Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: PR op de NL openbare weg

15 apr 2015 10:11

95 GPS op m'n ietwat gemodificeerde snorscooter.....(wel met helm op)

Afbeelding

Re: PR op de NL openbare weg

15 apr 2015 10:23

Knap dat je GPS het deed in die tunnel... :mrgreen:

Re: PR op de NL openbare weg

15 apr 2015 12:30

70cc, 21mm carb en wat Stage6/Malossi/Power1 spul......no prob. :wink:

Afbeelding

Re: PR op de NL openbare weg

15 apr 2015 13:02

steef schreef:En nu dan: wat is je PR in een tunnel? :mrgreen:

Ik zou het niet weten, kijk nooit op de meter.....oogjes op de weg!



PR in een tunnel: maximaal 100 km/uur






In de 2e versnelling, dakje open. :drive: :drive:
Maximaal effect en omdat je niet (te) hard gaat, lekker lange verblijfsduur in de tunnel !!
Vind de rest van de tunnelrijders op dat moment ook leuk :cheers:
Favoriet: leidse rijn (A2), roertunnel (A73)

220 door een tunnel is niet leuk, dan duurt het slechts een paar seconde.

Re: PR op de NL openbare weg

15 apr 2015 14:42

Tenzij je dit even in de Gotthardtunnel probeert, in de praktijk onmogelijk helaas. :bang:

Re: PR op de NL openbare weg

15 apr 2015 15:24

Gotthardtunnel is niet handig om te proberen met trajectcontole :salut: :wink:

In Italie heb je in de Dolomieten een weg liggen met ruim 70 km aaneengesloten tunnels. De meeste zo'n 3 km lang en dan steeds een paar honderd meter open lucht ertussen. Kan je vertellen dat je geen Targio Passagio meer wilt zien en horen daarna :mrgreen:

Re: PR op de NL openbare weg

15 apr 2015 15:34

Ahumm,

Mijn Passatje komt op de teller in Duitsland max op 285 km/u uit 8) iets van 275 GPS

Meer kan ik er helaas niet van maken . . . .

Re: PR op de NL openbare weg

15 apr 2015 21:31

285 met een Passat. W8??

Re: PR op de NL openbare weg

15 apr 2015 21:44

Nee geen W8

Maar een echte R36 onbegrensd origineel af fabriek :mrgreen:

Afbeelding

En daarnaast staat ook nog een Golf R32 uiteraard ook in het zwart :mrgreen:

Re: PR op de NL openbare weg

15 apr 2015 22:05

maurice schreef:
In Italie heb je in de Dolomieten een weg liggen met ruim 70 km aaneengesloten tunnels. De meeste zo'n 3 km lang en dan steeds een paar honderd meter open lucht ertussen. Kan je vertellen dat je geen Targio Passagio meer wilt zien en horen daarna :mrgreen:


Bormio - Tirano misschien, tunnels tot je er flauw van word, nog 3 weken, kannie wachten :mrgreen:

Re: PR op de NL openbare weg

15 apr 2015 22:11

Om en nabij de 200 in de Noord-tunnel van Alblasserdam naar Hendrik Ido Ambacht.

Re: PR op de NL openbare weg

15 apr 2015 22:13

319 in Nederland met wat Italiaanse meuk...

Re: PR op de NL openbare weg

16 apr 2015 11:00

PCD schreef:Nee geen W8

Maar een echte R36 onbegrensd origineel af fabriek :mrgreen:

Afbeelding

En daarnaast staat ook nog een Golf R32 uiteraard ook in het zwart :mrgreen:

Lekkere combinatie :thumleft:

Re: PR op de NL openbare weg

16 apr 2015 11:44

km of 60 met een Specialized sl3 tarmac :cheesy:

Re: PR op de NL openbare weg

16 apr 2015 12:15

rob964.c4 schreef:
En volgens mij werkt dat juist weer tegen
De auto is ontworpen op een bepaalde hoogte
En heeft daardoor een bepaalde luchtweerstand
Ga je de auto verlagen zal er minder lucht onder de auto doorgaan en meer erover wat de downforce tengoede komt maar niet ideaal is voor de totale lucht weerstand verbruik en indit geval de topsnelheid


Nee, toch niet en zeker niet bij verlagingen waarbij een auto normaal op de openbare weg kan rijden.

Nog afgezien van dat het verlaagd zijn dan ook weer in ieder geval een rol speelt. ;)

Re: PR op de NL openbare weg

16 apr 2015 12:18

Cazzo Super Veloce schreef:
Kan niet-originele bandenmaat zijn, grotere omtrek is een hogere topsnelheid, mits die 250 pekaatjes het trekken natuurlijk.


Ik had 17" originele maat. Dat scheelt al bijna 1%. Dus je zou naar bijna 3% meer rolomtrek moeten gaan. Dan heb je echt een enorm afwijkende maat (je moet immers in beginsel binnen de 1% blijven).

