Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

01 jul 2018 23:28

Na 3x een 996 gereden te hebben wil ik me toch wellicht wagen aan een ‘luftie’. En waarschijnlijk de auto helemaal naar mijn smaak maken (lang leve de hotrod rage) en nooit meer weg doen.

Porsche 911 1976 Coupe http://link.marktplaats.nl/m1295926810? ... nt=app_ios

Het is voor me heel duidelijk dat dit een project is. Uiteraard weet ik uit ervaring dat het ‘voordeliger’ kan zijn om een auto te kopen die ‘af’ is. Echter wil ik iets naar mijn smaak maken.

Betreft een US of A auto. Nog niet gekeurd. Wel zijn alle benodigde belastingen betaald.
Naar eigen zeggen van de verkoper is het kwestie van nieuwe banden er op en verlichting wijzigen om door de keuring te komen.
Lakwerk is slecht, motor loopt goed. Roest enkel onder de accubak.
Matching Numbers hecht ik geen waarde aan aangezien het een gepersonaliseerde 911 moet gaan worden.

Zelf heb ik GEEN ervaring met de luchtkoelers en import vanuit de VS.
Wel ken ik de klimaat en gemak waarmee ze de auto’s onderhouden en spuiten.

Wat zijn hier de addertjes onder de gras?
Kent iemand deze auto toevallig?
Ik ga me even specifiek nog inlezen over het model (76er) en de motoren.

Alvast dank!

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

01 jul 2018 23:33

Ik ben ook in de markt voor iets soortgelijks, heb 'm ook zien passeren en (ik ben totaal geen kenner) ik denk dat je snel 40 a 50k kwijt bent vooraleer dit ergens gaat op lijken. :salut:

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

01 jul 2018 23:54

Zelf de nodige lufties gehad, waaronder 2 911 SC’s: nu gekozen voor een 996 maar nogsteeds een liefhebber van de oudere 911’s
De auto waar je nu naar kijkt is wellicht de meest listige vanwege het 2.7 blok; dit is een blok met magnesium Carter en berucht om de uitgescheurde tapeinden en olielekkages. Na deze serie is de 911 SC gekomen en hierin kwam een totaal nieuwe motor met sterker (bulletproof) blok waar lang mee doorgegaan is: ik zou dus altijd naar een SC of later kijken...verder zijn alle oude Porsches leuk en karaktervol maar ga vooral eens rijden met een exemplaar om het ook ECHT te ervaren; een groot verschil maar ook een stap terug in de tijd.
Anyway; succes met de zoektocht, kies een versie van na 1977/78 en je bent beter af denk ik....

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

02 jul 2018 7:33

Dank voor je tips!
Hebben de 2.7 motoren dit allemaal? Of is het de vraag wanneer i.p.v. zal het gebeuren?

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

02 jul 2018 8:00

De kans dat dat 40 jaar later gebeurd is niet al te groot denk ik.

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

02 jul 2018 9:23

Als je een gokje durft te nemen zou ik hem lekker zelf importeren. Meer keuze voor betere prijzen. Ik heb 2 jaar geleden een '2.7' Targa geïmporteerd, met een 3.6 Varioram uit een 993 achterin. Was iets duurder dan wat je nu hebt gevonden, maar veel scheelde het niet. Die auto heb ik toen netjes gemaakt, en zat zeker niet richtring de 50k. Kijk maar eens:


viewtopic.php?f=33&t=46829


Succes in ieder geval, aan een dergelijk project werken blijft toch het leukste wat er is :thumleft:

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

02 jul 2018 12:33

Bokicelli schreef:Betreft een US of A auto. Nog niet gekeurd. Wel zijn alle benodigde belastingen betaald.
Naar eigen zeggen van de verkoper is het kwestie van nieuwe banden er op en verlichting wijzigen om door de keuring te komen.

Dan denk ik altijd; als het zo simpel is, waarom doet de verkoper dat dan niet zelf?

Ik zou hier niet aan beginnen. Er is al aan de motor gesleuteld, d.w.z. de luchtpomp is er af (had deze al geen airco?) en er is een 11-blade gemonteerd. Uitlaat heeft twee eindpijpen i.p.v. één. Bovendien lijkt deze 2.7 brede achterschermen te hebben. Als je dat niet erg vindt kun je inderdaad beter voor een SC gaan. Het blok van de 2.7 is na zoveel jaar wel een puntje. Mocht het blok om welke reden dan ook open moeten, dan kan het een probleem worden om de twee caterhelften weer netjes op elkaar te krijgen. Er is maar beperkte ruimte om iets te vlakken.

