Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

05 apr 2019 21:50

Prijs is zeer zeker scherp te noemen ;) Lijkt alsof de 996TT toch aardig wat gezakt zijn, en dat in het voorjaar. Zelfde tendens zie ik overigens op mobile.de
Komt het toch door de 997TT prijzen die in de richting van de 996TT gaan?

@Dennis: Dank voor je tip, ik zal er zeker op letten.

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

06 apr 2019 0:01

Zal ook veel te maken hebben dat bepaald periodiek onderhoud dichterbij komt en er op korte/middellange termijn weer wat euro’s op losgeslagen moeten worden? Wat bij de TT soms rap kan oplopen.

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

06 apr 2019 10:18

Anne 2.7 schreef:Afbeelding
Greem chapter! :thumleft:

Combi binnen/buiten kleur, daar word ik heel blij van :thumleft:
Mooie auto!!!

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

06 apr 2019 21:07

Kheldar schreef:Zal ook veel te maken hebben dat bepaald periodiek onderhoud dichterbij komt en er op korte/middellange termijn weer wat euro’s op losgeslagen moeten worden? Wat bij de TT soms rap kan oplopen.


Desbetreffende 996TT heeft recent ook een AKK ondergaan. Kwam niets schokkends uit. Heb de rapport niet ingezien, maar gezien de garantievoorwaarden, recensies van het bedrijf en mijn vraag of een akk mogelijk is, denk ik dat deze best kan kloppen.
Maar je hebt helemaal gelijk, 10k aan achterstallig onderhoud heb je zo te pakken. Ookal lijkt het allemaal te kloppen.
Wel is de auto inmiddels gereserveerd voor een andere gegadigde. Ik verwacht dat deze snel weg is. En ik moet sowieso nog een proefrit in een GT3 maken ;)

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

06 apr 2019 22:08

Lijkt me vrij simpel de keuze. Als het meer voor dagelijks gebruik is dan een TT en als het meer voor de leuk is sowieso de GT3. Althans dat zou voor mij de knoop zijn om door te hakken. Wat jij precies met de auto gaat doen kan jij alleen maar beantwoorden natuurlijk.

Merk het in mijn geval goed. Dan niet TT vs GT3 maar een soortgelijk verschil tss mijn 996C2 en de hard core 944.

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

07 apr 2019 12:23

Aan een 924/944 met trackday specs heb ik ook aan gedacht voor ernaast.
Leuk om er mee rond te rijden en af en toe een trackday mee te pakken zonder (grote) vrees te hebben voor schade.

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

07 apr 2019 19:56

Is het overwegen waard ... met een paar goeie upgrades is zo een transaxle nog meer Fun. En zo eens rondjes rijden zonder elektronica om in te grijpen ... is toch heel puur. Maar goed een 996 GT3 heeft verder ook weinig nanny-stuff buiten de ABS en als het budget daarvoor is een no-brainer. Ach ... luxe-problemen. Leuke combi wel een TT voor de straat en een GT3 voor de leuk!

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

11 apr 2019 21:50

Vanmiddag nog even boodschappen gedaan met de GT3...manman wat een beest! Zelfs af en toe vrij baan! :wink:

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

12 apr 2019 16:48

Kheldar schreef:Is het overwegen waard ... met een paar goeie upgrades is zo een transaxle nog meer Fun. En zo eens rondjes rijden zonder elektronica om in te grijpen ... is toch heel puur. Maar goed een 996 GT3 heeft verder ook weinig nanny-stuff buiten de ABS en als het budget daarvoor is een no-brainer. Ach ... luxe-problemen. Leuke combi wel een TT voor de straat en een GT3 voor de leuk!


Tsja, het liefst had ik ze beiden in mijn garage staan. Maar helaas zal ik toch echt de keuze moeten maken tussen de twee Mezgers.
Bij nader inzien zal de Porsche toch voornamelijk recreatief gebruikt gaan worden. Dat is wel weer een plus voor de GT3.

@Steef: Pak melk en hagelslag heel gebleven :P

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

12 apr 2019 16:51

Ik moest geklutste eieren halen :mrgreen:

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

12 apr 2019 19:06

Haha en dat is zeker gelukt ;)

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

15 apr 2019 14:59

Afgelopen weekend de zwarte 996TT bekeken in Leeuwarden. En ook proefgereden. Met inruil gaan we er in ieder geval niet uitkomen.
Eerder heb ik via pb met twee vorige eigenaren contact gehad die hier ook bekend zijn.
Groot voordeel is dat het een Nederlands geleverde auto betreft waar de historie van bekend is.
Wel kan de auto een flinke poetsbeurt gebruiken, restylen achterbumper, rondom remmen en banden zijn ook bijna aan vervanging toe. Maar daar is de prijs ook wel naar. En wat oogt zo een 996TT in deze kleurstelling tijdloos en prachtig. Ik mis enkel de ‘turbo stoelen’. Voor de rest is die wel redelijk af.
Proefrit was ook positief. Rijden doet die echt als een trein. Pardon, eerder als de TGV! Man wat gaat dit af. Ik ben wel wat gewend, maar de uitdraai met 510 pk geloof ik zo. Ik kwam niets te kort wat beleving betreft. Ik ben nu echt benieuwd naar wat de GT3 te bieden heeft ;)

Helaas is een Akk enkel ter plaatse mogelijk. En dan denkend aan DEKRA etc. Dat vind ik wel een grote minpunt. Ik wil toch graag dat een specialist die er echt verstand van heeft er naar kijkt. Dus we kijken nog even verder.
Overigens is de 996TT met het groene interieur verkocht na een positieve AKK. Had dat ook wel verwacht. Was zeker een hele scherpe prijs voor een kloppende auto.

