Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
14 jan 2018 21:17
Devils son schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Trouwens wel angstaanjagend hoe snel die GT2 weg loopt op de rechte stukken op jouw getunede 996TT...
Gewichtsverschil en op de ring rijdt heel veel niet volledig origineel rond.
Hoeveel PK had jouw 996TT?
14 jan 2018 21:27
Cazzo Super Veloce schreef:Devils son schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Trouwens wel angstaanjagend hoe snel die GT2 weg loopt op de rechte stukken op jouw getunede 996TT...
Gewichtsverschil en op de ring rijdt heel veel niet volledig origineel rond.
Hoeveel PK had jouw 996TT?
530 pk.
14 jan 2018 21:38
Das dan wel weer brood meenemen, gt2 700 plus zoiets?
14 jan 2018 22:13
Cazzo Super Veloce schreef:@ TurboJ
Bekijk ieder willekeurig fimpje van Showdown 911 en snap dat handmatig schakelen veel leuker is dan een automaatje.
You'er missing the point but hey what's new
TurboJ heeft het niet over leuker maar over sneller. Zoals al zo vaak tegen jou gezegd door menigeen is PDK sneller dan met de hand schakelen, das geen geheim. Dat jij maar blijft roepen dat schakelen het echte autorijden is en dat dat echte mannen zijn en weet ik veel wat nog meer is jouw mening die je te pas en te onpas ventileert. Nogmaals dat is besides the point en nog steeds alleen maar een mening zoals er zoveel zijn
@DS; bij Porsche heet het nou eenmaal PDK dus wat mij betreft hebben we het over PDK tov handmatig schakelen. En ja dan is PDK gewoon sneller. Daarbij geeft TurboJ aan dat ook de laatste gen automaten ook sneller zijn, dat weet ik niet exact maar ik zou er niet van staan te kijken als dat idd zo is
14 jan 2018 22:21
mbembe schreef:Cazzo Super Veloce schreef:@ TurboJ
Bekijk ieder willekeurig fimpje van Showdown 911 en snap dat handmatig schakelen veel leuker is dan een automaatje.
You'er missing the point but hey what's new
TurboJ heeft het niet over leuker maar over sneller. Zoals al zo vaak tegen jou gezegd door menigeen is PDK sneller dan met de hand schakelen, das geen geheim. Dat jij maar blijft roepen dat schakelen het echte autorijden is en dat dat echte mannen zijn en weet ik veel wat nog meer is jouw mening die je te pas en te onpas ventileert. Nogmaals dat is besides the point en nog steeds alleen maar een mening zoals er zoveel zijn
@DS; bij Porsche heet het nou eenmaal PDK dus wat mij betreft hebben we het over PDK tov handmatig schakelen. En ja dan is PDK gewoon sneller. Daarbij geeft TurboJ aan dat ook de laatste gen automaten ook sneller zijn, dat weet ik niet exact maar ik zou er niet van staan te kijken als dat idd zo is
Sorry, maar de 997 turbo mk1 heeft tiptronic. Pas vanaf de mk2 kon je pdk krijgen (standaard op de turbo s).
En pdk is inderdaad sneller.
(Ik ben hier dan wel een aantal jaartjes stil gebleven, ik ben en blijf liefhebber van Porsche en hou het echt allemaal nog steeds netjes bij)
14 jan 2018 22:25
PDK is officieel geen automatische versnellingsbak. We noemen het misschien een automaat omdat het automatisch kan schakelen maar PDK is een gerobotiseerde handbak.
14 jan 2018 22:41
Die je ook als automaat kunt rijden.
Maar alle gekheid ...
TurboJ bedoelt wss natuurlijk ook gewoon de PDK daar waar hij het over automaat heeft.
Een automatisme dat je wel vaker leest.
14 jan 2018 23:08
MarkS schreef:Die je ook als automaat kunt rijden.
Maar alle gekheid ...
TurboJ bedoelt wss natuurlijk ook gewoon de PDK daar waar hij het over automaat heeft.
Een automatisme dat je wel vaker leest.
Hij schrijft anders letterlijk dat hij voor de tiptronic gekozen heeft.
En inderdaad, pdk is geen automaat (want geen koppelomvormer). Daarom schreef ik ook dat je die niet op een hoop moet gooien,
14 jan 2018 23:10
Daar heb je ook een punt.
Maar half internet noemt de PDK sinds de intro ook consequent automaat dus als ik me daaraan moet storen.
14 jan 2018 23:14
Beetje muggenziften op zijn tijd kan geen kwaad toch?
14 jan 2018 23:17
Wss moet iedereen ff resetten...
14 jan 2018 23:20
Kheldar schreef:Beetje muggenziften op zijn tijd kan geen kwaad toch?
Je dacht toch niet dat ik hier alleen kwam voor de technische topics ...
14 jan 2018 23:53
Was vorige week een weekje in NL dus even langs gegaan bij Peter van PCZ, de race GT4 die daar stond ..... PDK. .
Ik heb zelf de 997.2 PDK, kan je vertellen ik wil niets anders meer.
Tiptronic daarintegen, verschillende vroeg gereden, incl de 997.1 turbo, toch niet mijn ding.
14 jan 2018 23:59
Waarom zou n automaat een koppelomvormer moeten hebben?
Voor mij is PDK gewoon n automaatje.
@ Mbembe; ik ook van jou.
