Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 jun 2024 12:52



Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Wie kent een goede verzekeringsadvocaat? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooiski
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
@Rene1969 als je plots de controle in zijn geheel kwijt bent is met 80 KM/U tussen de bomen door ook al heel erg hard hoor.


21 jan 2015 20:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
Citaat:
LET OP: race-geprepareerde auto’s kunnen niet worden toegelaten!


Dus kan het doel nooit racen zijn geweest :wink:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


21 jan 2015 20:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
Maar als je met 160 van de baan schiet kun je dat niet echt hard meer maken....


22 jan 2015 14:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
om vergissingen te voor komen maar even contact gehad met Lelystad....was duidelijk. :?
Je eigen verzekering is NIET geldig op het politie oefen circuit , je moet dit van te voren aanmelden bij je verzekering en goed keuring krijgen voor je het circuit opgaat tevens is het zo dat div. organisatoren / clubs van trainingen de verzekering overnemen maar dit word vooraf gaande van de circuit/training dag aan je gemeld. Ook als je belt met Lelystad krijg je dit antwoord: u bent bij ons niet verzekerd wij zijn een circuit en geen openbare weg….. altijd eigenrisico meneer. :oops:
_________________________________________
Porsche cabrio uiteindelijk willen ze er allemaal een.


22 jan 2015 15:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
Ben geen jurist, maar hoe kan "Lelystad" nu stellen dat ik niet verzekerd ben :scratch:
Kennen zij de overeenkomst tussen mij en mijn verzekeraar? lijkt me niet.
Ze kunnen hoogstens stellen dat de meeste verzekeraars hun/een "circuit" uitsluiten op de polis.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 jan 2015 15:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
Wel goed lezen voordat je conclusies trekt inderdaad:
Lelystad geef aan dat ZIJ geen verzekeringsdekking hebben geregeld voor JOUW auto.
Natuurlijk kan Lelystad niet stellen wat je eigen polis wel of niet dekt, ze geven wel aan dat je dat dus zelf moet checken / regelen ...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


Laatst bijgewerkt door lindemans op 22 jan 2015 19:10, in totaal 1 keer bewerkt.



22 jan 2015 15:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
yep.... en ik heb dit duidelijk geformuleerd puur om teleurstellingen in de toekomst te voorkomen , staat er ergens Circuit bij .... even je verzekering bellen. helaas is de vraag steller hier niet mee geholpen.
_________________________________________
Porsche cabrio uiteindelijk willen ze er allemaal een.


22 jan 2015 16:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
Fijn ook dat we het werk van de juristen van de verzekeraar doen... Inmiddels hebben ze hier behoorlijk goede tips gekregen :idea:
_________________________________________
rouge et noir


22 jan 2015 16:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
@topicstarter: hoe staat het precies in je polisvoorwaarden omschreven? Welke polisvoorwaarden zijn van toepassing? Zijn er clausules van toepassing?
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


22 jan 2015 17:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
Dit staat in de algemene voorwaarden van Centraal Beheer:

Wat is niet verzekerd Artikel 2 2.1 Naast de uitsluitingen genoemd in artikel 16 van de Algemene voorwaarden mv-950 zijn op deze verzekering de volgende uitsluitingen van toepassing.
Van de dekking zijn uitgesloten:

a. snelheidsritten - als met het motorrijtuig wordt getraind of deelgenomen aan ritten of wedstrijden waarbij het gaat om snelheid of behendigheid; - rijden op een circuit (bijvoorbeeld Assen, Zandvoort); - rijden op de Nurburgring. Wel is er dekking voor het deelnemen aan oriëntatieritten: - die geheel binnen Nederland plaatsvinden; - die niet langer dan 24 uur duren en; - waarbij de snelheid niet bepalend is voor de uitslag.

b. zaken met uitzondering van het bepaalde onder lid 4 van artikel 1 van deze voorwaarden, schade aan zaken: - die de verzekerde in eigendom toebehoren of; - die de verzekerde onder zich heeft, dan wel; - die met de verzekerde auto worden vervoerd, met inbegrip van de hieruit voortvloeiende schade;

c. letsel schade toegebracht aan de bestuurder van de verzekerde auto;

d. onbevoegd besturen van de verzekerde auto schade die is veroorzaakt, terwijl de feitelijke bestuurder van de verzekerde auto: - geen voor de verzekerde auto wettelijk voorgeschreven, geldig rijbewijs bezit (tenzij het niet langer dan 1 jaar verlopen is); - de rijbevoegdheid is ontzegd, dan wel niet voldoet aan andere door of krachtens de wet gestelde bepalingen met betrekking tot de bevoegdheid tot het besturen van de verzekerde auto;