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

15 apr 2019 15:14

Bokicelli schreef:Helaas is een Akk enkel ter plaatse mogelijk. En dan denkend aan DEKRA etc.

Mag je niet een eigen specialist meenemen?

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

20 apr 2019 13:08

Dat is evt mogelijk. Wel mag de auto niet van het terrein af. We kijken nog heel even verder.

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

22 apr 2019 13:15

Johann schreef:Heb ik ook gedaan. Ik ging zoeken naar een Porsche om dagelijks mee te rijden maar na een proefrit koos ik voor de zeer onpraktische GT3 met een VW UP! Black edition er naast om de dagelijkse kilometers te vreten. Ik heb nog geen moment spijt gehad :D

Haha geweldig :)
Ik heb ook altijd bovengemiddelde auto's gereden, nu een Up! voor dagelijks (naast een 4C). Reacties zijn leuk, mensen die denken dat het slecht gaat etc. Ik ben er serieus blij mee, topkarretje en vooral lekker zorgeloos rijden.

Ontopic:
Gezien je autohistorie en omdat het voor semidagelijks/hobby is, zou ik voor een GT3 kijken. Lijkt mij specialer en meer kippenvel bezorgen. De Turbo is natuurlijk heel goed als je er dagelijks in gaat rijden, perfecte alleskunner.
Bij Lotus zegt men ook dat er niet dagelijks in te rijden is (want geen comfort), maar dat heb je ook gedaan. Dan kan een GT3 (zeker vanaf de 997) alleen meevallen. Enige wat ik tegen vond vallen is de koppeling, die is wel serieus zwaar.
Leuke zoektocht in ieder geval, succes!

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

22 apr 2019 21:43

Ik lees dat de turbo (tov een GT3) alleen de voorkeur krijgt als daily. Onzin. Ik heb bijna 8 jaar een (weliswaar 993) turbo gereden maar dat is gewoon een feest als auto voor de weekendjes en speciale ritjes. Heb het enige echte “issue” van de turbo aangepakt door er een cargraphic einddemper met cats onder te laten zetten. Een jaar voordat ik hem wegdeed nog het onderstel ververst. Had ik eigenlijk eerder moeten doen. Ik betwijfel serieus of ik met een 996/997 GT3 meer lol had gehad. Ik sprak kort geleden iemand die z’n recente (lees nog comfortabeler dan een 996/997) GT3 na een jaar al weer weg had gedaan omdat hij het zat was om bij de toertochtjes in groepsverband door de dorpen en drempels telkens volledig achterop te raken en vervolgens alle zeilen moest bijzetten om de groep weer bij te halen. Waren ze i.p.v. een toertochtje het circuit opgegaan dan was het natuurlijk andersom in zijn voordeel geweest maar wie neemt z’n GT3 hier regelmatig mee het circuit op ... volgens mij is dat de enige plek waar de GT3 (in standaardvorm) altijd de voorkeur verdient boven een turbo.

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

23 apr 2019 9:49

Wie gaat er ook een toertocht rijden met een GT3?
Zijn die dingen niet voor gemaakt.
Knallen door de Eiffel en de Alpen, dat doe je met zon ding.
En af en toe een trackday.
Bovendien ziet er toch een neuslift op? Dus zo erg zal het ook weer niet zijn.

Met je hoofd; de TT
Met je hart; de GT3

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

23 apr 2019 10:24

Het gaat ook om persoonlijke voorkeur: ik blijf gek van atmosferische tuning, turbo is toch vals spelen in mijn ogen, net als Nos, en gewicht van de auto vindt ik erg belangrijk: dat moet laag blijven, anders is het geen sportwagen :wink:
De GT3 was (meen ik) de eerste atmosferische motor die 100pk per liter had!

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

23 apr 2019 11:09

Cazzo Super Veloce schreef:Wie gaat er ook een toertocht rijden met een GT3?
Zijn die dingen niet voor gemaakt.
Knallen door de Eiffel en de Alpen, dat doe je met zon ding.


Dat noem ik een toertocht.

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

23 apr 2019 11:20

Dan zie ik het probleem niet :mrgreen:

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

23 apr 2019 11:50

Ik rijd in NL bijna niet binnendoor met de GT3 i.v.m. verkeersdrempels, dus precies waar MarkS het over hebt. Het is gewoon niet leuk. Ik heb ook geen lift kit op de GT3, dat was pas vanaf de 997 mk2 leverbaar. In het buitenland is verkeersdrempels minder heftig dan in NL en dan ook echt geen probleem. De GT3 heb ook gekocht vooral voor de lange Europese knaltochten als ARSE en Oktoberfast. In NL pak ik bijna altijd de 924 Turbo, die gaat prima hard op de dijkjes en binnenwegen.

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

23 apr 2019 12:28

Dat is natuurlijk ideaal, twee (of meer) Porsches. Dan valt er nog wat te kiezen. ;-)

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

23 apr 2019 15:36

Johann schreef: Ik heb ook geen lift kit op de GT3, dat was pas vanaf de 997 mk2 leverbaar.

Sinds wanneer houdt jou dat tegen :roll: :mrgreen:

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

23 apr 2019 17:36

Ok dan, nu de echte reden...Ik vind een liftkit eigenlijk gewoon niet kunnen. #becauseracer #liftkitsareforpussies

Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3

23 apr 2019 17:41

:lol: Kan me herinneren dat die struisvogel die hier vroeger vaak kwam GT3's sowieso voor posers vond.
Want niemand durft er het circuit mee op.
Zit wel wat in natuurlijk.
Alleen de Cups zijn echte...
Plaats een reactie