Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
31 aug 2025 19:05
Samen met mijn vader willen we 'omdat het nu nog kan' uitkijken naar een Porsche om samen van te genieten. Dit zou een 'potente' Cayman of 911 moeten worden.
Nou willen we dit in eerste instantie doen om plezier te maken maar we denken ook na over de waardevastheid van Porsche. Die is de afgelopen jaren wel gebleken maar we zijn ook benieuwd naar jullie mening als het gaat om modellen die waardevast blijven. We kijken nu naar een 991.1 3.8GT3 of een Cayman GT4 uit 2015/2016. We denken dat deze types vanwege hun speciale karakter wat waardevaster zijn dan een 'gewone' Carrera, S of GTS.
Kan iemand ons een beetje helpen met bovenstaande inzichten?
31 aug 2025 20:10
Het meest waardevast zijn idd de GT- en andere bijzondere of zeldzame modellen, maar ook een goed gespecte GTS of soms nog mindere modellen met een hele lage km stand zullen relatief weinig afschrijven.
31 aug 2025 21:22
GT3 of GT4 altijd waardevaster.
31 aug 2025 21:52
Alles staat en valt natuurlijk met hoeveel Km's er gemaakt zijn tot nu toe en hoeveel je er mee wil gaan rijden? Koop je een P met weinig km's dan zul je er ook weinig mee moeten gaan rijden om de waardevastheid te verzekeren.
(Vergeet ook niet om onderhoud en verzekering en wegenbelasting mee te rekenen in je overwegingen qua waardevastheid van je geld)
Wat betreft de 2 types die je noemt verschillen die nogal aanzienlijk in prijs. De Cayman GT 4 zou je dan beter kunnen vergelijken met een 996 GT 3 om in dezelfde prijsrange (rond de 100K) te blijven.
Als je de 991.1 GT3 overweegt moet je ook even meelezen in de andere topic:
991 GT3(touring) motorproblemen & aankoop advies
01 sep 2025 12:39
De eeuwige glazen-bol-vraag... "Welke auto is waardevast"...
Er is uiteraard geen enkele zekerheid, maar je kunt wel aannames doen op basis van data uit het verleden en dat extrapoleren naar de toekomst.
Er is een Nederlander die op Youtube zeer uitgebreide analyses doet op het gebied van waardeontwikkeling van o.a. Porsches. Dat geeft je een aardig inzicht in hoe de markt zich ontwikkelt. Een voorzichtige conclusie: met een GTS, GT4, GT3 of GT2 loop je het minste risico. Maar er zijn altijd uitzonderingen. Om een voorbeeld te noemen: de eerste generatie GT3 van de 911 991 kent veel problemen met de motor. In de meeste gevallen is dat inmiddels onder garantie verholpen, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat dit specifieke model niet bepaald waardevast is gebleken. Analisten geven overigens aan dat het dieptepunt inmiddels wel is bereikt, of binnenkort wordt bereikt.
Maar nogmaals, er zijn geen garanties en investeren met als doel waardevastheid of waardegroei zijn nou eenmaal risicovol.
01 sep 2025 12:55
Volgens mij is het meest verstandige om die P te kopen die je het liefste wil. Dan krijg je het hoogste rendement in de vorm van geluk. Ga proefrijden en doe je huiswerk, ontdek wat je het fijnst vindt.
Anders zit je straks met die GT3 en dan blijkt die enorm waardevast te zijn maar wel al je vullingen uit je kiezen schudt terwijl jij en je pa lekker op de automaat willen cruisen met je elleboog uit het raam.
01 sep 2025 13:34
VoilĂ . Er kan een dronken puber op een fatbike tegen je gekoesterde bezit knallen of je plooit hem zelf rond een boom (hopelijk niet x2). Daar gaat de waardevastheid. Een auto is zelden een investering, zeldzame exemplaren daargelaten.
Ik denk dat de quote hier op het PF van Horn is (waar is die trouwens?) : "Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak".
01 sep 2025 13:59
Is niet zo moeilijk; alles met een handbak is waardevast, alles met een automaatje niet.
01 sep 2025 14:54
Cazzo heeft altijd gelijk
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.