| Auteur | Bericht | 
        
			| gilles s 
					911 1965west-vlaanderen   |   911 2.0l 1967BesteIk zou graag eens van jullie willen horen wat de waarde van een gereviseerde 911 2.0l motor uit 1967 is.
 
 groeten Gilles
 
 
 | 
		
			| 27 feb 2011 21:45 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Maarten 
					Ex 964, ex C3.oAmsterdam                           PF #109   |   Re: 911 2.0l 1967Door wie is hij gereviseerd en wat is er precies gedaan?_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
 
 
 | 
		
			| 27 feb 2011 22:05 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| gilles s 
					911 1965west-vlaanderen   |   Re: 911 2.0l 1967Deze werd niet bij een herkende dealer of revisiebedrijf gedaan.911 2.0l T 1967
 nieuwe lagerschalen
 webers revisie
 complete pakkingset, oliekeringen
 nieuwe zuigerveren
 cilinders gehoond
 nieuwe cilinderassen
 facturen aanwezig
 met versnellingsbak(niet gereviseerd) en complete uitlaat. Motor is dus volledig.
 kmstand :162000 VOOR de revisie
 
 
 mvg
 
 
 
    							Laatst bijgewerkt door gilles s op 27 feb 2011 22:18, in totaal 1 keer bewerkt. 
 
 | 
		
			| 27 feb 2011 22:15 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Hessel 
					911 2.2 T 1971   |   Re: 911 2.0l 1967Zuigers/cylinders: Zijn deze binnen tolerantie?_________________________________________Drijfstangen: Waren deze binnen spec?
 Koppen: Kleppen ok? Zijn ze opnieuw afgeperst?
 
 Om de waarde te kunnen bepalen moet je wel meer weten. Zoals ik het nu lees is het alleen een opnieuw verpakte motor.....
 2.2 T coupe 1971
 Original "Burgundy"
 
 
 | 
		
			| 27 feb 2011 22:18 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| gilles s 
					911 1965west-vlaanderen   |   Re: 911 2.0l 1967Alles werd volgens het handboek uitgevoerd, metingen dus ook. 
 
 | 
		
			| 27 feb 2011 22:21 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Maarten 
					Ex 964, ex C3.oAmsterdam                           PF #109   |   Re: 911 2.0l 1967Wat is er met de krukas gedaan?_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
 
 
 | 
		
			| 27 feb 2011 22:40 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Olaf 
					The Last of the Mohicans ~ 993   |   Re: 911 2.0l 1967.. en met de drijfstangen   
 
 | 
		
			| 27 feb 2011 22:55 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| gilles s 
					911 1965west-vlaanderen   |   Re: 911 2.0l 1967Krukas was nog goed, moest niet geslepen worden en nieuwe zuigerpenlagers. 
 
 | 
		
			| 27 feb 2011 23:05 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| 912 
					
				   |   Re: 911 2.0l 1967Garantie? ...._________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
 
 
 | 
		
			| 28 feb 2011 9:14 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Jay911 
					'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam   |   Re: 911 2.0l 19673k (ervan uitgaande dat het geen 'S' is)_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
 
 
 | 
		
			| 28 feb 2011 9:59 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| lindemans 
					911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem   |   Re: 911 2.0l 1967Ik heb mijn 3.2 afgelopen najaar laten reviseren._________________________________________Uit interesse (en het idee het wellicht zelf te doen) heb ik de afgelopen jaren al zeer veel gelezen over revisie van oudere 911 motoren. Wayne Dempsey van pelicanparts.com heeft daar een heel goed boek over geschreven.
 
 Mij is duidelijk dat er enkele behoorlijk kritische punten zitten in het weer opbouwen van de motor.
 Dat aspect gaat dus geheel en alleen over kwaliteit en kunde van de mechaniker.
 Daarnaast zijn bepaalde delen kostbaar om te vervangen. Lagers, kettingen, palkkingen etc is allemaal niet zo spannend. Maar bij carterhelften die niet helemaal recht zijn, zuigers/cilinders, nokkenassen, oliepomp, krukas, drijfstangen kan iemand in de verleiding komen om die niet te vervangen/repareren terwijl dat voor en goede revisie wel zou moeten.
 
 Om die reden heb ik de motor aan een goede specialist overgelaten. Meetrapporten van krukas, zuigers, cilinders, drijfstangen etc. samen besproken. Mechaniker had geen enkel belang om slechte delen te hergebruiken, omdat hij immers ook de leverancier was van de benodigde nieuwe delen.
 
