28 aug 2023 9:07
UPP schreef:outletvalve schreef:
Die auto was niet te vinden (en ook niet voor die prijs) in NL. Verkoper had exportplaten geregeld. Naar huis gereden, langs de RDW daarna, Klaar
Hmm, misschien moet ik dat heroverwegen. Maar die 800km rijden staat me nog steeds tegen. In Amerika koop je 991 (4)S met alles erop en lage km-stand voor 80K USD (72K €). En dan ook nog in vette kleuren. Hier is het toch allemaal maar een beetje ‘meh’. Daar ben ik wel een beetje jaloers op.
Tilt! schreef:UPP schreef:Waarom zo lang: ik wil een handbak en die zijn er gewoon niet.
Welcome to my world.
Heb krak dezelfde zoektocht (met een zware voorkeur voor een 991.2) en er staat bijna niets.
Laatst zat ik op een site en daar stonden er +200 (991's, zowel .1 als .2) te koop, ik vink handgeschakeld aan en er waren er nog 3. Alle drie "Turbo GT200 Classic" shizzle van rond de 200k.
Wat is je budget? Want er staan er wel degelijk, ook net onder de 100k Euro met dan ook minder dan 100k op de kilometerteller.
Had een hele mooie gezien maar weer bijna 800km van mijn woonplaats. Staat geadverteerd aan 95k. Vragen over toestand en conditie worden niet beantwoord en dan begint hij over de speciale zetels die erin staan. Soit, ikzelf ben al anderhalf jaar op zoek, blindelings in eerste instantie 85k geboden, in 2e instantie 90k. "Sorry, no can do". Gevraagd wat dan wél een realistisch bod was en weer een hele litanie over de speciale zetels die erin staan. Zetels die ik zelf spuuglelijk vind, maar die misschien wel tot hun recht komen op dat model, in die kleur.
Had hij toegezegd dan was ik NU aan 't rijden om 'm te gaan kopen, maar kijk, 't zal niet voor mij bestemd geweest zijn. Ander en beter...
28 aug 2023 9:18
UPP schreef:Bedankt voor alle reacties! Ja die van Wolbert staat al een tijdje te koop. Maar zoals ik aangaf in m’n openingspost mankeert aan alles wat je vindt wel wat. Ik vind zwart niet lelijk maar het is niet waar mn voorkeur naar uitgaat. Volgens mij heeft deze geen sportuitlaat en dat is toch wel iets wat erop moet. Kan je allemaal kopen, weet ik, maar dan wordt de auto meteen alweer een stuk duurder. Ik wil ook liever een S. Misschien is het een psychisch dingetje maar ik wil een voelbare stap maken tov mn WRX. Dus wat hierboven gezegd werd, consessies doen, is dus ook wat ik aan het overwegen ben. Daarom ben ik gaan denken of ik me wat minder druk over bijvoorbeeld de km-stand moet gaan maken. Vandaar mijn vraag. Mijn budget ligt rond de 80K maar goed dat is mn vraag niet. Importeren begin ik niet aan. Vaak zijn de wagens niet goedkoper dan hier en dan komt er nog een bak geld bovenop met importeren. En ik ga niet 800 km rijden om er vervolgens achter te komen dat het toch niks is. Ook vanuit het oogpunt van garantie.
28 aug 2023 9:56
UPP schreef:Bedankt voor alle reacties! Ja die van Wolbert staat al een tijdje te koop. Maar zoals ik aangaf in m’n openingspost mankeert aan alles wat je vindt wel wat. Ik vind zwart niet lelijk maar het is niet waar mn voorkeur naar uitgaat. Volgens mij heeft deze geen sportuitlaat en dat is toch wel iets wat erop moet. Kan je allemaal kopen, weet ik, maar dan wordt de auto meteen alweer een stuk duurder. Ik wil ook liever een S. Misschien is het een psychisch dingetje maar ik wil een voelbare stap maken tov mn WRX. Dus wat hierboven gezegd werd, consessies doen, is dus ook wat ik aan het overwegen ben. Daarom ben ik gaan denken of ik me wat minder druk over bijvoorbeeld de km-stand moet gaan maken. Vandaar mijn vraag. Mijn budget ligt rond de 80K maar goed dat is mn vraag niet. Importeren begin ik niet aan. Vaak zijn de wagens niet goedkoper dan hier en dan komt er nog een bak geld bovenop met importeren. En ik ga niet 800 km rijden om er vervolgens achter te komen dat het toch niks is. Ook vanuit het oogpunt van garantie.