e. diefstal/geweldpleging schade die het gevolg is van de aansprakelijkheid van hen die zich door diefstal of geweldpleging de macht over de verzekerde auto hebben verschaft en van hen die, dit wetende, de verzekerde auto zonder geldige reden gebruiken;

f. alcoholgebruik schade die is veroorzaakt terwijl de feitelijke bestuurder van de verzekerde auto onder zodanige invloed van alcoholhoudende drank of enig bedwelmend of opwekkend middel verkeert, dat het besturen van de verzekerde auto hem door de wet of de overheid is verboden; daarbij geldt dat als wij op grond van wettelijke bepalingen, zoals bijvoorbeeld de Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen, aan een derde een uitkering verlenen wij deze uitkering kunnen verhalen op de verzekeringnemer en/of de veroorzaker van de schade;

g. terreinrijden als met het motorrijtuig wordt gereden op terreinen, circuits en gebieden die niet bedoeld zijn voor het dagelijkse verkeer, zoals bospaden, zandverstuivingen, heidevelden, stranden, beken en dergelijke.

2.2 Het bepaalde onder de rubrieken 'Snelheidsritten' (uitsluitend ten aanzien van schade aan vervoerde personen) en 'Onbevoegd besturen van het verzekerde object' geldt niet voor u, indien u aantoont dat de bedoelde omstandigheden zich buiten uw weten en tegen uw wil hebben voorgedaan en dat u met betrekking tot deze omstandigheden in redelijkheid geen verwijt treft.
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


22 jan 2015 17:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
MickRS schreef:
Fijn ook dat we het werk van de juristen van de verzekeraar doen... Inmiddels hebben ze hier behoorlijk goede tips gekregen :idea:


Dat is wel het risico als je zo'n topic opent :)
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


22 jan 2015 19:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
Een jurist bij een verzekeringsmaatschappij is echt niet zo dom dat hij dit forum nodig heeft voor zn argumentatie...
Uiteindelijk zul je bij het KiFiD met een gedegen contra verhaal moeten komen, enige manier.

Ik zag net pas eigenlijk goed de foto aan het begin van dit topic, mag je inderdaad heel blij zijn dat je nog onder ons bent. Jemig wat heftig.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


22 jan 2015 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
bassraf schreef:
@Rene1969 als je plots de controle in zijn geheel kwijt bent is met 80 KM/U tussen de bomen door ook al heel erg hard hoor.


Ik kan dat wel beamen, ik heb in 34 jaar tijd 2x een aanrijding gehad met ca. 35-40 km/h en heb me verbaasd over de klap en de schade. Met 80km/h is die klap 4x zo hard, het is een misvatting dat je heel hard moet rijden voor serieuze schade. Echt niet.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


22 jan 2015 21:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Jurist in spé, Porsche Boxster, Ex 924.
Rotterdam
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
Ben bang dit dit helaas een moeilijk winbare kwestie is.
Zoals duidelijk uit de polis blijkt is er geen dekking in het geval van snelheid dan wel behendigheidsritten. tevens vindt er geen dekking plaats in het geval van rijden op het circuit.

Hierbij maakt het geen verschil of er wel of geen sprake is van de bewoordingen ' circuit' aangezien mocht een rechter hierover oordelen hij zal kijken naar de locatie van het ongeval en dan hoogstwaarschijnlijk toch tot de conclusie zal komen dat er sprake is van een circuit. in Nederland heeft de rechter nl te maken met redelijkheid en billijkheid en het zou niet redelijk zijn in dit geval niet tot de conclusie te komen dat er geen sprake is van een circuit puur vanwege het feit dat de bewoordingen anders zijn.

Het is natuurlijk wel de moeite waard om de rechter ervan proberen te overtuigen dat er geen sprake was van een snelheidsrit, dan wel behendingheidsrit, maar dan zal de rechter wel mee moeten gaan in het verhaal dat er geen sprake is van een circuit.

Zie ter info deze link van aansprakelijkheidsadvocaten uit Rotterdam: http://www.kernkamp.nl/nl/weblog/rijden ... et-gedekt/
dit is wel een soepeler geval zelfs.

Het meest haalbare is nog om de media in te schakelen voor deze kwestie. Dit is misschien een heikel punt gezien de emotie die met dit ongeval gepaard gaat en de bereidheid om de foto te tonen. Een groot artikel in bijvoorbeeld ' de Telegraaf' met als kop 'Apeldoorn neemt niet op' zou nog verandering in de kwestie kunnen brengen. Hierin stellende dat het gaat om een hobby waar lang voor gespaard is valt in duigen doordat de verzekering niet uitkeert, terwijl er geenszins sprake was van een circuit, dan wel racen of een behendigheidsrit. Dan is een verzekering meestal in eens wel thuis !

