Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Markt voor dure klassiekers ingestort

09 sep 2019 11:07

Interessant artikel op Bloomberg: klik

Demand for cars costing more than $1 million collapsed at the 2019 Monterey Car Week in California last month, according to Hagerty, which compiles an index tracking collector-car prices. The sell-through ratio -- a gauge of the success of auctions -- slumped to 48% from 67% for these elite vehicles, while sales rates held up for cheaper models.


Afbeelding

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

09 sep 2019 11:24

Dit hoort meer in dit topic thuis....

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

09 sep 2019 11:25

Volgens mij is "ingestort" niet de goede vertaling van "correcting" :popcorn:

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

09 sep 2019 11:34

“Collapsed” dan weer wel.
En de sell through ratio is ook wel “ingestort”.

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

09 sep 2019 12:27

Mwah, ik denk dat maar 1% van dit forum in de markt is voor auto's boven het miljoen. "Sell rates for cheaper models" bleef hetzelfde namelijk. :popcorn:

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

09 sep 2019 12:54

Op zich eens maar ik heb toch het idee dat de markt over zijn top is

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

09 sep 2019 13:56

Momenteel is het niet top (ook niet slecht met 964's die nog voor 40k gaan imho) maar dat komt ook omdat b.v. hier in NL de huizenmarkt weer op z'n top is. Er komt vanzelf weer een moment dat er weer in auto's geïnvesteerd wordt. Crypto is ruk, negatieve spaarrente komt er aan.... komt vanzelf weer.

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

09 sep 2019 14:27

Niels9?? schreef: negatieve spaarrente komt er aan.....


.. én dat is nu juist ook weer gunstig, voor hen die een hypotheek willen.

Nog even en ook de banken in Nederland volgen dit traject :wink:

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

09 sep 2019 17:22

Van 190 naar 150 in vier jaar.
Dat is jaarlijks 5,6 % er af.
Ik vind instorten ook een groot woord.

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

09 sep 2019 19:04

Met focus op de range 20-60K heb ik de NL klassieke automarkt nauwlettend gevolgd de laatste maanden omdat ik mijn 911 in de verkoop had. Er was weinig beweging. Veel auto's staan nog te koop. Maar als je prijs goed is en je Porsche klopt, dan is er altijd een koper te vinden. De hoofdprijzen behoren inmiddels tot het verleden. Of dit terug komt? Ik betwijfel het. Reden? De automarkt verandert in rap tempo en de hetze tegen de verbrandingsmotor werkt niet mee aan stabilisering van prijzen. Zowel voor recente voertuigen als classics..

tijd zal het leren.

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

09 sep 2019 21:33

Mmm ik zie die markt ook wel aantrekken wanneer de 996-997 golf over de 200.000km gaat en de waterkokers aan revisie toe zijn.

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

09 sep 2019 23:27

Volg de occasions van ferrari’s en lambo (gallardo) al een tijdje, maar voor mijn gevoel zitten die bedragen zeker niet meer in de lift. Als je ziet wat momenteel de 355, de 308 en de lp520 doen... die waren vorig jaar doorgaans €80k+ en duiken er nu dik onder...

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

10 sep 2019 7:43

Ga lekker rijden jongens, knallen met dat ding, ik krijg regelmatig complimenten dat er met de Elf gereden wordt zoals het hoort ipv te kniezen over prijsontwikkelingen, per saldo who cares als je al een lekker Elfje hebt??? :cheers: :ba: :drive:

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

10 sep 2019 8:03

Mart WTL schreef:Ga lekker rijden jongens, knallen met dat ding, ik krijg regelmatig complimenten dat er met de Elf gereden wordt zoals het hoort ipv te kniezen over prijsontwikkelingen, per saldo who cares als je al een lekker Elfje hebt??? :cheers: :ba: :drive:


Eens! Lekker rijden, daar zijn ze voor gemaakt!
Maar dit topic gaat hier niet over. Hier gewoon lekker bomen over de prijsontwikkelingen.

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

10 sep 2019 8:39

Retep schreef:Mmm ik zie die markt ook wel aantrekken wanneer de 996-997 golf over de 200.000km gaat en de waterkokers aan revisie toe zijn.


Ik volg je niet helemaal. Kun je dit toelichten?

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

10 sep 2019 9:09

Zal mij worst wezen, mijn 993tje is niet te koop 8)

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

10 sep 2019 9:34

Dure klassiekers en de wereld waarin kopers/verkopers zich begeven....’Story’ gehalte is heel erg hoog.

Nu naar mijn wereld, de harde werkelijkheid.....taxatiewaarde zal ik binnenkort ook naar benden laten schroeven. Scheelt me een beetje premie...... :mrgreen:

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

10 sep 2019 10:23

Het zal mij ook worst wezen, “kheb de meeste kerstbomen al gezien”, genieten van de bolide’s :drive:
Wat moeten we nu weer met die fijnstof ? :oops: :cry: :evil:

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

10 sep 2019 11:11

Als de markt wat terugloopt toch gunstig? Ik denk niet aan verkopen maar bijkopen... :wink:

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

10 sep 2019 11:39

MarcoB schreef:
Retep schreef:Mmm ik zie die markt ook wel aantrekken wanneer de 996-997 golf over de 200.000km gaat en de waterkokers aan revisie toe zijn.


Ik volg je niet helemaal. Kun je dit toelichten?


Tuurlijk. Op dit moment kun je een 996-997 met 125-150.000km op de klok kopen voor minder dan een klassiek model. Dus kiezen veel Porsche 911-kopers hiervoor. Maar als de kilometers oplopen en de mindere bouwkwaliteit zich laat gelden worden dit dure auto's om te rijden. Bovendien blijven ze afschrijven omdat er 100.000en van zijn gemaakt. Dan wordt de greep naar een luchtkoeler vanzelf weer aantrekkelijker.

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

10 sep 2019 11:57

Dan is er toch nog de 991 en 992? Ik volg de redenering nog steeds niet.

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

10 sep 2019 12:06

Die volgen - als moderne 911's - hetzelfde pad als de 996-997 generatie.

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

10 sep 2019 12:07

Retep schreef:....en de mindere bouwkwaliteit.....
Oh? vertel? :popcorn:

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

10 sep 2019 12:12

Nou het is gewoon meuk :popcorn:

Re: Markt voor dure klassiekers ingestort

10 sep 2019 12:37

CSV draai er toch niet zo omheen en zeg nou eens waar het op staat :mrgreen:
Plaats een reactie