28 aug 2023 10:27
28 aug 2023 10:40
28 aug 2023 10:47
csteenbe schreef:...wilde een afwijkende kleur en daar was er maar 1 te koop…
Vond hem bij Zuffenhaus in Racing Yellow onderhandelen en inpakken
28 aug 2023 10:56
28 aug 2023 11:22
28 aug 2023 11:37
Maarten schreef:Voorkomt een plakzak. Best comfortabel
MY00 schreef:Je hoeft natuurlijk niet altijd 800 kilometer te rijden. Gewoon rustig zoeken dan vindt je waarschijnlijk ook wel een auto dichterbij.
Indien er een auto verder weg staat, kun je er natuurlijk ook een leuk uitje van maken.
Stiruam schreef:Ben je al eens wezen rijden in de 991s die wel te koop staan in Nederland (zoals die bij Wolbert)? Kan je enorm helpen om je gedachten te vormen. Rij je er in je WRX naar toe, kun je ze 1:1 vergelijken. en weet je meteen welke stap je wel en niet voelt.
Polydeukes schreef:Zoals ik jouw reacties lees wil je een 991 CS met handbak met max 80.000km en een leuk kleurtje voor de prijs van een zwarte/grijze 991 C2 met PDK en 100.000+km. En het liefst bij de P-dealer om de hoek.
Sorry dat ik zo reageer, maar is je zoektocht dan wel realistisch? Mijn advies zou zijn: stel je eisen bij, of spaar nog even door.
csteenbe schreef:Handbak en S is zeker aan te raden, en idd handbak moeilijk vindbaar. Toen ik zelf zocht was er maar 2 of 3 beschikbaar in NL en wilde een afwijkende kleur en daar was er maar 1 te koop…
Vond hem bij Zuffenhaus in Racing Yellow onderhandelen en inpakken
Net terug van een rondtrip, Engeland, Wales, en Schotland, super ervaring en geen klap verkeerd.
Voor 80k zijn ze vindbaar maar je zult wel verder als NL moeten kijken ben ik bang voor, succes!
Sander911 schreef:Mijn ex staat in Valkenburg bij Carworld Classic, een GT Zilveren 991.2 S met sportuitaat en weliswaar PDK + Flippers om handmatig te kunnen schakelen met 113.000km doch immer met verlengde fabrieksgarantie en keurig dealer onderhouden zonder noemenswaardige problemen. Wellicht is dit iets voor TS?
28 aug 2023 11:38
MY00 schreef:
Er heen rijden en dan onderhandelen naast de auto. Dan kun je ook bespreken wat er eventueel nog gedaan zou moeten worden (lees afzeiken van de auto).
28 aug 2023 11:39
outletvalve schreef:Als je de PDK in "manual" zet kun je zelf flipperen of knoppen drukken (afhankelijk van je stuur). Verveelt een PDK ? Absoluut niet
Permagrin altijd aanwezig
28 aug 2023 11:45
Tilt! schreef:MY00 schreef:And for the love of God: stop met iemand een PDK proberen aan te smeren...
Tilt! schreef:MY00 schreef:En aan TS: een (vrij standaard) Porsche koop je voor de beleving, al lang niet meer voor de brute PK's. Als je daar naar op zoek bent kan je beter de centen op zak houden en met je WRX verder doen
28 aug 2023 11:46
28 aug 2023 11:48
28 aug 2023 14:09
Polydeukes schreef:Porsche weet hoe je een sportauto bouwt. Dus ook met PDK (in manual en sportstand) heb je volledige controle over het opschakelen (terugschakelen gaat wel automatisch als het toerental te laag is). Overigens valt er niet tegen de automatische stand aan te schakelen. De computer weet veel beter wat nodig is, dan die zak botten en vlees achter het stuur.
Ik heb het sportstuur met de flippers. Echt een feestje hoor.