Het kan, maar dan is er dus wel iets wezenlijks gewijzigd en de kans daarop is nihil.

Re: PR op de NL openbare weg

17 apr 2015 10:02

Targa Floriaan schreef:
PCD schreef:Nee geen W8

Maar een echte R36 onbegrensd origineel af fabriek :mrgreen:

Afbeelding

En daarnaast staat ook nog een Golf R32 uiteraard ook in het zwart :mrgreen:

Lekkere combinatie :thumleft:


Dankje, dat is het zeker.

Wilde de Golf van m'n vrouw nog verkopen en er een R20 voor terug kopen, maar ze heeft niet zo'n animo voor een driftkikker :mrgreen:

Re: PR op de NL openbare weg

17 apr 2015 10:17

auto: 131 op de teller, waar 130 toegestaan (daarna hard in de ankers want nieuwe grijze golf met 2 volwassen mannen voorin achter ons).

scooter vroeger: 42 km/u op teller wind mee. Daarna uiteraard 40 toen ik langs een rollenbank-controle reed en doen alsof mijn neus bloedde. Niet aangehouden. Kwam ik goed weg.

Duitsland: 105 km / u. Vindt dat best hard met al die Porsche die vol gas voorbij vliegen op de linkerbaan. :flush:

Een Porsche is gemaakt om rustig mee te rijden heren en dames! Dan blijft hij netjes en in goede conditie!


(+- 320 in Aventador in Duitsland, 270 op teller met de P op de teller ergens waar het rustig was)

Re: PR op de NL openbare weg

17 apr 2015 11:20

280 op de teller op de A2 ergens voor Panningen met deze....

Afbeelding

En nog heel gebleven ook :cheers:

Re: PR op de NL openbare weg

17 apr 2015 11:55

Maar tis een Veglia teller, dus zal wel 140 geweest zijn :mrgreen:

Re: PR op de NL openbare weg

17 apr 2015 11:56

PCD schreef:Nee geen W8

Maar een echte R36 onbegrensd origineel af fabriek :mrgreen:

http://up.picr.de/21606331gt.jpg

En daarnaast staat ook nog een Golf R32 uiteraard ook in het zwart :mrgreen:



Ben jij toevallig met die Passat ook naar Park Porsche in Boxtel geweest? Zo ja, smile, je staat op de dashcam :lol: Wat gaat dat ding, als jij het niet was de R36 in het algemeen, hard van z'n plek zeg :cheers: :cheers:




OT: Ik heb een flinke tijd terug, pre-trajectcontrole tijdperk, wel eens 245km/h op de A2 tussen Breukelen en Abcoude gedaan in een niet zo standaard Sierra Cosworth (de 2wd versie). In diezelfde tijd reed ik met mn eigen Escort RS2000i van Abcoude naar Valkenburg (L) in minder dan 1u15min :P Tegenwoordig gedraag ik me wat meer. 200km/h rijden is nu echt een heel grote uitzondering voor me.

Re: PR op de NL openbare weg

17 apr 2015 11:57

Mijn duit in het zakje is 285 met mijn S8.
.....wat mis ik die auto zeg :cry:

Re: PR op de NL openbare weg

17 apr 2015 12:51

Archiebald schreef:
PCD schreef:Nee geen W8

Maar een echte R36 onbegrensd origineel af fabriek :mrgreen:

http://up.picr.de/21606331gt.jpg

En daarnaast staat ook nog een Golf R32 uiteraard ook in het zwart :mrgreen:



Ben jij toevallig met die Passat ook naar Park Porsche in Boxtel geweest? Zo ja, smile, je staat op de dashcam :lol: Wat gaat dat ding, als jij het niet was de R36 in het algemeen, hard van z'n plek zeg :cheers: :cheers:




OT: Ik heb een flinke tijd terug, pre-trajectcontrole tijdperk, wel eens 245km/h op de A2 tussen Breukelen en Abcoude gedaan in een niet zo standaard Sierra Cosworth (de 2wd versie). In diezelfde tijd reed ik met mn eigen Escort RS2000i van Abcoude naar Valkenburg (L) in minder dan 1u15min :P Tegenwoordig gedraag ik me wat meer. 200km/h rijden is nu echt een heel grote uitzondering voor me.



Hahaha, Inderdaad ja, met de R36 en men zoon met de R32, we stonden op het linker terrein aan de linker zijkant.

Er vloog toen ook een drone op en neer die opnames maakte.

Toen we weg gingen zijn we nog een keer netjes 8) voorbij gereden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: PR op de NL openbare weg

17 apr 2015 13:03

Wil je het filmpje ervan zien? 8)

Re: PR op de NL openbare weg

17 apr 2015 13:04

Show me . . . Please
Plaats een reactie