NB de 2.7 heeft zeker niet het alleenrecht voor uitgescheurde tapeinden. Volgens mij gaat dat tot de 964 door.

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

02 jul 2018 14:52

Bocaloco schreef:Als je een gokje durft te nemen zou ik hem lekker zelf importeren. Meer keuze voor betere prijzen. Ik heb 2 jaar geleden een '2.7' Targa geïmporteerd, met een 3.6 Varioram uit een 993 achterin. Was iets duurder dan wat je nu hebt gevonden, maar veel scheelde het niet. Die auto heb ik toen netjes gemaakt, en zat zeker niet richtring de 50k. Kijk maar eens:


viewtopic.php?f=33&t=46829


Succes in ieder geval, aan een dergelijk project werken blijft toch het leukste wat er is :thumleft:


Wat een geweldig project! Netjes gedaan en leuk resultaat! Mijn complimenten heb je!
Invoeren is ook een optie. Zal zeker voordeliger uitpakken dan de ingevoerde USA modellen directieraad al te koop staan. Wel heb ik nog een 996 C4 (ja ik weet het..) die dan evt het veld zal moeten ruimen voor een project.

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

02 jul 2018 14:57

Anne 2.7 schreef:
Bokicelli schreef:Betreft een US of A auto. Nog niet gekeurd. Wel zijn alle benodigde belastingen betaald.
Naar eigen zeggen van de verkoper is het kwestie van nieuwe banden er op en verlichting wijzigen om door de keuring te komen.

Dan denk ik altijd; als het zo simpel is, waarom doet de verkoper dat dan niet zelf?

Ik zou hier niet aan beginnen. Er is al aan de motor gesleuteld, d.w.z. de luchtpomp is er af (had deze al geen airco?) en er is een 11-blade gemonteerd. Uitlaat heeft twee eindpijpen i.p.v. één. Bovendien lijkt deze 2.7 brede achterschermen te hebben. Als je dat niet erg vindt kun je inderdaad beter voor een SC gaan. Het blok van de 2.7 is na zoveel jaar wel een puntje. Mocht het blok om welke reden dan ook open moeten, dan kan het een probleem worden om de twee caterhelften weer netjes op elkaar te krijgen. Er is maar beperkte ruimte om iets te vlakken.

NB de 2.7 heeft zeker niet het alleenrecht voor uitgescheurde tapeinden. Volgens mij gaat dat tot de 964 door.


Dank voor de technische tips. Hier heb ik zeker wat aan.
Dat het allemaal niet meer origineel is vind ik niet erg. Zal zeker verder een gepersonaliseerde auto gaan worden.
Keuren en op kenteken zetten is wel een punt voor de onderhandelingen. Daarbij is inruil mogelijk en krijg ik ook een redelijke prijs terug voor mijn eigen auto.

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

02 jul 2018 15:14

de 2.7 blokken hebben een slechte naam maar grote kans (bijna 100%) dat met 140.000 mls er al genoeg aan de motor gedaan is. de 11 bladige fan is daar een eerste teken van.

Auto via de RDW invoeren is een fluitje van een cent. Zo te zien zitten er al H4 koplampen op, wellicht nog even de hoogte van de lampen verstellen en je bent klaar.

Ik vind het een goede prijs voor een roestvrije auto. Je hoort zo aan het blok of er wat mis mee is.

De tip die iedereen geeft is een aankoopkeuring te doen. Ik heb het destijds met mijn 77'er niet gedaan en geluk gehad :)

succes ermee!

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

02 jul 2018 15:19

Woensdag ga ik de auto bekijken en dan weet ik meer!
Een AKK keuring is zeker een goeie, echter heb ik met Mn eerste 996 ongelofelijk veel pech gehad binnen enkele weken na een AKK. Echter heb ik weinig kaas van de 2.7 blokken gegeten. Ik zal een AKK voorstellen.

Mochten er leden in de buurt wonen die evt op locatie samen met mij naar de auto zouden willen kijken (uiteraard tegen vergoeding), dan zou dag mooi zijn. Volgens mij zijn er weinig Porsche specialisten in Noord-Holland omgeving Alkmaar voor een AKK.