 Bij deze gereviseerde motor zou ik vooral willen weten:
 - heeft de mechaniker gedegen ervaring met 911 motoren
 - welke delen zijn vernieuwd
 - wat zijn de maten van hergebruikte delen
 
 Wat dat laatste betreft ben je in dit geval afhankelijk van de beschikbaarheid van eerlijke en betrouwbare gegevens.
 Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
 
 
 | 
		
			| 28 feb 2011 11:11 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Hessel 
					911 2.2 T 1971   |   Re: 911 2.0l 1967Daarom zei ik dat het meer lijkt op het opnieuw verpakken van een motor dan een revisie. _________________________________________
 Bij mijn motor zijn bijna alle delen behalve krukas opnieuw binnen spec gebracht. Kan me niet heel goed voorstellen dat een 2.0l motor zo weinig revisie werk nodig heeft. (of hij moet nog niet zo lang daarvoor al gedaan zijn) Koppen gaan eigenlijk altijd wel voor revisie omdat deze veel te lijden hebben door de hogere compressie.
 
 Het hoeft echt niet altijd door een specialist gebeuren, maar wel met de juiste maten en toleranties bij de hand en een goed revisiebedrijf om te meten en te beoordelen.
 
 Door dit alles vind ik het lastig om een prijs te noemen. Denk ook dat het bij dit soort motoren gaat om wie er exact zo'n motor nodig heeft. Maar een motor zonder duidelijke revisie specs en geen test rapport, is minder waard dan een goed gedocumenteerd blok.
 
 Maar..... Ook laten reviseren door een "specialist" is ook niet altijd zaligmakend en een garantie voor een prima blok....
 2.2 T coupe 1971
 Original "Burgundy"
 
 
 | 
		
			| 28 feb 2011 11:51 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| lindemans 
					911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem   |   Re: 911 2.0l 1967_________________________________________Sterker nog, als het niet goed is gedaan kan hij er slechter aan toe zijn dan voor de klus. Ik had m dan liever ongeopend gehad.Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
 
 
 | 
		
			| 28 feb 2011 20:34 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Hessel 
					911 2.2 T 1971   |   Re: 911 2.0l 1967+1. Maar ik ging ervan uit dat er bij de opbouw wel het juiste proces is gebruikt. Maar als dit een "snelle" revisie is geweest, zou ik hem ook laten staan. Zowieso liever een nog te reviseren blok, weet je zelf hoe het een en ander gebeurt is...._________________________________________ 2.2 T coupe 1971
 Original "Burgundy"
 
 
 | 
		
			| 28 feb 2011 21:00 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Maarten 
					Ex 964, ex C3.oAmsterdam                           PF #109   |   Re: 911 2.0l 1967_________________________________________In combinatie hiermee: Zou ik zeggen: waarde beperkt. Dus zeg: 2500E.'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
 
 
 | 
		
			| 28 feb 2011 21:53 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| oer911 
					
				   |   Re: 911 2.0l 1967Voor die prijs zou ik dat blok & webers & 901 bak héél graag willen hebben . 
 
 | 
		
			| 28 feb 2011 22:17 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Wouter 
					ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem   |   Re: 911 2.0l 1967_________________________________________Ja duh      wie niet? maar volgens mij zie je dingen die ik niet zie??It's pronounced PORSCH-UH
 
 There are no old Porsches, only new owners.
 
 
 | 
		
			| 28 feb 2011 22:18 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Hessel 
					911 2.2 T 1971   |   Re: 911 2.0l 1967_________________________________________Ik denk dat de waarde hetgeen is de onderdelen waard zijn. Dus zeg ongeveer 5 a 6K. De revisie voegt denk ik niet zoveel toe in dit geval ZONDER dat de motor ingedraait is en lopend getest kan worden. Als je deze wilt verkopen, zou ik hem zelf eerst inrijden en dan lopend verkopen. Indien goede waardes denk ik dat de prijs dan richting de 10K kan gaan, maar wat ik al zei, je zal maar net iemand treffen die een 1967 motor zoekt.... Enne, voor die 2.5K wil ik hem ook wel  2.2 T coupe 1971
 Original "Burgundy"
 
 
 | 
		
			| 28 feb 2011 22:35 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| 924 
					Omgeving Leuven   |   Re: 911 2.0l 1967_________________________________________Dat is al S geld(69 2.0MFI, 70-71 2.2MFI) ...R, S, ST, RS, RSR
 
 
 | 
		
			| 28 feb 2011 22:47 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Hessel 
					911 2.2 T 1971   |   Re: 911 2.0l 1967Er zit ook een 901 bak bij......._________________________________________ 2.2 T coupe 1971
 Original "Burgundy"
 
 
 | 
		
			| 28 feb 2011 23:36 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| 924 
					Omgeving Leuven   |   Re: 911 2.0l 1967_________________________________________Is ook persoonlijk, ik zou die prijs niet betalen als de revisie niet gebeurd is bij een gerenommeerd bedrijf.R, S, ST, RS, RSR
 
 
 | 
		
			| 28 feb 2011 23:52 | 
					
					     | 
	
	
		|  |