Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 2015

17 aug 2017 21:47

De oldtimer prijzen blijven maar dalen sinds de piek van augustus 2015 ondanks alle spin dat de prijzen normaliseren en het nu een goed koopmoment is.

http://www.zerohedge.com/news/2017-08-17/what-hecks-going-vintage-automobiles

Afbeelding

Re: Oldtimerprijzen blijven dalen sinds piek van augustus 20

17 aug 2017 22:41

Gelukkig..kan het weer een betaalbare hobby worden.... :cheers: :ba: :drive:

17 aug 2017 23:16

Het waren "belachelijk hoge en opgeblazen veilingprijzen"
nu zijn het "belachelijke hoge en opgeblazen veilingprijzen - 15%".

Heb je al iets op het oog? :wink:

17 aug 2017 23:53

Als je beseft dat sinds de bankenkrisis (of eigenlijk de hypothecaire lening zwendel?) de geldhoeveelheid zowel in de VSA als in EU verdubbeld is .... en daarvoor is er niet eens briefje bijgedrukt. In Duitsland hadden ze in 1930 behangpapier met heel veel nullen, dat zit er voor ons niet in.

Al dat fictief geld moet dus een keertje uit omloop ... Bij ons hadden we de operatie Gutt, Nederland had het tientje van Lieftinck. China is één piramidespel, weet niet of er daar één enkel groeicijfer waarheidsgetrouw zou zijn.

Als ik een beleggingsadvies mag geven? 8)

Beschouw klassieke wagens als kunst, koop je het aan terwijl het in de mode is en 25 jaar later uit de mode, blijkt de waarde opeens nog 1/3 in het slechtste geval. Als je dan iets gekocht hebt wat je graag ziet, als liefhebber, kijk je er dan nog altijd iedere dag met tevredenheid naar.

En leg niet alle eieren in hetzelfde mandje. Oeps, eieren? :flush:

18 aug 2017 9:35

Driver4S schreef:.. en het nu een goed koopmoment is.

Nee, ik denk dat nu (nog) een goed verkoop-moment is .....
En dan over 3 tot 5 jaar weer je slag slaan met 'n koopje :idea:

18 aug 2017 10:34

@Olaf. Ja zo bedoel ik het ook. Er wordt nu veel gespint dat het 'nu een goed koopmoment is' maar beter nog een paar jaartjes wachten voor de echt koopjes. Dan slaan we toe.

18 aug 2017 11:31

Investeren in auto's is sneu. Rijden met die dingen. Zijn ze voor gemaakt

18 aug 2017 11:48

hendrik914 schreef:Beschouw klassieke wagens als kunst, koop je het aan terwijl het in de mode is en 25 jaar later uit de mode, blijkt de waarde opeens nog 1/3 in het slechtste geval. Als je dan iets gekocht hebt wat je graag ziet, als liefhebber, kijk je er dan nog altijd iedere dag met tevredenheid naar.

Kunst? :scratch:

Beschouw klassieke wagens als een gebruiksvoorwerp, koop het aan als je er blij van wordt, aanschafprijs ben je kwijt, mocht je er ooit nog wat voor terug krijgen dan is dat weer een mooi potje om iets anders mee te doen.
Of vraag je je ook continu af hoeveel de spijkerbroek nog waard is die je aan hebt, of je fiets?

18 aug 2017 12:15

Spijkerbroek, fiets? :scratch:

:mrgreen:

18 aug 2017 13:17

Auto en investering.....tot nu toe alleen maar een boel geld gekost...aankoop/onderhoud/benzine..... :salut:

En pas na verkoop zou ik de verlies/winst kunnen opmaken. Bovendien heb niet ik met geleend geld dat ding gekocht dus zou het helemaal in elkaar donderen qua prijzen lig ik er ook niet wakker van. Dit in tegenstelling tot mensen die zonodig vonden op hun hypotheek te verhogen (omzetten in aandelen etc) om luxe artikelen te kunnen aanschaffen....

En ondertussen rij ik er gewoon mee, slaap rustig en geniet net zoals een ieder ander hier.... :drive:

18 aug 2017 14:27

Het was te verwachten, de reacties. Ik rij er ook zoveel mogelijk mee, en Autobahn en kronkelwegjes, daarom kocht ik een TA. :wink: :cheers:

Maar kennen jullie veel mensen voor wie een Porsche van een miljoen geen belegging zou zijn?
:?

