Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
24 dec 2013 20:35
@ Jip; idd bij mijn 4s precies hetzelfde...nu nieuwe motor....2000 km gereden en precies hetzelfde...dus we moeten er mee leren leven
24 dec 2013 22:10
Jip schreef:Help!Nu geeft de oliepeilmeter op het dashboard bij starten al regelmatig nog maar een blokje aan, soms het laagste peil (geen blokje). Na de beurt altijd 3 blokjes, maar zakte vrij snel naar twee blokjes.
Bij mijn 996 moet ik peilen bij warme motor, dus na een rit, bijvoorbeeld na het tanken ( dus even 5 minuten wachten), dan verschijnt de juiste stand! Ik neem aan dat de 997 dezelfde methodiek kent.
30 maart 2014 14:44
Vorige week pech onderweg gehad; ik zie een fijne nevel in mijn achteruitkijkspiegel... even later 'waterpeil controleren'.....
100 km van huis af, wegenwacht erbij....
Uiteindelijk 'spul' in het inmiddels lege koelvloeistofreservoir gedaan, zodat ik in ieder geval naar huis kon.
Inmiddels 700 euro armer en waterpomp vervangen.
Volgens de garage heeft hij soms de ene na de andere 997 met een defecte waterpomp gehad, daarna weer een tijdje rustig. Bekend euvel dus...?
Overigens niet helemaal goed schoon gespoeld om het 'spul' te verwijderen, olietemperatuur blijft nu op 100 graden hangen, voorheen 90 graden.
30 maart 2014 18:21
Altijd weer jammer, die € 700,=, maar beter dit dan een vroegtijdig toe aan een revisie blok
30 maart 2014 20:10
En waarom gaat zo'n waterpomp kapot? Is dat bekent?
31 maart 2014 12:58
Geen idee. Een 997 waar ik laatst de pomp van had vervangen heeft iets meer dan 190.000 km gereden op de originele waterpomp. De pakking van de waterpomp was nog de originele want deze moest ik doorknippen, dus eerste montage!!!
De waterpomp zelf had teveel speling op de as, waardoor ie krom ging lopen en dus geluid ging maken. Van een klein beetje naar steeds meer.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.