Succes en veel sterkte in ieder geval!


23 jan 2015 13:52
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
Media inschakelen? Dan wordt de kop vast niet 'zielige Porsche rijder geknepen door verzekering'. Ik denk eerder iets van 'autoverzekering weer duurder door roekeloos rijgedrag van sportwagenfanaten'.

Alle sympathie voor de TS en zijn probleem, maar ik denk dat de rechter overtuigen van het niet-wedstrijd karakter van het evenement het meeste kans maakt.


23 jan 2015 15:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
dirty gertie schreef:
Media inschakelen? Dan wordt de kop vast niet 'zielige Porsche rijder geknepen door verzekering'. Ik denk eerder iets van 'autoverzekering weer duurder door roekeloos rijgedrag van sportwagenfanaten'.


+1 vrees ik
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


23 jan 2015 16:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
De polisvoorwaarden zijn in dit geval -denk/vrees ik- best helder en zijn niet voor velerlei uitleg vatbaar; zelfs de interpunctie is duidelijk...

Ik ben dan ook van mening dat de schadebehandelaar van de verzekeraar volledig terecht tot de conclusie is gekomen dat er in dit geval geen dekking bestaat op de polis.

Balen...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


23 jan 2015 17:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Financial
London
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
Jammer om te horen... :cry:

Ik zit helaas in de "branche", als in de voorwaarden staat dat gebruik op het circuit buiten de dekking valt dan kun je hier weinig aan doen.

Ook een goede advocaat gaat het niet redden, de rechter zal m.i. beoordelen dat dit gewoon een circuit is. Ongeacht de reden dat je daar reed.

Je kunt het proberen, maar goed, ik acht de kans klein dat je zult winnen.
_________________________________________
- Porsche liefhebber in hart en nieren -


24 jan 2015 16:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
Diedwillemsen schreef:


Ik zit helaas in de "branche"


Monsterboard.nl ?


:mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


24 jan 2015 17:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
De media inschakelen? Als we het met argumenten niet kunnen winnen omdat we misschien wel gewoon een zwakke zaak hebben moeten we dan maar gaan dreigen en hopen dat men om commerciele redenen iets gaan uitkeren dan misschien simpelweg niet gedekt is? Beetje hetzelfde als de waarheid verdraaien om een schade toch uitgekeerd te krijgen, onder het mom van 'ik betaal al twintig jaar mijn premie'. Voor een jurist in spe een mooi advies hoor.
_________________________________________
992 4S Cabrio / Taycan 4S


25 jan 2015 13:41
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Jurist in spé, Porsche Boxster, Ex 924.
Rotterdam
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
ArnoM schreef:
De media inschakelen? Als we het met argumenten niet kunnen winnen omdat we misschien wel gewoon een zwakke zaak hebben moeten we dan maar gaan dreigen en hopen dat men om commerciele redenen iets gaan uitkeren dan misschien simpelweg niet gedekt is? Beetje hetzelfde als de waarheid verdraaien om een schade toch uitgekeerd te krijgen, onder het mom van 'ik betaal al twintig jaar mijn premie'. Voor een jurist in spe een mooi advies hoor.


Altijd creatief blijven denken he, maar ben eens dat het natuurlijk niet de schoonheidsprijs verdient.


26 jan 2015 20:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
En, ben je al wat opgeschoten?


28 feb 2015 17:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
Afbeelding
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


01 maart 2015 10:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
Heren, er zit maar één ding op.....gewoon weer de openbare weg als circuit gebruiken :mrgreen:

'Maar meneer agent, U weet toch dat ik op een circuit niet verzekerd ben'
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


01 maart 2015 11:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Wie kent een goede verzekeringsadvocaat?
Diedwillemsen schreef:
Jammer om te horen... :cry:

Ik zit helaas in de "branche", als in de voorwaarden staat dat gebruik op het circuit buiten de dekking valt dan kun je hier weinig aan doen.

Ook een goede advocaat gaat het niet redden, de rechter zal m.i. beoordelen dat dit gewoon een circuit is. Ongeacht de reden dat je daar reed.

Je kunt het proberen, maar goed, ik acht de kans klein dat je zult winnen.



"Helaas in de branche". Niet tevreden met je baan?
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


01 maart 2015 23:45
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: yohanv


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.