Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
16 sep 2014 4:50
lees mss ook even
deze buyer's guide door op het belgisch forum
16 sep 2014 7:58
laat je vooral niet wegjagen. Boxster is een koele kar. Als je je goed inleest ken je de risico's en kan je die ofwel lopen ofwel jezelf indekken. Kans is redelijk aanwezig dat je je plofspaarpotje nooit hoeft aan te spreken. maar je voelt je een stuk geruster.
16 sep 2014 8:11
Hoeveel boxster gevoelige IMS Lager zijn er hier op het forum. Ik heb er nog nooit iemand over gehoord en ik kom het eigenlijk ook niet tegen in de advertenties van de aangeboden 986's. Itt de 996 waar een motor vervanging veelvuldig wordt vermeld
O ja boxster is een hele fijne auto voor een hele redelijke prijs. Weinig tot geen concurrentie. Niet heel vlot maar wel heerlijk cruisen zonder dak.
16 sep 2014 8:54
Niet heel vlot ? Een S is echt wel heel vlot.
Over dat gevoelige IMS Lager heb je wel een heel goed punt. Ik heb het ook nog nooit van iemand hier gelezen.
16 sep 2014 9:02
Ik heb een 2.5 gehad waar de motor bij de vorige eigenaar vroegtijdig toe aan een revisie was bij 80K. Dus het komt wel degelijk voor..wss wel in mindere mate..
16 sep 2014 10:40
Alles kan kapot

Zoek een handgeschakelde 986 S, laat een AKK je overtuigen en hou voldoende budget achter de hand voor onderhoud. Heb mijn S 3 jaar geleden gekocht, 136k gedraaid, nu 25k verder en geen noemenswaardige problemen.
16 sep 2014 13:47
Ook ik ben wel geplofte 986-jes tegengekomen. Het komt wel degelijk voor, maar denk wel minder dan 996/997.
16 sep 2014 18:43
dubsport schreef:Hoeveel boxster gevoelige IMS Lager zijn er hier op het forum. Ik heb er nog nooit iemand over gehoord en ik kom het eigenlijk ook niet tegen in de advertenties van de aangeboden 986's. Itt de 996 waar een motor vervanging veelvuldig wordt vermeld
Ik durfde dit zo hard niet te roepen, maar had precies dezelfde gedachte. Heb veel research gedaan in de aanloop naar de aanschaf van een 997 en veel gelezen over het gevoelige IMS Lager van de 996; maar tijdens die zoektocht, én tijdens de eerdere zoektocht naar de 986S, niks (heel schokkends) gevonden over gevoelige IMS Lager 986's....
dubsport schreef:O ja boxster is een hele fijne auto voor een hele redelijke prijs. Weinig tot geen concurrentie. Niet heel vlot maar wel heerlijk cruisen zonder dak.

De S met 256 is nog steeds best vlot hoor;-) En voor de rest inderdaad een heerlijke P.
16 sep 2014 18:45
Bijkomend probleem is dat er "behoorlijk" gesleuteld moet worden om er bij te kunnen. Uren = geld.
16 sep 2014 18:49
Wat een onzin allemaal: nadeel van deze auto is dat het een twee-zitter is….dat niemand daar op komt!
Als je de auto mooi vindt, en je kan een defect opvangen, gewoon lekker doen! Ze rijden fantastisch. (Ik kan het niet weten, want ik heb er nog nooit in gereden, dus van horen zeggen)
Is gewoon een lekker kek sportwagentje, met motortje achterin! Leuk, alleen daarom is ie al leuk
16 sep 2014 20:41
RetroMan schreef:Bijkomend probleem is dat er "behoorlijk" gesleuteld moet worden om er bij te kunnen. Uren = geld.
Kennelijk had je bij je zoektocht de site van pelican even over het hoofd gezien...
16 sep 2014 20:56
steef schreef: met motortje achterin!
in het midden man!
16 sep 2014 20:58
Wat is "akk"
16 sep 2014 21:03
Aankoopkeuring
16 sep 2014 21:24
steef schreef:Wat een onzin allemaal: nadeel van deze auto is dat het een twee-zitter is….dat niemand daar op komt!
A

