Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 9:40



Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
BP Ultimate 98 
Auteur Bericht
Bericht BP Ultimate 98
Ik wil graag weten hoe tevreden jullie zijn met BP Ultimate.

Normaliter tank ik altijd Esso of Texaco 98. Mijn P. presteert daarbij als een zonnetje. Gisteren moest ik op de snelweg noodgedwongen BP Ultimate 98 tanken. Mijn P. is nu minder fel en hij verbruikt ook nog meer ook, bij ongewijzigde rijstijl en gebruik. Ik rijd veel lange stukken snelweg en regelmatig in de stad. Ik zit dus meer op de snelweg.

Met Esso en Texaco rijd ik dan gemiddeld 1: 8,5/9 en nu met BP ULtimate rijd ik dan gemiddeld 1: 5.5 / 6.5 :shock: en presteert ook nog minder :evil: Wist niet dat het veel kan uitmaken.

Ik ben niet echt tevreden met BP Ultimate en ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Voortaan blijf ik maar Esso en Texaco tanken (Shell V-Power is helemaal een ramp).


16 sep 2006 12:52
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
:?: :shock:

Zal me echt benieuwen of je verbruik met Esso/Texaco weer terug schiet naar het oude nivo 8)

Tank Total, Esso, Tex, BP en zelfs Shell-V door elkaar en heb nog nooit iets van verschil in 'snelheid van leeglopen van de tank' gemerkt :P :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


16 sep 2006 13:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Mijn P loopt als een raket op die "goedkope wittepomp rommel".
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


16 sep 2006 13:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Je verhaal lijkt me onwaarschijnlijk, je bevindingen zijn trouwens wel op heel korte termijn : zat er bvb niet veel stadsverkeer tussen of zo ?

Ik tank afwisselend bij Q8 easy, Shell of Esso, maakt allemaal niet veel uit hoor, althans toch niet merkelijk...

Overigens is het wel prima dat de prijzen eens zijn beginnen zakken :)


16 sep 2006 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
:lol:
_________________________________________
excellent


“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.


16 sep 2006 13:24
Profiel WWW
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
:?: :shock:

Zal me echt benieuwen of je verbruik met Esso/Texaco weer terug schiet naar het oude nivo 8)

Tank Total, Esso, Tex, BP en zelfs Shell-V door elkaar en heb nog nooit iets van verschil in 'snelheid van leeglopen van de tank' gemerkt :P :wink:


Ha die Paul,

Ik zit veel op de snelweg, het Haagse centrum met zijn opbrekingen mijd ik als de pest en tank al jaren bij Tex en Esso, maar hij rijdt nu op BP niet echt lekker! Het lijkt of die zich inhoudt.... Dat was me gisteren direct opgevallen.
Over een paar dagen is mijn tank weer leeg dan mieter ik er mijn oude vertrouwde Tex 98 weer in.

Mijn BMW 5 bjv. kan alles hebben behalve diesel en gas en loopt dudielijk en merkbaar slechter op Shell V-Power.


16 sep 2006 13:44
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
:?: :shock:

Zal me echt benieuwen of je verbruik met Esso/Texaco weer terug schiet naar het oude nivo 8)

Tank Total, Esso, Tex, BP en zelfs Shell-V door elkaar en heb nog nooit iets van verschil in 'snelheid van leeglopen van de tank' gemerkt :P :wink:
Hier kan ik me 100% bij aansluiten.
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


16 sep 2006 14:10
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Zelf rijd ik al vanaf het begin BP ultimate......(4s en KJN) dat ik deze tank is vooral omdat ik met een routexkaart tank :oops: :oops: :oops:


Enfin als ik is een ander merk pak dan merk ik dat dus totaal niet, de karretjes lopen als een zonnetje ongeacht wittepompezooi of merk benzine.
Buitenland of hier.

Heb wel is gehoord dat de moderne karretjes minder gevoelig zijn vanwege het management.


16 sep 2006 17:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht Re: BP Ultimate 98
ECT schreef:
Met Esso en Texaco rijd ik dan gemiddeld 1: 8,5/9 en nu met BP ULtimate rijd ik dan gemiddeld 1: 5.5 / 6.5 :shock:


Alléén dáár kan ik je gelijk in geven...ik tank ook BP-Ultimate en rij ook 1 : 5,5... 8)


Kan overigens geen verschil merken met Shell ,Texaco of Esso , witte pomp tank ik niet.


16 sep 2006 18:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: BP Ultimate 98
Jurgen schreef:
ECT schreef:
Met Esso en Texaco rijd ik dan gemiddeld 1: 8,5/9 en nu met BP ULtimate rijd ik dan gemiddeld 1: 5.5 / 6.5 :shock:

Alléén dáár kan ik je gelijk in geven...ik tank ook BP-Ultimate en rij ook 1 : 5,5... 8)

:!: :shock:
Heb je misschien een paar tubootjes laten inbouwen ECT :?: :twisted: :P :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


16 sep 2006 18:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
In die van ons is volgens de garage door de vorige eigenaar 2 jaar gewoon euro 95 getankt :? en ook daar liep hij ook goed op.
Maar dat leek ons niet zo goed en zijn voor BP ultimate gegaan nadat Shell V-power niet goed is bevallen in de andere auto.
En we zijn erg te spreken over ultimate, dit mede omdat hij nu veel minder schokt.
Nooit wat anders getankt in het elfje dus kan ik moeilijk zeggen of hij nu inhoud of niet, maar volgens mij loopt hij er prima op.

