Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
12 jul 2015 17:37
1993 964 C2 handbak met 128k kms, taxatie maandje terug van EUR 65k. Is erg hoog, maar ik zal zeker 55k moeten meenemen om een andere te kunnen kopen.
12 jul 2015 22:30
964 C4 Targa , 70K euro met 159K op de teller, vorige week getaxeerd vorig jaar 45K. Er zijn er 1329 van gemaakt.
13 jul 2015 9:22
Toen ik mijn 993 net binnen had uit Japan 40k, 7 maanden geleden. Wel aardig wat aan versleuteld aan de tussentijd, ding zag er met name van binnen niet uit. Niet kapot of versleten, maar lelijke sportstoelen en foute rode details en zo. Ook groot onderhoud gehad en wat ontbrekende items plus toprange speakers en versterker geplaatst.
Het is een tip uit 1994 en heeft nog geen 64.000km gelopen, niet 100% sluitend maar wel aannemelijk volgens de papieren (in 2001 stond er 51.000km op de klok en vanaf toen gedocumenteerd) en het oordeel van de specialist. Remmen verbeterd, gechipt, open cup uitlaat, verlaagd.
Vorige week op 58k getaxeerd.
13 jul 2015 11:59
996 C2 Coupe bj 2000 met 115k op de teller. Volledig en aantoonbaar Pon onderhouden, schadevrij en originele staat. Paar weken geleden op 21k getaxeerd. Dat is ook wat ik er recent ongeveer voor moest betalen dus lijkt me reëel.
Volgens taxateur was een C4 meer waard. Vlgs mij niet.
Snap die te hoge taxaties niet. Werkt fraude in de hand lijkt mij. Verkopen kan je hem niet voor dat bedrag dus dan maar laten verdwijnen? Misschien is dat wel de reden dat de oudjes steeds schaarser worden.
13 jul 2015 12:04
21 voor jouw 996 niet heel hoog. Kun je voor dat bedrag deze week nog een verglijkbare vinden? Dat is meestal de richtlijn...
13 jul 2015 12:33
dirty gertie schreef:1993 964 C2 handbak met 128k kms, taxatie maandje terug van EUR 65k. Is erg hoog, maar ik zal zeker 55k moeten meenemen om een andere te kunnen kopen.
Bijna vergeten, maar mijn 1994 993 C2, handbak met 134k kms, is ook opnieuw getaxeerd. EUR 55k. Zal ik ook wel nodig hebben als ik op korte termijn een andere zou moeten kopen.
14 jul 2015 22:43
Mijne vandaag laten taxeren, 964 C2 handbak van eind 1992 met 170dkm en alle boekjes, stempels etc. Taxateur was aardig goed op de hoogte en schatte m in op 55k en dacht me vlgd jaar wel terug te zien ivm verder stijgende waardes van dit model.
Goed blijven onderhouden is in ieder geval de moeite waard
14 jul 2015 22:51
Bij welke taxateur was je?
14 jul 2015 23:01
Ataxaties, André Pisa. Heeft er zelf ook een paar.
14 jul 2015 23:07
@Ticcie: Wij van wc-eend adviseren: wc-eend! of ga ik nu te ver met jouw taxateur als ie er zelf ook een paar heeft?
14 jul 2015 23:27
€55k?

Welke malloot gaat dat neerleggen dan? Behalve de hier reeds besproken Chinezen dan!
14 jul 2015 23:42
Die van hem zijn een jaar of 20 ouder.
44k was die van een forumlid hier een paar weken geleden en binnen 3 dagen verkocht.... Dat was dus een 'koopje' blijkbaar...
Ik ga er vast geen 55k voor krijgen, maar als ik nou binnen nu en een jaar dezelfde zou moeten terugkopen? Dan kom je aardig in die richting schat ik in.
Maar ik hoop er nog gewoon lange tijd in te blijven rijden en genieten!
14 jul 2015 23:45
En 5 posts hierboven een 964 met 128dkm voor 65k en een targa voor 70k, dus dan ligt t toch redelijk in lijn met elkaar vlgs mij. Hoewel ik de waarde van een targa wat lastig vind in te schatten.
15 jul 2015 5:15
996 4S 2003
175dKm (blok <95dKm) € 45K
29 jun 2016 15:33
Iemand een idee waar Ivo 3.6 zijn 996 4S heeft laten taxeren? Kan 'm niet meer via PB bereiken en moet mijne ook laten taxeren.
996 lijkt me lastig te taxeren, moet wel een taxateur zijn met aparte expertise denk ik
29 jun 2016 15:50
Ik moest mijn 996 (targa) ook laten taxeren. Als ik dat rapport terug heb (En het bevalt