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

02 jul 2018 19:15

Denk ook niet dat verkoper meewerkt aan een AKK.

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

02 jul 2018 21:25

Maarten schreef:Denk ook niet dat verkoper meewerkt aan een AKK.

Vragen kan altijd en dan gaan we het meemaken.

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

03 jul 2018 10:43

Bokicelli schreef:
Wat een geweldig project! Netjes gedaan en leuk resultaat! Mijn complimenten heb je!



Thanks :)

AKK op een dergelijke auto is inderdaad ongebruikelijk, beter vraag je iemand (van hier?) die er goed kijk op heeft en ga je gewoon goed kijken. Ga er maar vanuit dat die 2,7 slecht is, want dat zijn ze bijna altijd wel :) Die blokken waren nog een stuk slechter dan die van de 996.

Ik vind het veel geld voor de wagen. Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat je zo 15k kwijt bent aan de aandrijflijn.

Anne 2.7 schreef:Dan denk ik altijd; als het zo simpel is, waarom doet de verkoper dat dan niet zelf?



Dan is hij veel makkelijker door te verkopen aan het buitenland. Geld ontvangen en auto plus title en bill of sale meegeven en klaar.

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

03 jul 2018 12:31

Bokicelli schreef:Betreft een US of A auto. Nog niet gekeurd. Wel zijn alle benodigde belastingen betaald.
Naar eigen zeggen van de verkoper is het kwestie van nieuwe banden er op en verlichting wijzigen om door de keuring te komen.
Lakwerk is slecht, motor loopt goed. Roest enkel onder de accubak.


Zoals hierboven ook al gezegd, waarom steekt de verkoper die 1000 euro er zelf niet in zodat hij hem op Nederlands kenteken kan verkopen? Ik zie dat bij de 914 ook regelmatig in advertenties, dat de invoerrechten en BTW al betaald zijn (alsof dat een keuze is?) en dat je hem alleen nog maar hoeft in te voeren. Neem van mij aan, er mankeert dan dusdanig veel aan de auto dat de verkoper het niet ziet zitten om de auto klaar te maken voor de keuring.

Als je de auto dan toch overweegt, dan zou ik als eerste op de man af vragen waarom ze hem niet ingevoerd hebben. En natuurlijk geen genoegen nemen met smoesjes als tijdsgebrek.

Aanvulling: Ik had de advertentie zelf nog niet bekeken, nu wel. Wat me direct opvalt is dat hij in de tekst niet spreekt over de roest, laat staan dat hij foto's laat zien. Dat spreekt boekdelen over de verkoper.

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

03 jul 2018 13:31

Persoonlijk zou ik niet al teveel geld neertellen voor een 2700 cc.

Niet alleen geeft de motor vaak problemen , de 2700 cc is gewoon niet erg snel in mijn opinie....laag fun gehalte.

Probeer een 3.0 sc of een 3.2 carrera te vinden is mijn advies.

Kuipers heeft er 2 staan aan redelijke prijzen :

https://www.2dehands.be/listuser/1324559/

Veel succes iig :salut: :thumleft:

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

03 jul 2018 13:48

Zoals hierboven ook al gezegd, waarom steekt de verkoper die 1000 euro er zelf niet in zodat hij hem op Nederlands kenteken kan verkopen? Ik zie dat bij de 914 ook regelmatig in advertenties, dat de invoerrechten en BTW al betaald zijn (alsof dat een keuze is?) en dat je hem alleen nog maar hoeft in te voeren. Neem van mij aan, er mankeert dan dusdanig veel aan de auto dat de verkoper het niet ziet zitten om de auto klaar te maken voor de keuring.

Als je de auto dan toch overweegt, dan zou ik als eerste op de man af vragen waarom ze hem niet ingevoerd hebben. En natuurlijk geen genoegen nemen met smoesjes als tijdsgebrek.


Niet geheel mee eens ........

Waarom invoeren in NL als de wagen evt aan Denemarken ,Duitsland ,Belgie etc undsoweiter wordt verkocht .....

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

03 jul 2018 14:14

petquesha schreef:Niet geheel mee eens ........

Waarom invoeren in NL als de wagen evt aan Denemarken ,Duitsland ,Belgie etc undsoweiter wordt verkocht .....

