Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 15:37



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
cabrio en ruimte achterbank (3.2) 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht cabrio en ruimte achterbank (3.2)
Ik ben zoekende en kijk naar de 3.2. Hoewel ik vooral naar coupe's kijk, ben ik ook wel van de cabrio's gecharmeerd; het gaat tenslotte om een auto voor erbij (in mijn geval), en dan is cabrio rijden wel een extra dimensie. Ik heb gelezen dat achterbank in cabrio vaak wat steiler is en dus de ruimte achterin krapper. Heeft iemand specifiek voor de 3.2 ervaring? Wij hebben een dochter van bijna 3; nog geen reuzin dus, maar er moet natuurlijk wel voldoende ruimte zijn!


13 aug 2007 23:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik was 9 jaar geleden op zelfde manier op zoek:
Lang gezocht naar een coupe (vind ik mooier) maar uiteindelijk toch tegen een goede cabrio aangelopen.
Het is voor mij een 3e auto voor de lol, dan is een cabrio wel heel erg lekker hoor; ook 's winters met de kap dicht uitstekend mee te rijden. Zorg wel voor een goed dak (evt. 1500-1800 investeren voor een nieuwe).

Achterin is niet ruim, maar kleintjes kunnen er prima in.
Mijn jongste van 4 past prima, de middelste van 7 ook nog wel hoor.
Maar het is natuurlijk geen 4 persoons auto...

Zorg dat je start met een technisch goede auto; een slechte goed maken kost je meer ....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


14 aug 2007 0:50
Profiel
Bericht 
Afbeelding

Staan inderdaad echt recht, die ruimte is nodig om de kap erachter te laten vallen.
Maar kinderen kunne toch redelijk zitten.


14 aug 2007 8:19
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Bedankt voor de rectaies. Lijkt voor de kleine dame inderdaad nog wel voldoende. Hebben jullie zelf ervaring met kinderen op de achterbank van de 911? Blijft natuurlijk nogal persoonlijk, maar die ervaringen helpen wel in het beslissingstraject!


14 aug 2007 21:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
HV, let wel. Heb voor de zelfde keus gestaan, om 2 redenen voor een coupe gekozen. 1 door de stijle hoek van de rugleuning is het plaatsen van een kinderzitje wel mogelijk, maar doordat de stoel iets achterovergekanteld moet staan ( anders bij fors remmen kanteld de stoel te snel naar voren), plus gaat dit plaatsen van een stoel, in mij geval een Porsche Prince, door de stijle hoek ten koste van de beenruimte. Doordat in een kinderstoel de beentjes van mijn zoontje van 3 recht naar voren steken, word doordat de passagiersstoel verder naar voren moet de zitruimte voor de passagier erg krap. achter de bestuurdersstoel plaatsen heeft helemaal geen zin want dan valt er in mijn geval ( ben 1.80 m) niet meer fatsoenlijk te sturen.

2. de windwerveling op de achterbank is behoorlijk. de vraag is of je je kinderen dat wil aandoen, zeker bij een snelwegrit. tot 80 km is het redelijk te doen. een windvanger plaatsen is niet mogelijk daar er dan niemand meer op de achtebank kan.

In een coupe is het prima te doen. Let wel. bovenstaande is uiteraard van toepassing als je je kinderen volgens de wet veilig wilt vervoeren ( en wie wil dat nu niet??)

een optie is wellicht een Targa, volgens mij zijn hier de achterzitjes gelijk geplaatst als in een coupe. Echter weet dit niet 100% zeker.


succes met de keuze.


14 aug 2007 23:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Bericht 
Wij rijden ook regelmatig met z'n viertjes, Nina en Martijn van 5 en 3 zitten perfect achterin de targa. Ik heb wel driepuntsgordels geplaatst (veel veiliger dan de tweepunts, ook het prince porsche stoeltje is minder veilig, en wordt daarom niet meer gevoerd door Porsche) en ze zitten in Romer kid zitjes (15-36 kg) , gaat prima.

Hiervoor ook met de Romer duo isofix ( 9-18kg) gereden, die past ook. Belangrijk is dat de onderzijde van het stoeltje/verhoger smal is, zodat deze op de zitting past.

In de Targa is het tot 100-110 lekker voor de kids, daarboven gaan ze klagen over de turbulentie. Voorin zit je wat dat betreft beter.

Gr. en succes met kiezen,

Gijs.


17 aug 2007 21:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
Heb je die driepuntsgordels op de orginele hoedenplank bevestigd? Wil dit ook laten maken, echter men zegd dat je een 964 hoedenplank nodig hebt. Mijn hoedenplank is echter beige van kleur, dus word lastig. Porsche Prince word inderdaad niet meer geleverd, maar is met een 2 puntsgordel wel de beste oplossing.


17 aug 2007 22:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht 
juist iemand tegengekomen met een (porsche) cabrio met kinderen
wilden hem wegdoen omdat , het niet te doen was met kindjes' :cry: :cry:
verder een mooie wagen


18 aug 2007 16:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
Belgiƫ
Bericht 
ironpatje schreef:
juist iemand tegengekomen met een (porsche) cabrio met kinderen
wilden hem wegdoen omdat , het niet te doen was met kindjes' :cry: :cry:
verder een mooie wagen


je bedoelt toch wilde heN wegdoen? :wink:


18 aug 2007 16:53
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht 
Godspeed schreef:
ironpatje schreef:
juist iemand tegengekomen met een (porsche) cabrio met kinderen
wilden hem wegdoen omdat , het niet te doen was met kindjes' :cry: :cry:
verder een mooie wagen


je bedoelt toch wilde heN wegdoen? :wink:

k'heb zo heel af en toe het zelfde gedacht :shock: :shock:
maar dat duurt nooit lang :lol: :lol:
(toen ik moest kiezen tussen de sleutels van de BMW afgeven of de kinderen, dan was de keuze vlug gemaakt :!: :!: , k'heb nog wel niks van de verzekering getrokken, en de politie verdenkt mij er van om de verzekering te willen oplichten :roll: :roll: , maar een auto is echt wel een stuk ijzer (soms wel mooi ijzer) maar kindjes zijn (bij mij) meer waard)


18 aug 2007 17:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Bericht 
Hoi Jurriaan,

Ik heb de originele hoedenplank er nog in, de bouten voor het bovenste punt heb ik vastgezet op de plek waar het leren riempje met de drukknoop normaal zit. Dit gat heb ik uitgeboord, en hier met een gordelverloopstuk ca 5 cm omhoog het draaipunt gezet.

Onderaan heb je natuurlijk de normale bevestigingspunten, de gordelautomaat heb ik achter de rugleuningen geplaatst. Hier moet je dus nog een gat maken.

Dit is op zich een nette oplossing, ik denk wel dat een 964 hoedenplank uiteindelijk netter/mooier is. Je kan deze evt in kleur spuiten met vinylcoat of zoiets??

Gr. Gijs


26 aug 2007 0:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.