Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

07 sep 2005 19:49

Hallo he ik dacht dat ik hier niet bekend zou zijn. Ik dacht even anoniem de porsche mannen op te jutten. Gaat weer niet lukken.

opdrukken van porkers gaat wel lukken straks met die 130i sleutelhanger van mij.

:)

Wie zijn er de 25e op lelystad trouwens. Ik wil die kevers wel eens even flink schuin zien gaan. :)

07 sep 2005 19:51

Ja,ja, Adje. :lol:
Je weet toch wie schuin gaat verliest snelheid. :wink:

07 sep 2005 19:54

Ja das waar.

:)

Wanneer rijden jullie meestal op circuit dagen. Bij jantje meestal denk?

07 sep 2005 19:59

De meesten denk ik via de NPC,
soms wordt er wel eens wat geregeld om op het circuit te rijden.
Dan is het meestal Zolder of Spa-Francorchamps,

07 sep 2005 20:30

Komen die oude besjes nog wel omhoog bij eau rouge?

:)

07 sep 2005 21:24

advevo schreef:Komen die oude besjes nog wel omhoog bij eau rouge?

:)


Jawel hoor :wink:

08 sep 2005 10:30

LOL,

Natuurlijk zijn Porsches fantastisch goeie auto's en ik kan me goed indenken daar heb je weer zo'n klojo, na het Subaru impreza tijdperk, komt het 130i tijdperk er aan.

Boeie, er zullen altijd goedkopere auto's beter en sneller zijn dan bepaalde Porsche's.

Wat dat betreft hebben jullie groot gelijk. Heb ook zeker niet het idee dat een 130i, Gt3's klop gaat geven ofzo.

Maar de 130i heeft 1 groot voordeel, en dat is dat ie snel onderschat zal worden, ondertussen weten Porsche rijders wel dat ze moeten oppassen voor EVO's en gechipte Impreza's maar pas ook maar op voor de 130i ;-)


RS-R = Frits de tandarts ?

08 sep 2005 11:11

RS-R schreef:Ja,ja, Adje. :lol:
Je weet toch wie schuin gaat verliest snelheid. :wink:
Daarom vroeg ik al:"Is hij ook snel?" :wink:

08 sep 2005 12:15

Rico schreef:RS-R = Frits de tandarts ?

Hallo Rico.

08 sep 2005 12:16

2000 gtv schreef:
RS-R schreef:Ja,ja, Adje. :lol:
Je weet toch wie schuin gaat verliest snelheid. :wink:
Daarom vroeg ik al:"Is hij ook snel?" :wink:


Als je zo gecontroleerde drifts kunt uitvoeren kun je ook ideale lijnen rijden.
Dus trek je conclusie. :wink:

08 sep 2005 14:09

RS-R schreef:Dus trek je conclusie. :wink:

Laat ik dat maar niet nogmaals doen. ;)

20 sep 2005 3:55

horn schreef:Heb net 3 dagen in een 120i gereden (mini ruilauto) en ik vind het niks. Heb 6 3-series gehad, maar zou deze 1-serie nooit kiezen. Mijn mening.


Harald, waarom niet :?: (puur vanwege het design?) Ik ben erg benieuwd :study:

Zelf ben ik gek op de 1-serie, de 130i lijkt me helemaal geweldig :bounce: (laat staan de M1 :shock: )

Shark :wink:
Laatst bijgewerkt door Shark op 20 sep 2005 4:11, in totaal 1 keer bewerkt.

20 sep 2005 4:08

horn schreef:brute bak die blauwe. Komt er ook nog een M1?


JA :salut:

Afbeelding :wink: :wink:

Shark :wink:

20 sep 2005 4:40

Rieger Tuning uit het Duitse Eggenfelden ontwikkelde voor de BMW 1-serie het zogeheten ´Rund um Paket´

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Die velgen zijn om te :pukel: :colors: :flush:


Hartge 450 PK 1-serie =>

Afbeelding Afbeelding

De Duitse tuningfirma Hartge, die als vanouds BMW´s onder handen neemt, laat in Essen een supersnelle versie van de 1-serie zien. Onder de kap van BMW’s jongste telg staat de V8 uit de (oude) M5, die door Hartge op 450 pk is gebracht.