) stuur ik je wel ff PB.
29 jun 2016 16:32
Laat m'n Porsche via Michael de Munnik taxeren. Die beschikt over genoeg specifieke Porsche (markt) kennis. Zie niet in waarom je hiervoor een 996 specialist zou moeten of willen hebben. M'n circuit auto (BMW) gaat via Gratama & Luxwolda.
29 jun 2016 16:37
renetrzes schreef:Omdat er al veel over wordt gesproken ff dan maar de reeële taxatie waarde hier benoemen.
Dan krijgen we een goed beeld wat de taxateurs er echt van vinden en of dat een beetje overeenkomt met de vraagprijs van de aangeboden Porsches.
Maand geleden getaxeerd mijn porsche 964 cabrio model jaar 92. 130 k op de teller € 41.000
Wie volgt.
inmiddels 1/2 jaar later 135 K op te klok en € 55 K taxatie waarde. Zal nu wel niet veel meer stijgen denk ik?
29 jun 2016 16:48
Bea wil hem inruilen, dat weet je toch?!
29 jun 2016 16:50

ja Bea misschien, maar ik rij erin
29 jun 2016 17:16
WillemB schreef:Sorry Rene
Ik zal het goedmaken; Heb een 964 C2 handbak uit 1991, Schieffer grau, originele NL geleverde auto, volledige historie erbij, 255.000 (NAP) op de klok, helemaal aangepakt qua koetswerk 3 jaar geleden, koprevisie gehad bij 215.000. Taxatie OKTOBER 2014, 37,5K
Vergeet het maar......., begin juni getaxeerd op € 57.500,-- met nu 258.000 km
Laatst bijgewerkt door
WillemB op 29 jun 2016 21:06, in totaal 1 keer bewerkt.
29 jun 2016 17:26
MarkS schreef:Laat m'n Porsche via Michael de Munnik taxeren. Die beschikt over genoeg specifieke Porsche (markt) kennis. Zie niet in waarom je hiervoor een 996 specialist zou moeten of willen hebben. M'n circuit auto (BMW) gaat via Gratama & Luxwolda.
Juist bij een 996 wil je een taxateur die van de hoed en de rand weet over deze auto's. Je kunt ze kopen €12.000 en ook voor €32.000. Die verschillen worden vnl veroorzaakt door zaken die je niet per se afziet aan het uiterlijk of de km-stand.
Mijn ex was een 3.4 c2 cabrio uit '98. Maar wel de eerste die door Michel is aangepakt, incl alle daaropvolgende updates en daarmee een bekende auto in het Porschewereldje. Ook hier nog altijd veel info terug te vinden over deze auto. Tweeneenhalf jaar geleden getaxeerd op 30k. Wellicht hoog, maar zoals de taxateur zei: wil je weer net zo'n auto hebben met alle aanpassingen en in deze (technische) staat, dan ben je al gauw dit bedrag kwijt.
29 jun 2016 17:43
onlangs is de mijne door luxwolda en gratema getaxeerd op 20000,
29 jun 2016 18:13
MickRS schreef:MarkS schreef:Laat m'n Porsche via Michael de Munnik taxeren. Die beschikt over genoeg specifieke Porsche (markt) kennis. Zie niet in waarom je hiervoor een 996 specialist zou moeten of willen hebben. M'n circuit auto (BMW) gaat via Gratama & Luxwolda.
Juist bij een 996 wil je een taxateur die van de hoed en de rand weet over deze auto's. Je kunt ze kopen €12.000 en ook voor €32.000. Die verschillen worden vnl veroorzaakt door zaken die je niet per se afziet aan het uiterlijk of de km-stand.
Mijn ex was een 3.4 c2 cabrio uit '98. Maar wel de eerste die door Michel is aangepakt, incl alle daaropvolgende updates en daarmee een bekende auto in het Porschewereldje. Ook hier nog altijd veel info terug te vinden over deze auto. Tweeneenhalf jaar geleden getaxeerd op 30k. Wellicht hoog, maar zoals de taxateur zei: wil je weer net zo'n auto hebben met alle aanpassingen en in deze (technische) staat, dan ben je al gauw dit bedrag kwijt.
Nogmaals, ik zie niet in waarom de 996 daar anders in zou zijn dan bijvoorbeeld een 993.
En in mijn geval specifiek de turbo.
Je wilt toch altijd een taxateur die van de hoed en de rand weet en de markt(waarde/ontwikkeling) kent.
Maar goed, veel succes met het vinden van een in de 996 gespecialiseerde taxateur. Wie was jouw taxateur?
29 jun 2016 19:11
Die Targa van 70K is voor 66K verkocht en staat nu voor 79K bij Liberty Cars
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.