Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
09 sep 2019 11:07
Interessant artikel op Bloomberg:
klikDemand for cars costing more than $1 million collapsed at the 2019 Monterey Car Week in California last month, according to Hagerty, which compiles an index tracking collector-car prices. The sell-through ratio -- a gauge of the success of auctions -- slumped to 48% from 67% for these elite vehicles, while sales rates held up for cheaper models.
09 sep 2019 11:24
Dit hoort meer in
dit topic thuis....
09 sep 2019 11:25
Volgens mij is "ingestort" niet de goede vertaling van "correcting"
09 sep 2019 11:34
“Collapsed” dan weer wel.
En de sell through ratio is ook wel “ingestort”.
09 sep 2019 12:27
Mwah, ik denk dat maar 1% van dit forum in de markt is voor auto's boven het miljoen. "Sell rates for cheaper models" bleef hetzelfde namelijk.
09 sep 2019 12:54
Op zich eens maar ik heb toch het idee dat de markt over zijn top is
09 sep 2019 13:56
Momenteel is het niet top (ook niet slecht met 964's die nog voor 40k gaan imho) maar dat komt ook omdat b.v. hier in NL de huizenmarkt weer op z'n top is. Er komt vanzelf weer een moment dat er weer in auto's geïnvesteerd wordt. Crypto is ruk, negatieve spaarrente komt er aan.... komt vanzelf weer.
09 sep 2019 14:27
Niels9?? schreef: negatieve spaarrente komt er aan.....
.. én dat is nu juist ook weer gunstig, voor hen die een hypotheek willen.
Nog even en
ook de banken in Nederland volgen dit traject
09 sep 2019 17:22
Van 190 naar 150 in vier jaar.
Dat is jaarlijks 5,6 % er af.
Ik vind instorten ook een groot woord.
09 sep 2019 19:04
Met focus op de range 20-60K heb ik de NL klassieke automarkt nauwlettend gevolgd de laatste maanden omdat ik mijn 911 in de verkoop had. Er was weinig beweging. Veel auto's staan nog te koop. Maar als je prijs goed is en je Porsche klopt, dan is er altijd een koper te vinden. De hoofdprijzen behoren inmiddels tot het verleden. Of dit terug komt? Ik betwijfel het. Reden? De automarkt verandert in rap tempo en de hetze tegen de verbrandingsmotor werkt niet mee aan stabilisering van prijzen. Zowel voor recente voertuigen als classics..
tijd zal het leren.
09 sep 2019 21:33
Mmm ik zie die markt ook wel aantrekken wanneer de 996-997 golf over de 200.000km gaat en de waterkokers aan revisie toe zijn.
09 sep 2019 23:27
Volg de occasions van ferrari’s en lambo (gallardo) al een tijdje, maar voor mijn gevoel zitten die bedragen zeker niet meer in de lift. Als je ziet wat momenteel de 355, de 308 en de lp520 doen... die waren vorig jaar doorgaans €80k+ en duiken er nu dik onder...
10 sep 2019 8:03
Eens! Lekker rijden, daar zijn ze voor gemaakt!
Maar dit topic gaat hier niet over. Hier gewoon lekker bomen over de prijsontwikkelingen.
10 sep 2019 8:39
Retep schreef:Mmm ik zie die markt ook wel aantrekken wanneer de 996-997 golf over de 200.000km gaat en de waterkokers aan revisie toe zijn.
Ik volg je niet helemaal. Kun je dit toelichten?
10 sep 2019 9:09
Zal mij worst wezen, mijn 993tje is niet te koop
10 sep 2019 9:34
Dure klassiekers en de wereld waarin kopers/verkopers zich begeven....’Story’ gehalte is heel erg hoog.
Nu naar mijn wereld, de harde werkelijkheid.....taxatiewaarde zal ik binnenkort ook naar benden laten schroeven. Scheelt me een beetje premie......
10 sep 2019 11:11
Als de markt wat terugloopt toch gunstig? Ik denk niet aan verkopen maar bijkopen...
10 sep 2019 11:39
MarcoB schreef:Retep schreef:Mmm ik zie die markt ook wel aantrekken wanneer de 996-997 golf over de 200.000km gaat en de waterkokers aan revisie toe zijn.
Ik volg je niet helemaal. Kun je dit toelichten?
Tuurlijk. Op dit moment kun je een 996-997 met 125-150.000km op de klok kopen voor minder dan een klassiek model. Dus kiezen veel Porsche 911-kopers hiervoor. Maar als de kilometers oplopen en de mindere bouwkwaliteit zich laat gelden worden dit dure auto's om te rijden. Bovendien blijven ze afschrijven omdat er 100.000en van zijn gemaakt. Dan wordt de greep naar een luchtkoeler vanzelf weer aantrekkelijker.
10 sep 2019 11:57
Dan is er toch nog de 991 en 992? Ik volg de redenering nog steeds niet.
10 sep 2019 12:06
Die volgen - als moderne 911's - hetzelfde pad als de 996-997 generatie.
10 sep 2019 12:07
Retep schreef:....en de mindere bouwkwaliteit.....
Oh? vertel?
10 sep 2019 12:12
Nou het is gewoon meuk
10 sep 2019 12:37
CSV draai er toch niet zo omheen en zeg nou eens waar het op staat
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.