15 jan 2018 0:53
Kheb van de week de gt3 er ff uitgehaald, voorzien van een verse accu en banden op spanning gebracht
Tjonge wat een super auto, mag toch graag in die pot roeren, een echte mannen auto
Voor mij nog geen Sportomatic
15 jan 2018 2:15
Tiptronic heb ik zelf op mijn 997.1 Turbo. En dat is een automaat die sneller schakelt dan menselijk mogelijk. Een pdk is inderdaad een gerobotiseerde handbak. Maar in essentie, je hoeft geen koppelingspedaal in te trappen of in te knijpen tijdens het schakelen (of laten schakelen) ook gewoon een pdk automaat te noemen.
Inderdaad ik zeg sneller dus niet leuker. Dat mag iedereen zelf bepalen wat leuker is of waar hij of zij zich meer man of vrouw in voelt.
Snap dat devils son zich amuseert met een handbak op de nordschleife en het leuk heeft, maar feit blijft dat het sneller kan met een automaat vanaf de 997.1.
Tevens heb ik het afgelopen september nog kunnen beamen doordat ik op een circuit was en de gelegenheid zich voordeed om identiek afgestelde 991.2 gt3's te testen een met pdk en een met handbak. dit scheelde toch consequent in rondetijd 0.8 sec per rondje van omtrent 2 minuten.
15 jan 2018 7:24
TurboJ schreef:Tiptronic heb ik zelf op mijn 997.1 Turbo. En dat is een automaat die sneller schakelt dan menselijk mogelijk. Een pdk is inderdaad een gerobotiseerde handbak. Maar in essentie, je hoeft geen koppelingspedaal in te trappen of in te knijpen tijdens het schakelen (of laten schakelen) ook gewoon een pdk automaat te noemen.
Inderdaad ik zeg sneller dus niet leuker. Dat mag iedereen zelf bepalen wat leuker is of waar hij of zij zich meer man of vrouw in voelt.
Snap dat devils son zich amuseert met een handbak op de nordschleife en het leuk heeft, maar feit blijft dat het sneller kan met een automaat vanaf de 997.1.
Tevens heb ik het afgelopen september nog kunnen beamen doordat ik op een circuit was en de gelegenheid zich voordeed om identiek afgestelde 991.2 gt3's te testen een met pdk en een met handbak. dit scheelde toch consequent in rondetijd 0.8 sec per rondje van omtrent 2 minuten.
Ja, de pdk is sneller. Maar dat staat niet ter discussie.
15 jan 2018 8:44
Er zijn mogelijkheden om het hydraulisch kleppenhuis (valve body) van de tiptronic bak aan te passen. Er worden dan wat kanaaltjes opgeboord en andere kleppen gemonteerd. Er wordt dan sneller druk opgebouwd waardoor de lock up (vaste koppeling) van de koppelomvormer sneller en harder aangrijpt. Minder slip door de vloeistofkoppeling en daardoor vinniger en sneller schakelen.
Je kan verder ook nog de Tiptronic computer (TCU) laten herprogrammeren waardoor de schakelpatronen aangepast worden en de bak in zijn algememer veel sportiever rijdt en ook weer vlotter en sneller schakelt.
Heb vooraleer ik de handbak plaatste alle mogelijke modificaties eens onderzocht en navraag gedaan.!Er zijn zijn best nog wat verbeteringen.
Ook als je de turbo gaat tunen naar grotere vermogens en je de bak mechanisch moet verstevigen voor het grotere koppel.
15 jan 2018 11:02
vind het wel grappig die discussie over sneller als... waar praten we over het gaat allemaal snel
en ja de een houd meer van met de hand schakelen en een ander van een automaat
is net als met vrouwen de een houd van blond en de ander van donker
15 jan 2018 11:10
Nou ja als je met de automaat zelf schakelt en je moet 1s of 0,3s wachten vooraleer de schakel-actie is uitgevoerd maakt dat wel heel veel verschil voor de rijbeleving. Ook als dat voor de bestuurder geen topprioriteit is.
15 jan 2018 13:20
porschenot schreef:vind het wel grappig die discussie over sneller als... waar praten we over het gaat allemaal snel
en ja de een houd meer van met de hand schakelen en een ander van een automaat
is net als met vrouwen de een houd van blond en de ander van donker
Joh, doe mij maar allebei.
Maar serieus: natuurlijk maakt het niet zoveel uit. Maar als iemand die de superioriteit van de automaat op het circuit gaat bepleiten, dan geef ik toch graag tegengas.
Pdk: ja. Maar tiptronic, daar ben ik niet zo van onder de indruk op het circuit. De mk 1 zou ik dan ook handgeschakeld prefereren en de mk 2 met pdk.
29 jan 2018 20:05
Zo.
Dat is ook weer achter de rug. Potentiële koper aan huis gehad, (forumlid) maar die gaf aan dat de auto niet de juiste kleurencombi was.
Dus het ziet ernaar uit dat ik nog langer mag blijven genieten van de mooiste 996 Targa van het forum.
Ik ga de auto ook niet op het web slingeren, want ik heb weinig zin in "testpiloten", en inruilen weet ik niet, want dan moet er maar nét een mooie, correcte bij een gerenommeerde dealer staan, dus ik houd het voorlopig maar even zoals het is. Ddnk ik.
Moet ik het wél met wat minder PK's stellen, maar ach
Groet,
Toeter
13 feb 2018 19:55
Kannonneh....
Volgende week een AKK inplannen
Spannend!!
13 feb 2018 20:44
........en je eigen inruilen?
13 feb 2018 21:52
Ben benieuwd wat je hebt gevonden en mogelijk gaat aanschaffen. Zeker omdat ik zelf graag een keer een Porsche aan het wagenpark wil toevoegen en de laatste tijd regelmatig naar het aanbod 996 Turbo’s aan het kijken ben.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.