06 nov 2010 16:18
12 nov 2010 16:46
12 nov 2010 17:04
12 nov 2010 17:25
12 nov 2010 18:37
12 nov 2010 18:44
12 nov 2010 18:46
12 nov 2010 19:02
12 nov 2010 19:08
13 nov 2010 16:09
13 nov 2010 20:44
15 nov 2010 18:04
17 nov 2010 18:21
17 nov 2010 18:34
17 nov 2010 22:01
cabrio wim schreef:De reden is, dat ik andermans werk niet vertrouw . . .
. . . zag al wat zweten op de koppen . . .
Maar toen zag ik dat de klepgeleiders er niet goed inzaten, de voetpakkingen van vloeibare pakking waren . . . een alu plaatje vol met kit.
17 nov 2010 22:46
18 nov 2010 0:44
Nine-eleven schreef:Per definitie andermans werk niet vertrouwen vind ik wel iets al te kort door de bocht, er zijn immers absoluut een aantal uiterst betrouwbare specialisten in NL.
18 nov 2010 1:00
18 nov 2010 1:02
18 nov 2010 1:35
Nine-eleven schreef:Ach, ik weet er eigenlijk ook alles van.
In mijn jeugd (medio jaren 70) sleutelde ik bij een (toen nog gewoon) VW dealer, de Passats en Golfjes waren net in opkomst. En de bouwwereld reed nog volop met Type 2 VW bussen, vaak pick-up of dubbel cabine.
De 1.6 motor was veel te licht voor het werk wat ze er mee verrichten en "losse koppen" was het gevolg.
De kosten om dit bij de veelal uitgewoonde bussen te verhelpen vonden de aannemers veel te veel geld. Wij schoten dan op het parkeerterrein de mannen aan met de mededeling dat wij dit in de avonduren wel interessanter konden verhelpen tegen een zeer prettig prijsje.
Kleppendeksels eraf, onderste (bereikbare) moeren flink aandraaien en het probleem was tijdelijk verholpen. Dat vertelden wij er nog wel netjes bij, dat wel.
Maar ons stapgeld was vlug verdiend![]()
Dus laat ik maar verder vlug mijn mond weer houden
18 nov 2010 1:43
roondejong schreef:Beter inderdaad! De koppen van de motoren die jij bedoeld horen vast te zitten met 2,5 mkg dus flink vastzetten is inderdaad funest . . .
18 nov 2010 9:25
roondejong schreef:Als dit een 914 blok is zou ik in verband met de lage compressiezuigers die er in zitten ook maar even de compressieverhouding bepalen. Als de koppen niet zijn aangepast aan deze zuigers komt er waarschijnlijk niet meer als een pony of 75 uit....
De afdichting onder de koelfan is bij jouw systeem ook gebruikelijk. Kennelijk zijn de koppen door een thuisflower geflowed en hier en daar is hij een beetje uitgeschoten bij de inlaat klepstelen... ze kunnen overigens helemaal weggefreesd worden...
De cilinderbussen altijd inslijpen in de koppen zorgt voor minder lekkages i.c.m de koperen afdichtring. Zit deze er wel tussen?
Ik ben geen type 4 fan vanwege de hoge kosten als je het echt voor elkaar wil hebben ..... ik zie hier toch gevoelsmatig wel ruimschoots de knip open gaan voordat je op orde bent.
Weet je zeker dat je een origineel 914 blok hebt?
Koop het boekje How to rebuild your Volkswagen Air cooled Engine van de heer Tom Wilson.
18 nov 2010 11:53
18 nov 2010 13:10
18 nov 2010 16:46