Heel herkenbaar verhaal, ook ik moest niks afweten van een föhn op wielen. Totdat mijn 20 jaar oude Hyundai Sonata na 10 jaar trouwe dienst wel toe was aan vervanging.
Tja...en wat ga je dan kopen? Dak vol liggen met zonnepanelen waarbij ik straks terugleverkosten moet betalen, stijgende bezineprijzen....de keuze ging al mondjesmaat richting iets elektrisch.
M'n zwager was al een tijd helemaal gek van Tesla's en ik ben toen maar eens in zijn Model 3 wezen rijden. Op zich rijdt het prima, maar ik vind het gewoon te weinig auto. Interieur vind ik te minimalistisch en de neus vind ik
al helemaal niks. Maarja, ze zijn zo goedkoop en ze zijn goed. Dus maar eens een proefrit wezen maken in een Model 3 Performance. Mijn god wat een power...3.1 naar de 100. Gekkenhuis!!
Maar toch kon dat me niet over de streep halen...dus toch maar eens verder oriënteren. Gekeken naar een Skoda Enyaq....maar ik vond het te veel een "ouwe jippie"-bak. Audi E-tron kwam toen aan bod. Bruut ogende wagen (sommige versies)
Meer ruimte dan de Model 3 (dat vond ik ook veel te weinig....zeker in vergelijking met de Sonata). Maar nadat ik me er even in verdiept had werd de E-tron het ook niet. Vooral de range en de eventuele kosten zorgden voor een niet vertrouwd gevoel.
De eerste modellen schijnen gewoon nog wel eens wat te mankeren en dan kan je er duur aan. Ook het interieur vond ik echt tegenvallen...veels te "krap". Je zit echt helemaal ingebouwd en de 3 schermen zijn te veel aanwezig.
Uiteindelijk ben ik eens wezen kijken bij een Tesla Model S en ik was eigenlijk direct om, veel ruimte, genoeg power, genoeg range en een veeeel mooier interieur dan de Model 3.
Mooi exemplaar gevonden die qua Km's en prijs goed binnen mijn zoekgebied lag en die maar gekocht.
Ik rij er nu een paar maanden in en ik snap niet waarom ik ooit zo anti was, wat een heerlijke auto. Ik laad het gewoon via 220v uit mijn garage en ondanks dat het lang duurt heb ik er nooit problemen mee. Mijn auto staat het meeste van de tijd toch stil

.
Het goede gevoel van een elektro bak gaat nu zo ver dat ik soms wel eens met de gedachte speel om de 911 te voorzien van een elektromotor......maarja.....dat is misschien wel een stap te ver. Van de week voor het eerst de 928 van stal gehaald en dat voelde
toch wel weer lekker ondanks alle piepjes, geurtjes en kraakjes