Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Verwarming garage

31 maart 2016 18:49

Een kennis van me heeft ervaringen met infraroodverwarming. Zie http://www.fortegabenelux.nl/ Hij geeft aan dat deze manier tot wel 70% energiezuiniger kan zijn. is ook erg makkelijk aan te brengen.

31 maart 2016 22:15

Leuk topicje om te volgen. Zeker over alle duurzame tipjes. :wink:
Hier een verwarmde garage, met een eigen Hr keteltje en radiatoren de het bovenliggende appartmentje eveneens verwarmt. Gewoon behaaglijk, en droog. Meet regelmatig vochtigheid, maar zelfs na een bakkie sneeuw op de kar geen verhoging binnen....
Zodra m'n nog te koop staande huis pleite is, gaan we nieuw bouwen en lekker alles loshalen van de nuts boys en maken we onze eigen warmte en elektra.
Doel zo dicht mogelijk bij off grid. :D

31 maart 2016 22:22

Zorg wel bij een gasheater en Zibro voor voldoende ventilatie. Door een gaskachel wordt het juist vochtiger als je geen goede afvoer hebt!!

Heb een goed geisoleerde garage en de Porsche is in de 7 jaar dat ik deze had niks minder geworden. Als ik ging klussen een electrisch kacheltje en binnen no-time is het 15 graden. Verder nooit gestookt.

01 apr 2016 16:57

ik heb zonnepanelen + lucht/lucht warmtepomp en vloerverwarming. De boel permanent op 22 graden en lekker warme vloer. Goed voor de auto en ook de kids spelen graag op een regenachtige dag in de garage. Kleine investering, maar daarna geen kosten meer.

01 apr 2016 17:35

Ik zou opteren voor een carport, wel overdekt, maar lekker luchtig....en als het kan achter een afgesloten hek uiteraard. :mrgreen:

01 apr 2016 18:11

LouisXIV schreef:ik heb zonnepanelen + lucht/lucht warmtepomp en vloerverwarming. De boel permanent op 22 graden en lekker warme vloer. Goed voor de auto en ook de kids spelen graag op een regenachtige dag in de garage. Kleine investering, maar daarna geen kosten meer.

Hoe groot is je garage? En staat deze los van het huis?

01 apr 2016 19:15

Nou Heren, gelukkig word het dit weekend rond de 20°, dus gewoon warm rijden :D

01 apr 2016 23:05

Hoezo? Geen pekel meer? :^:

02 apr 2016 0:02

mbembe schreef:
LouisXIV schreef:ik heb zonnepanelen + lucht/lucht warmtepomp en vloerverwarming. De boel permanent op 22 graden en lekker warme vloer. Goed voor de auto en ook de kids spelen graag op een regenachtige dag in de garage. Kleine investering, maar daarna geen kosten meer.

Hoe groot is je garage? En staat deze los van het huis?

garage is 7 bij 8 en staat vast aan het huis
Plaats een reactie