Goh... en je hebt ze ook niet in dieseluitvoering, stationcar of met 14% bijtelling
16 sep 2014 21:51
dubsport schreef:Hoeveel boxster gevoelige IMS Lager zijn er hier op het forum. Ik heb er nog nooit iemand over gehoord en ik kom het eigenlijk ook niet tegen in de advertenties van de aangeboden 986's. Itt de 996 waar een motor vervanging veelvuldig wordt vermeld
O ja boxster is een hele fijne auto voor een hele redelijke prijs. Weinig tot geen concurrentie. Niet heel vlot maar wel heerlijk cruisen zonder dak.

Qua straight line speed misschien maar hard rechtuit kan iedereen, bochtjes is een ander verhaal en dan hoef je je met een 986 met midden motortje echt geen zorgen te maken. De meeste doorsnee 911 chauffeurtje ga je op bochtjes zoekrijden.
16 sep 2014 21:58
Wordt een lang topic,...
Nadelen van een boxster
16 sep 2014 22:00
Ruudje schreef:dubsport schreef: De meeste doorsnee 911 chauffeurtje ga je op bochtjes zoekrijden.

Kijk, nog een nadeel: het minderwaardigheidscomplex tov de 911...
Nergens voor nodig, maar blijkt toch best vaak voor te komen. Bewust, dan wel onbewust.
16 sep 2014 22:41

@ mick
Oh ja ze vragen ook vaak of je dameskapper bent...
16 sep 2014 23:11
Ik heb 8 jaar met heel veel plezier in mijn Boxster S gereden (140tkm) zonder noemenswaardige problemen met de motor. Een goed uitgebalanceerde auto voor slaloms en circuit ... en voor cruizen met het dakje open. Maar ik ga nu toch een 997 kopen: kwestie van iets anders proberen. Maar ik weet zeker dat ik hem zal missen.
Over kappers gesproken, ik doe het dakje open als ik van de kapper terugkom: alle haartjes wegblazen!
16 sep 2014 23:31
MickRS schreef:Aankoopkeuring

Dank je! Het mag misschien wel een kappers auto genoemd worden, maar daar zal ik zelf niets van aantrekken. Dat is hetzelfde alsof mensen zeggen dat je een 993 turbo koopt omdat je iets te compenseren heb.
Er zijn altijd mensen die jaloers zijn. En zo een auto koop je omdat je een sportauto liefhebber bent, ondanks dat er misschien betere autos zijn. maar goed, daar is de prijsklasse ook naar natuurlijk.
17 sep 2014 7:57
Met een Boxster 2.7 en een 996TT in huis, betrap ik me er toch vaak op dat ik met plezier de Boxster sleutels neem.
17 sep 2014 10:44
Ook hier erg genoten van de Boxster tijdens de ritten.
18 sep 2014 9:00
Gewoon kopen zo'n Boxster. Ik heb de 2,5 en dat heb ik bewust gedaan. Die is in aanschaf (en zelfs iets in wegenbelasting) wat goedkoper, en voor mij snel genoeg want net als bij jou gaat het mij (ons) om het heerlijke gevoel van cabrio rijden, in een auto die we mooi vinden en die goed aanvoelt.
Het onderhoud valt me mee. Ik reserveer ca 1000,- per jaar en dat zal we uitkomen. Waar ik overigens eventuele verbeteringen/verfraaiingen aan de auto niet in meegenomen heb, zo wil ik nog steeds het leer eens laten opknappen, en moet er nog iets met de audio.
Bottom line: Heerlijke auto, die inderdaad een totaal andere beleving gaat geven dan alles wat je tot nu toe reed.
18 sep 2014 9:55
In de vijf jaar dat ik een Boxster had varieerde onderhoudskosten, inclusief banden, tussen de duizend en twee duizend euro per jaar. Ik had dan alleen reguliere zaken en een keer de reparatie van het mechanisme van de cabriotop.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.