Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

992 GT3 RS Markt

03 aug 2026 5:40

Onlangs wilde een van onze gebruikers zijn vrijwel nieuwe 2025 GT3 RS verkopen, maar bij voorkeur inruilen op een 992.2 Turbo S. Slechts een paar honderd kilometer gereden, Weissach pakket, keramische, mag wielen, vrijwel alle opties.

Oke geen probleem, ik ga even vragen, dacht ik. Ik heb meerdere dealer vrienden in Nederland benaderd, maar niemand wilde hem inruilen (letterlijk).
Een dealer zei zelfs: “die krijg ik niet aan de straatstenen kwijt.”

Zit iemand hier dieper in deze markt? Is de vraag naar de RS echt zo slecht in NL?

Re: 992 GT3 RS Markt

03 aug 2026 5:43

Grappig is wel dat in de US ze nog voor 2x nieuwprijs gaan zelfs met 2-5k mijls (3-8k km).

Absurd hoe groot die kloof is

03 aug 2026 8:00

Een maffe kleurstelling die in een opwelling is beslist en die iedereen lelijk vindt?

Asap verschepen of overvliegen naar de US dan maar voor deze bubbel daar ook barst!
Jammer dat jullie landgenoot fourwheeltrader even het YT bijltje heeft neergegooid om de prijsevolutie in de US te zien van de 992 varianten.

03 aug 2026 9:26

Nou als ik op Bring a trailer kijk is de markt in de USA ook wat minder geworden: Hier de resultaten van het laatste jaar van de GT3 en de GT3 RS

03 aug 2026 10:27

De markt voor een RS is natuurlijk miniscuul en ik vermoed dat er best een aantal zijn besteld als 'quick flip' in de verwachting dat deze na levering meer waard zou worden, waardoor het aanbod groter is dan de vraag en de markt nu dus verzadigd is.

03 aug 2026 17:15

2.2VTEC schreef:Een maffe kleurstelling die in een opwelling is beslist en die iedereen lelijk vindt?

Asap verschepen of overvliegen naar de US dan maar voor deze bubbel daar ook barst!
Jammer dat jullie landgenoot fourwheeltrader even het YT bijltje heeft neergegooid om de prijsevolutie in de US te zien van de 992 varianten.

Ik snap je opmerking niet. Allereerst, het is onmogelijk non-VS auto's naar de VS te verschepen die jonger dan 25 jaar oud zijn. Daarnaast is dit een vrij standaard kleur en doen maffe kleuren het juist goed bij RS modellen.

outletvalve schreef:Nou als ik op Bring a trailer kijk is de markt in de USA ook wat minder geworden: Hier de resultaten van het laatste
jaar van de GT3 en de GT3 RS

Ik vind dit toch wel een vrij stabiel plaatje.
Afbeelding

Polydeukes schreef:De markt voor een RS is natuurlijk miniscuul en ik vermoed dat er best een aantal zijn besteld als 'quick flip' in de verwachting dat deze na levering meer waard zou worden, waardoor het aanbod groter is dan de vraag en de markt nu dus verzadigd is.

Denk dus dat Porsche gewoonweg veel te veel heeft gemaakt. Je hebt ook 1000 GT3 modellen tegenwoordig:
GT3
GT3 Touring
911 ST (GT3 met lichter flywheel)
GT3 RS
GT3 S/C
GT3 90 F.A.

03 aug 2026 20:07

maxbricks schreef:Allereerst, het is onmogelijk non-VS auto's naar de VS te verschepen die jonger dan 25 jaar oud zijn. Daarnaast is dit een vrij standaard kleur en doen maffe kleuren het juist goed bij RS modellen.

Leg me uit hoe al die USA YT-ers (Ed Bullion, Freddy Tavarish, WhistlingDiesel, Stradman, Manny Koshbin en noem ze allemaal maar) dan aan hun recente Temerario's, Pagani's, Bugatti's, McLarens, Rollsen, Astons etc geraken?

03 aug 2026 21:34

Die auto’s zijn vanaf de fabriek voor de Amerikaanse markt gebouwd en dus al federalized. RoW spec auto’s zijn dat niet en mogen niet worden geïmporteerd totdat ze 25 jaar oud zijn.

03 aug 2026 21:36

2.2VTEC schreef:
maxbricks schreef:Allereerst, het is onmogelijk non-VS auto's naar de VS te verschepen die jonger dan 25 jaar oud zijn. Daarnaast is dit een vrij standaard kleur en doen maffe kleuren het juist goed bij RS modellen.

Leg me uit hoe al die USA YT-ers (Ed Bullion, Freddy Tavarish, WhistlingDiesel, Stradman, Manny Koshbin en noem ze allemaal maar) dan aan hun recente Temerario's, Pagani's, Bugatti's, McLarens, Rollsen, Astons etc geraken?

Je hebt een regeling daar waar je, onder strikte voorwaarden, een auto *tijdelijk* mag importeren onder "show en display" regeling. Vandaar dat daar ook geen C7 RS6'en rondrijden e.d.
Plus als dat mogelijk was, denk je niet dat de markt efficient genoeg zou zijn om al de GT3 RS'en hier op te kopen voor €300k en daar te verkopen voor €450k? :mrgreen:

25-Year Rule Exemption: Vehicles under 25 years old generally cannot be imported unless granted a specific "Show or Display" federal exemption.
Plaats een reactie