Omdat het voor al die landen nu een US auto is die niet in Europa gebruikt kan worden. Hij zal toch een keer in een EU land ingevoerd moeten worden, daarna kan hij zonder problemen of extra keuringen overal in de EU op kenteken gezet worden. Keuren kost letterlijk 180 euro plus de kosten van de kentekenplaten. Dat is een kleine investering die je auto een stuk beter verkoopbaar maakt en bovenal meer waard.

Je moet dit niet verwarren met een jonge high-end auto waar bij invoeren nog BPM verschuldigd is. Dan kan het inderdaad verstandiger zijn om af te wachten uit welk land de koper komt en hem daar in te voeren. Bij deze auto auto's zit er geen BPM meer in en is er geen enkel voordeel te halen door hem niet op kenteken te zetten.

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

03 jul 2018 16:05

Over invoer valt in beide gevallen wel wat over te zeggen inderdaad..

Na mail contact met de verkoper zou de auto enkel roest onder de accubak hebben. Morgen avond weten we meer.

Zijn er naast de algemene dingen nog zaken/punten waar ik goed naar moet gaan kijken? Wetenswaardigheden?

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

03 jul 2018 16:13

Succes!

Kijk even goed naar de achter schermen ,die zijn verbreedt naar sc style op de foto te zien .

Kijk even naar het motor nr .

Start de wagen met koude motor en kijk hoe die stationair loopt en of ie makkelijk op toeren komt.

Verder checken voor lekkende olie en slotplaten ook goed van alle kanten bekijken.

Ook even goed de wagen van onderen bekijken en dan vooral aan de voorkant waar ze vaak roesten.

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

03 jul 2018 16:18

Roest zit vaak bij de hoeken onder de achterbank, in de neus, onder het schutbord en onder de raamstijlen. Een klein plekje zichtbaar is meestal een flinke plek.

Verder inderdaad goed naar de motor luisteren. Als hij al warm is als je komt kijken is dat meteen verdacht. Als de verkoper zegt dat hij geen olie lekt liegt hij ook, want al die oude hokken lekken :) De bak zal wel een beetje weerbarstig zijn, maar rare geluiden wil je niet horen. Revisie van een 915 kost je ook een orgaan tegenwoordig. Verder goed kijken naar de diverse systemen, alles kost nu eenmaal erg veel geld als het nieuw gekocht moet worden.

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

03 jul 2018 16:29

Helemaal top heren, dank voor deze adviezen!
Wordt vervolgd...

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

03 jul 2018 23:41

De 2.7 staat niet bekend als het meest robuuste blok in de 911. Vaak problemen met draadeinden die uit het blok losgetrokken worden. Lastig te reviseren door het magnesium Carter wat krom kan trekken. Kortom, de minst begeerlijke 911.

Ik heb afgelopen zaterdag het kenteken voor mijn 1987 3.2 targa (G50) binnengekregen. Zelf gezocht in Amerika en zelf import geregeld. Je zoekt je een ongeluk en je moet op je tellen passen. Maar ik heb er toch een bijzonder mooie auto zonder een spat roest vandaan gehaald. Aanschaf en verschepen samen was nog onder de 30k. Vergis je niet in wat er dan nog allemaal aan kleine dingen bij komen. Beurtje, wat preventief onderhoud, setje vers rubber, verlichting op orde, bumpers veranderen ect. Dit was echt een nette auto en daar is zeker nog voor 2500 aan onderdelen in gegaan. Arbeid allemaal zelf gedaan. Kortom wat moet er dan nog in een auto die in redelijke staat is.

Maar voor jezelf goed een rekensommetje. Het telt allemaal hard op!

Zoek ook eens in Amerika, voor iets minder even leuk of leuker spul te koop!

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

04 jul 2018 17:41

petquesha schreef:Niet alleen geeft de motor vaak problemen , de 2700 cc is gewoon niet erg snel in mijn opinie....laag fun gehalte.

Dat zullen Porscherijders die tijdens circuittrainingen, VCM of MM eens voor of achter mij hebben gereden beslist bestrijden. Het hok heeft inderdaad slechts 165 pk, maar weegt iets meer dan een ton en heeft prettige overbrengingsverhoudingen. Het stuur- en rijgedrag van een 2.7 wordt niet alleen door mij geroemd.

No offence taken :mrgreen:

Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..

04 jul 2018 19:26

zoek een 3.2....
Plaats een reactie