quote ik het hier even:
|
14 jun 2006 2:10 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
En over ze "in het wild" tegenkomen, ik kom ze hier in de buurt (Venlo) regelmatig tegen hoor... 2 zilveren en 1 blauwe al gezien.... Wel alledrie op Duits kenteken  (en 1 van die 2 zilveren al meerdere keren, dus die zal hier iets in de buurt te doen hebben  )
|
14 jun 2006 8:39 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik had het over voorraadneming door importeurs/dealers.
Nogmaals, de tijd zal het leren.
|
14 jun 2006 9:09 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Zou kunnen als elke dealer in bijvoorbeeld de VS er 16 heeft gekocht en op voorraad heeft staan...
|
14 jun 2006 11:25 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Tijdens het fabrieksbezoek heb ik geleerd dat Porsche niet of nauwelijks voor voorraad bouwt, alles wat op de lijn staat is op klantenorder en verkocht. Voor de 911 in ieder geval.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
14 jun 2006 11:30 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Er zijn nochtans genoeg dealers in België die een 997, Cayman, Boxster en Cayenne hebben staan die gelijk geleverd kunnen worden.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 jun 2006 11:40 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Fabrieksvoorraad vs. dealervoorraad? Een dealer die denkt op korte termijn 6 Caymans te kunnen verkopen, zal deze inderdaad op voorraad bestellen. Toch?
|
14 jun 2006 11:46 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Wellicht door de dealers op voorraad gekocht (en betaald)?
Bestaat er misschien een soort rekening-courantverhouding tussen dealers en Porsche AG?
Dat zou inhouden dat die auto's in principe -dus- ook al 'betaald' zijn, al komen de echte flappen pas als iemand de auto ook daadwerkelijk koopt.
Over het algemeen zijn dat volgens mij 'veilige' auto's (gangbare kleur in- en exterieur, veel gevraagde opties, etcetera) die daardoor snel afnemers zullen vinden...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
14 jun 2006 11:48 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Maar een dealer bestelt er niet elke maand 3 bij als hij de vorige 3 niet verkocht heeft
Voor wat betreft voorrade, veel dealers en importeurs zijn ook 100% dochter van het moederconcern. Oftewel, die dealervoorraden tellen gewoon mee op de grote hoop.
Laatst bijgewerkt door Jort op 14 jun 2006 12:00, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 jun 2006 11:57 |
|
 |
ppp 356
|
Ik heb me altijd laten vertellen, dat een Porsche betaald is voor dat hij bij de dealer afgelverd word. Porsche schijnt niet te werken met wagens in consignatie.
Als de dealers geen voorraad zouden hebben, zouden de showrooms er maar triestig bijstaan.
En zoals Speedy reeds aangeeft, het zijn inderdaad altijd van die veilige (doodsaaie  ) wagens die ze in de showroom hebben staan.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 jun 2006 11:58 |
|
 |
ppp 356
|
De dealers hebben een lijst van wagens die ze ter beschikking hebben, als ze die niet tijdig kunnen verkopen, moeten ze zelf de configuratie doorgeven aan de fabriek, en word deze gewoon verzonden naar de betreffende daeler.
|
14 jun 2006 12:01 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Dus.. hoeveel van die 16+ Caymannen per dealer (in de VS) zijn er daadwerkelijk verkocht aan externe klanten? Wat denken jullie?
|
14 jun 2006 12:08 |
|
 |
ppp 356
|
Bij deze 13 stuks
Maar als je even kijkt is 5 toch een zeer veel voorkomend aantal 
|
14 jun 2006 12:15 |
|
 |
ppp 356
|
|
14 jun 2006 12:24 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Oké..uitgaande van gemiddeld 5 op voorraad (er voor het gemak vanuit gaande dat intercompany sales wel worden meegerekend..  ) zijn er in de VS ruim 2.200 aan externe klanten verkocht. Net zoveel als de volledige verkopen van Boxster en Boxster S samen, voorraden bij dealers meegeteld.
bron
|
14 jun 2006 12:26 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Ja, en 50x 911. Wat zegt dat ons?
We hebben het hier over Porsche.. niet over Rover 
|
14 jun 2006 12:33 |
|
 |
ppp 356
|
Jij vraagt ik antwoord 
|
14 jun 2006 12:41 |
|
 |
Jort
Groningen
|
|
14 jun 2006 22:53 |
|
 |
HJDB3.2
Amersfoort. 996.
|
Heb tot nu toe nog geen enkele Cayman op de weg zien rijden...
_________________________________________ 7e plaats jubileumrit 2006 en 2e plaats in 2013!!! Porscheverleden: 924 / 944 S2 cab. / 3.2 uit '87 / 964 / 968 / 911SC
|
08 dec 2006 22:30 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik heb er nu al een paar gezien en ik moet zeggen dat ik de belijning van de Cayman spannender, vloeiender en evenwichtiger vind dan van z'n grote broer; de 911...
M.a.w. Ik vind de Cayman eigenlijk mooier dan de 911 
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
08 dec 2006 23:37 |
|
 |
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Nou nog een keer voor het vergelijk dan:
En nog wat meer over die eerste versies:
Da's pas strak
En oja, over dat lijnen spel en smaak, ach ik dacht eerst dat de nieuwe TT niks was, foto's gezien, en neu, niet echt bijzonder. Maar zag m van de week staan, liep er s omheen, en kreeg toch een beetje dit gevoel:
En da's toch een lekker gevoel  Dus doemijdiemaar, zo'n R8
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
09 dec 2006 2:32 |
|
 |
912
|
Mee eens.
Gisteren met een paar samen een rit gehad. En de Cayman mag er echt wel zijn hoor...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
09 dec 2006 17:11 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
In Amerika populair hoor. Onderweg van vliegveld naar hotel op de snelweg 2 Cayman's gespot, een "S" en een "gewone". Later op de dag nog meer.
Ook de nieuwe Cayenne gezien trouwens. Vind 'm met die nieuwe koplampen er niet mooier op geworden, hij is nu zijn 'Porsche' gezicht kwijt IMHO.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
11 dec 2006 17:58 |
|
|