Hartge is het nog steeds niet verleerd. In de jaren ’80 werd het tuningsbedrijf gezien als de semi-huistuner van BMW en kwam met een BMW-team aan de start van de lange-afstandsraces in Spa en op de Ring.
Nu hebben de Duitsers een bloedsnelle versie van de BMW 1-serie gepresenteerd op de show in Essen. Doorvoor is gebruik gemaakt van de V8 uit de vorige M5. Die levert normaal gesproken 400 pk, maar na de klassieke bewerking van de koppen en aanpassingen in het motormanagementsysteem levert hij nu 450 pk en heeft hij een maximum koppel van 510 Nm. Daarmee bereikt de H1 5.0 een maximum snelheid van ruim 300 km/h.
Om de V8 in de BMW 1 te kunnen lepelen, was een compleet nieuw uitlaatsysteem nodig. Het vermogen komt uiteindelijk via Hartge 19-inch wielen met banden in de maat 235/35/19 vóór en 265/30/19 achter. Verder is er een langere eindoverbrenging en een 100 % sperdifferentieel toegepast, afkomstig uit de M3, waarvan Hartge ook de remmen gebruikt.
Ook is een afstelbaar onderstel gebruikt met Bilstein schokdempers.
De cockpit van de H1 5.0 heeft sportstoelen, een sportstuur en aluminiumlook details. Uiteraard is de kilometerteller afgestemd op de hoge snelheid die de auto kan bereiken. De naald kan gaan tot 320 km/h.
Uiterlijk is de Hartge 1-serie gemakkelijk herkenbaar. Een bumperspoiler vóór met grote luchtinlaten en geïntegreerde mistlampen en achter aan de in het midden geplaatste ovale uitlaatpijpen. Hartge levert de auto vanaf het komende voorjaar voor de (Duitse) prijs van € 105.000.




Autoweek

Shark :wink:

20 sep 2005 6:30

heel de auto is om te :puker: :shaking: :pukel:

20 sep 2005 6:40

robbie965 schreef:heel de auto is om te :puker: :shaking: :pukel:


je haalt me de woorden uit de mond.

@ Shark - om het design voornamelijk. Ik heb vanaf het eerste moment de twee lijnen vanaf de zijkant (bovenaan onder de ramen recht en onderaan bij de dorpels rondlopend) erg lelijk gevonden en ik vind het net of de auto in het midden is doorgezakt. Ben dat beeld ook nooit meer kwijt geraakt. Vind de auto van binnen minder BMW dan ik gewend ben. Tuurlijk zal een 130i fantastisch rijden, maar ik moet een auto zelf ook mooi vinden om er elke dag in te stappen.
Heb hetzelfde met de 7-serie en de 5-sedan. Allebei lelijke auto's. De 3 sedan ben ik ook niet zo erg weg van. De 3 en 5 touring daarentegen (kreeg net een uitnodiging voor de lancering van de 3-touring) vind ik weer erg mooie auto's en daarvan zou ik graag de 3 liter dieselversie voor de deur hebben staan!

20 sep 2005 8:48

horn schreef:
robbie965 schreef:heel de auto is om te :puker: :shaking: :pukel:


je haalt me de woorden uit de mond.

@ Shark - om het design voornamelijk. Ik heb vanaf het eerste moment de twee lijnen vanaf de zijkant (bovenaan onder de ramen recht en onderaan bij de dorpels rondlopend) erg lelijk gevonden en ik vind het net of de auto in het midden is doorgezakt. Ben dat beeld ook nooit meer kwijt geraakt. Vind de auto van binnen minder BMW dan ik gewend ben. Tuurlijk zal een 130i fantastisch rijden, maar ik moet een auto zelf ook mooi vinden om er elke dag in te stappen.
Heb hetzelfde met de 7-serie en de 5-sedan. Allebei lelijke auto's. De 3 sedan ben ik ook niet zo erg weg van. De 3 en 5 touring daarentegen (kreeg net een uitnodiging voor de lancering van de 3-touring) vind ik weer erg mooie auto's en daarvan zou ik graag de 3 liter dieselversie voor de deur hebben staan!
Heb ook naar de touring gekeken maar die valt af.Voor heel weinig meer heb je een A6 avant.Voor mij is de keuze niet moeilijk.Een verlaagde witte A6 met zwarte 19" BBS.mjam mjam slurp kwijl :ba:

20 sep 2005 13:43

robbie965 schreef:heel de auto is om te :puker: :shaking: :pukel:


Grappig :D , ik vind de 1-serie erg mooi :joker: :cheesy:

Shark :wink:

20 sep 2005 13:50

Da's bij de huidige BMW's zo: Je vindt ze mooi of je vindt ze niks !

20 sep 2005 14:15

Shark schreef:Die velgen zijn om te :pukel: :colors: :flush:

Geheel in stijl met de rest dus. :^:

20 sep 2005 14:22

EriC4C schreef:
Shark schreef:Die velgen zijn om te :pukel: :colors: :flush:

Geheel in stijl met de rest dus. :^:


En dan toch ff de moeite nemen om de plaatjes naast elkaar te zetten, dank je. :wink: :wink: Ik was het vanacht vergeten :drunken:

Shark :wink:

22 sep 2005 21:15

Dit is de mijn 130i msport. Niet moeders mooiste maar hij stuurt messcherp.


Afbeelding Afbeelding

22 sep 2005 21:21

wanneer 1e filmpje? :wink:

26 sep 2005 17:34

Nog even knap inrijden en een sperdiff er onder en de filmpjes komen wel.


Die van rico loopt de teller uit
270km op de teller in een 1 serie.

Dikke lol.

26 sep 2005 18:25

wachten het af. :wink:
Plaats een reactie