Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 jul 2014 21:24
Ik bedoel maar ...
Of risico's nemen - of gewoon aftikken
29 jul 2014 21:39
deepee schreef:de politie kan je niks maken als je met "andermans" auto rijdt.
Dat zou ik goed checken. Andersom kunnen ze dat nl wel (als nederlands ingeschrevene in Nederland rijden met een auto met Belgische platen). Is een verhaal bekend van een man die de auto van zijn belgische vriend leende om zijn kind in Breda naar het ziekenhuis te rijden en onderweg werd aangehouden door de politie en vervolgens door de Belastingdienst voor de BPM van de betreffende auto werd aangeslagen plus boete. Dus check dat vooral vooraf goed.
29 jul 2014 22:04
je wil niet weten hoeveel welstellende belgen er met een tweede (bedrijfs)adres in Luxemburg hun V8/V10/V12 via die weg kopen/leasen om onze taksen in Belgie te ontwijken en er hier toch mee rond te rijden.
een bekend voorbeeld wiens naam jullie mss ook bekend klinkt is deze:
Romelu Lukaku (21) schitterde al met 15 goals bij Everton en wil straks met de Rode Duivels uitblinken op het WK. 2014 moet zijn jaar worden en dat bleek ook toen Romelu gisteren zijn hagelwitte Bentley aan het oefencomplex van Anderlecht parkeerde. De blinkende auto heeft niet voor niets een gepersonaliseerde nummerplaat uit Luxemburg: RL 2014. Dat is een geluksbrenger die staat voor Romelu Lukaku 2014
29 jul 2014 22:35
En die lopen meestal een hoger risico (als hun fiscaliteit niet 100% waterdicht is), want zij zijn nog steeds officieel een Belg.
TS is een Nederlander (denk ik toch?), dus heb je ook een NL paspoort. De politie zal dan snel afdruipen denk ik bij controle.
29 jul 2014 23:00
deepee schreef:Yep, en wanneer deze onverwacht haar laatste adem blaast (god beware haar ziel) dan mag je op je eigen auto successierechten aftikken om hem via je ouders te erven

Welnee: gewoon regelen dat ze alleen het juridisch eigendom heeft. De econoom hou je zelf
30 jul 2014 16:38
Ik denk dat de 993 qua uitstoot aan ongeveer hetzelfde zit...
http://porscheforum.be/New/forum/41-porsche-nieuws/123239-biv-en-verkeersbelasting-964-turbo#174778BIV = Belasting In Verkeersstelling is eenmalig te betalen.
Verkeersbelasting is jaarlijks
30 jul 2014 16:58
dobbelsteen schreef:TS is een Nederlander (denk ik toch?), dus heb je ook een NL paspoort.
En rijbewijs.
30 jul 2014 17:32
horn schreef:deepee schreef:de politie kan je niks maken als je met "andermans" auto rijdt.
Dat zou ik goed checken. Andersom kunnen ze dat nl wel (als nederlands ingeschrevene in Nederland rijden met een auto met Belgische platen). Is een verhaal bekend van een man die de auto van zijn belgische vriend leende om zijn kind in Breda naar het ziekenhuis te rijden en onderweg werd aangehouden door de politie en vervolgens door de Belastingdienst voor de BPM van de betreffende auto werd aangeslagen plus boete. Dus check dat vooral vooraf goed.
Daar zijn heel veel verhalen van bekend idd.... Of het andersom ook zo is? Geen idee
31 jul 2014 16:13
Toen ik naar Belgiƫ verhuisde, werd eenzijdig door de verzekeringsmaatschappij de verzekering voor mijn motor stopgezet met als argument dat een buitenlands adres de hoofdverblijfplaats is.
Wat wel mogelijk is om met NL platen te blijven rijden is om de auto zakelijk te rijden.
Je kunt dan een vergunning in BE aanvragen (wel jaarrekening e.d. opsturen).