Het artikel heeft het duidelijk over "assets", dat zijn "waarden"; klassieke wagens worden dus beschouwd als roerend vermogen. Ook al is het voor ons in de eerste plaats een hobby. Een schilderij kost ook aan verzekering en misschien zelfs een beetje onderhoud. Het potentiële waardeverlies is mi groter dan bij klassieke wagens, die 2/3 waardeverdamping in 25 jaar is een werkelijk voorbeeld uit mijn omgeving. En ik denk dat de echte liefhebber van een bepaalde kunstenaar het ook niet als een belegging ziet. Maar het is het wel.

18 aug 2017 18:28

zo heeft/schrijft ieder weer z'n waarheid. ik las onlangs in een interview met een verantwoordelijke van autoscout dat de vraagprijzen van de klassiekers het afgelopen jaar met 3% zijn gestegen.
hun analyse werd gemaakt op de geadverteerde auto's. nog een leuk weetje: de meest gebruikte zoektermen op hun website is porsche 911 en boxster.

18 aug 2017 19:52

Precies, en ik denk ook niet dat de meesten hier in het segment van Hagerty aan het shoppen zijn.

18 aug 2017 20:21

Verdomme :? , net een nieuwe investering gekocht en hoopte mijn pensioen er straks mee te betalen :popcorn:

18 aug 2017 22:54

:lol:
En bij verkoop met de winst nog een nieuwe P met stijginspotentiaal erbovenop?

19 aug 2017 0:33

bij de analyse van autoscout denk ik gelijk: "wij van wc-eend adviseren wc-eend" :cheers:

19 aug 2017 0:49

... analyse uit geadverteerde auto's ....

Tja :popcorn:

19 aug 2017 10:04

De vraag is voor welke prijs zijn ze verkocht! Geadverteerde prijs zegt natuurlijk niets :scratch:

19 aug 2017 11:36

Ik zie toch echt nog wel auto's duurder worden. Al zijn dit over het algemeen wel Mercedesen.
Precies zoals geschreven, gaat het over verkoopwaarde of aanbiedings prijzen?

19 aug 2017 13:12

wanneer autoscout een analyse maakt over twee verschillende referteperiodes en daarbij een stijgende trend vaststelt, dan gaat het in beide gevallen over vraagprijzen. de foutenmarge tov de werkelijke verkoopprijs zit er in beide periodes in.
verder is mij de WC-eend gelijkenis onduidelijk: welk belang heeft een gratis verkoopsite bij de prijs van geadverteerde autos indien hun verdienmodel daar niet op gebaseerd is? indien jullie vinden dat de steekproef onvoldoende groot is wanneer zij hun studie baseren enkel op bij hun geadverteerde autos, dan wil ik wel eens weten hoe representatief de aantallen zijn van de andere studies die een daling vaststellen. maw hoe groot is het marktaandeel van hagerty en konsoorten misschien? met statistieken kan je ook leugens bewijzen.

19 aug 2017 13:40

:thumleft:

19 aug 2017 15:49

https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-mcl ... -op-101426

:popcorn: :popcorn:

19 aug 2017 17:20

Tis maar net over welk type en welk merk je het hebt
Afbeelding
Afbeelding

19 aug 2017 20:40

Volgens mij is het vrij eenvoudig

De echt zeldzame auto,s met lage productie aantallen en unieke uitvoeringen blijven duur!

De minder bijzondere auto s zullen inderdaad dalen. Vergeet niet dat we een absurde stijging gehad hebben. Er is net een porsche junior geveild in Monterey voor ruim 60.000 euro. Niet eens een hele bijzonder exemplaar.

Het blijft soms onbegrijpelijk.

We hebben nu te maken met een natuurlijke correctie en ik schtik niet van nog een extra daling van 10%

Het blijven erg hoge prijzen!

Stel je zelf de vraag of je 55.000 euro wilt betalen voor een nette 964 of een 125 of meer voor een leuke F. Ik niet.
Als ze zo lang te koop staan voor die gekke prijzen zijn ze het niet waard denk ik.

Tijd zal het leren.

Blijft wel leuk het oude spul

21 aug 2017 15:57

spijlbussen staan ook sky high.. kever pre 60 ook.. pff niet normaal ..

Zou de bus wel weg willen doen voor een mooie turbo.. mjaa.. ben bang dat ik daar minder plezier aan beleef..
Plaats een reactie