Arnoud69 schreef:oorTer info. Heb een 991.1 (4S cabrio). Gekocht bij 130k of zoiets. Nu 160k op de teller. Dat vinden we dan veel. Voor een dagelijkse auto vind ik het allemaal wel meevallen. Altijd Porsche onderhoud en altijd Porsche verlengde garantie gehad. Nooit enig probleem. Onder garantie een of andere condensator van de blower (bleef op maximaal lopen). Plus over twee weken wordt vastzittende klep van de uitlaat gemaakt. Dat is het. Mag dus geen naam hebben. Nooit enig probleem en vorige eigenaren ook niet. Wat zegt dat? Helemaal niets maar toch ter info. Ik vind die garantie rete duur maar geeft me wel een veilig gevoel. Eind dit jaar is de twee jaar weer over en moet ik beslissen. Weet nog niet wat ik doe. Persoonlijk zou ik meer kijken wat historie is en of er een beetje lange afstanden mee gereden is plus indruk van vorige eigenaar (liefhebber die niet met een koude motor donuts rijdt). Mijn eerste eigenaar was een keurige mevrouw als dagelijkse auto met veel kilometers, de tweede had een miskoop gedaan omdat zijn vrouw weigerde mee te rijden in een Porsche….. en alle kilometers bekend. Succes!
…. Plus het zijn gewoon hele goede auto’s!
28 aug 2023 14:23
28 aug 2023 14:57
28 aug 2023 23:40
outletvalve schreef:
Over de PDK in manual. Nee, de bak blijft gewoon nadenken , dus als je niet terugschakelt vanuit de 5e bijvoorbeeld bij afremmen dan schakelt hij vanzelf bij tot stilstand komen weer naar een juiste versnelling. Bij vergeten op te schakelen weet ik niet wat hij doet, nog nooit uitgeprobeerd aangezien ik toch wel een beetje zuinig/voorzichtig voor het beestje ben, dus ik jaag hem niet in de begrenzer...
29 aug 2023 7:33
29 aug 2023 8:40
Ik zou zelf ook geen PDK willen. Heb zelf veel met 991 gereden, maar die Play Station manier van beleving zoek ik totaal niet en wil vooral zelf kunnen ontkoppelen als ik het wil.UPP schreef:Ik heb m’n zinnen gezet op een 991 en ik wil een handbak
Oeps, bizar en zegt veel over de weg die Porsche is ingeslagen. En dat het verschil in rijbeleving tussen een moderne 911 en andere snelle luxe stationcars erg klein is geworden.Olaf schreef:Ik heb een Audi Quattro met net zoveel Pk’s als de 911.
Deze 911 is voor mij alleen maar leuk omdat het een Porsche is ….
Als ik van de Quattro naar de 911 was overgestapt was dat een voelbare stap achteruit geweest
Bij mij verveelde het na een dag al.csteenbe schreef:Handbak en S is zeker aan te raden...
PDK ook een test rit in gemaakt, leuk en schakelt perfect maar had het vermoedde dat het naar 1 week gaat vervelen
Zoveel mensen zoveel smaken. Ik was erg onder de indruk van de 991 met PDK toen ik tien jaar geleden voor de eerste keer een 991 reed. Geweldig die auto en die versnellingsbak. En dat mensen in staat zijn zoiets te bouwen. Maar al snel realiseerde ik dat dit zo ver afstond van de manier van rijbeleving waar ik zo van hield dat ik op de snelweg uit verveling knopjes ging tellen. Kwam geloof ik 44 bedieningsknopjes uit.outletvalve schreef:Als je de PDK in "manual" zet kun je zelf flipperen of knoppen drukken. Verveelt een PDK ? Absoluut niet
Permagrin altijd aanwezig
Gevaar? Plezier!UPP schreef:Ik kan die WRX aardig flooren zonder dat er wat gebeurt. Wel fijn natuurlijk die veiligheid, maar ik denk dat ik toe ben aan wat meer gevaar in m'n leven haha
Goed argument.UPP schreef:Oh maar je hoort mij ook niet zeggen dat ik het beter dan wel sneller kan, maar ik ben graag zelf bezig. Laten we het 'de beleving' noemen. Ik vind schakelen gewoon leuk en ik heb weinig binding met 2 pedalen
Tja, je moet ergens je adrenaline door krijgen2000 gtv schreef:Pdk is super. En nog mooier in de sportstand met tussengas en geweldig mooi plofjes ..love it.
Ik was blij met de handbak tijdens de proefrit vóór jouw proefritOlaf schreef:PDK of handbak proefrit …. Ik heb een handbak - zonder proefrit gekocht - naar huis gereden en onderweg spijt dat het geen PDK was
29 aug 2023 8:50
29 aug 2023 9:21
29 aug 2023 9:51
29 aug 2023 10:07
29 aug 2023 10:18