ps: verbruik is gemiddeld 1:7.5/1:8 met af en toe een stukje doortrappen er bij. :wink:
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


16 sep 2006 18:11
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Heb recentelijk BP Ultimate getankt in de mini. Had ineens problemen dat als ik koud startte dat de auto wel aansloeg maar heel 'arm' stationair liep. Net of hij ieder moment kon afslaan. Auto reageerde ook helemaal niet op gas geven etc. Bleef gewoon lekker doorploffen... (is meerdere keren gebeurd). Oplossing was uitzetten en weer starten. Soms 2x en dan deed hij het weer goed.

heb dat op het miniforum gepost en iemand vroeg meteen of ik BP Ultimate had getankt. Had hij ook meerdere keren gehad en was over sinds hij geen BP Ultimate meer tankte. Heb sindsdien geen BP meer getankt, probleem ook niet meer terug gehad.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 sep 2006 18:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ik tank al 17 jaar als het benzineresevoir bijna leeg is , en ik een tankstation tegenkom en heb nooit enig verschil gevoeld.
Ik denk overigens wel dat een auto veranderingsgevoelig(mooi scrablewoord) kan zijn.b.v. altijd dezelfde soort brandstof of altijd de zelfde chauffeur.Bij verandering van chauffeur KAN een auto weleens mankenmenten vertonen,ik denk dat dat bij ander brandstofsoort niet anders is.Maar ik ben ook maar een leek.
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


16 sep 2006 18:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
:idea: :shock:

Interessant Harald :!: 8)
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


16 sep 2006 18:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
:idea: :shock:

Interessant Harald :!: 8)


maar ja, bij die mini kan het ook zomaar gewoon aan iets anders liggen hoor. krom scharnier van handschoenenkastje, klemmende middenarmsteun, overmatige slijtage van autogordel linksachter ofzo... :twisted: :^:




zou overigens te maken hebben met de overgevoeligheid van de John Cooper Works tuning.... :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 sep 2006 18:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
jeroenoop schreef:
Ik tank al 17 jaar als het benzineresevoir bijna leeg is....


Bij mij net hetzelfde en ik kan wel degelijk meespreken over verschillen tussen pompen...meerbepaald JET! Als ik bij JET tank, moet ik 50km eerder naar de pomp...is me meermaals opgevallen en blijkbaar ben ik niet de enige die dit merkt want een paar vrienden konden dit beamen...tja.. :?
_________________________________________
Respekt für die Eltern


16 sep 2006 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Sinds wanneer kun je nog 98 tanken bij de texaco ??? Hier in mijn woonplaats niet meer..Enkel bij de anwb of Tango..

Maar ik lees vaak de andere kant van het verhaal over BP Ultimate 98..Ik heb het persoonlijk nooit getankt..Enkel Tango/ Anwb 98 ongelood.

Op 95 heb ik geen ervaring in mijn 924..Ik denk niet dat ie dan mijn aardig zal vinden (zeker na het vlakken van de kop).


16 sep 2006 18:51
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Meneer aard schreef:
Sinds wanneer kun je nog 98 tanken bij de texaco ??? Hier in mijn woonplaats niet meer..Enkel bij de anwb of Tango..

Q8 hier om de hoek. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 sep 2006 18:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
horn schreef:
Meneer aard schreef:
Sinds wanneer kun je nog 98 tanken bij de texaco ??? Hier in mijn woonplaats niet meer..Enkel bij de anwb of Tango..

Q8 hier om de hoek. :idea:


Hier zit geen Q8 :+ In nijmegen zijn ook maar enkele plaatsen waar je 98 kunt tanken..Maar vind het prima zo pas me wel aan..Als mijn tank bijna leeg is rijd ik ff s`avonds of s`ochtends hiero naar de tango/ anwb.


16 sep 2006 19:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
horn schreef

Citaat:
Q8 hier om de hoek.


Is dat de Q8 OP de hoek?
Bij die bmw fans?
Oh dit is geen qwis.
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


16 sep 2006 19:19
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
jeroenoop schreef:
horn schreef

Citaat:
Q8 hier om de hoek.


Is dat de Q8 OP de hoek?
Bij die bmw fans?
Oh dit is geen qwis.

Yep. Bij die man met die roodgeverfde baard... :shock: :wink:

U gaat door voor de
Afbeelding :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 sep 2006 19:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ga daar eigenlijk bijna nooit tanken vanwege hun openingstijden.
Wel hele vriendelijke mensen.
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


16 sep 2006 19:56
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
jeroenoop schreef:
Ga daar eigenlijk bijna nooit tanken vanwege hun openingstijden.
Wel hele vriendelijke mensen.


ach, van half 8 's ochtends tot 9 uur 's avonds. red ik het wel mee. zitten 150 meter van mijn huis... :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 sep 2006 20:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ik dacht tot 2000 uur maar ik kan er naast zitten.
150 mtr van uw eh jou huis? :shock:
Ik kan eens toeteren als ik des ochtens langskom. :lol: :lol:
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


16 sep 2006 20:06
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
jeroenoop schreef:
Ik dacht tot 2000 uur maar ik kan er naast zitten.
150 mtr van uw eh jou huis? :shock:
Ik kan eens toeteren als ik des ochtens langskom. :lol: :lol:


zou zo maar kunnen. Weet niet zeker. Zal er eens op letten.

Niet te hard toeteren hè? :lol:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 sep 2006 21:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: disciple, Jeanbob123, Kattekrab, Tilt!


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.