Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

05 okt 2005 17:04

MichM3 schreef: ... de Porsche is voor ons een zondag-cruiser en geen circuit-beest...maar 't blijft m'n favoriet 964, de looks zijn :bounce:


Zou ik IMO een 30 Jahre kopen :wink: zo'n Tujboo gaat toch maar vervelen .......

Mocht je 'm gevonden hebben (de 965), dan is dit mss wel handig (of leuk) om te hebben :idea:

05 okt 2005 17:12

Olaf schreef:
MichM3 schreef: ... de Porsche is voor ons een zondag-cruiser en geen circuit-beest...maar 't blijft m'n favoriet 964, de looks zijn :bounce:


Zou ik IMO een 30 Jahre kopen :wink: zo'n Tujboo gaat toch maar vervelen .......

Mocht je 'm gevonden hebben (de 965), dan is dit mss wel handig (of leuk) om te hebben :idea:


Super!..thnx:-)

btw, die 30Jahre is ni echt m'n ding hoor

05 okt 2005 20:00

Olaf schreef:Mocht je 'm gevonden hebben (de 965), dan is dit mss wel handig (of leuk) om te hebben :idea:


Was idd wel handig geweest, mijne staat al 3 weken in de garage. :cry: De garagehouder heeft het wel heel letterlijk genomen toen ik tegen hem zei dat er niet zoveel haast mee was :? . Vandaag maar eens gebeld, morgen begint ie eraan! (zegt ie :shock: )

06 okt 2005 19:21

Hoe rijdt een 930 dan in vgl met 3.3 en 3.6? Heb een 5-tal jaren terug es ferm getwijfeld voor een '83 er in Oceaanblauw...Was RUF Leistungsgesteigert tot 330pk...Mooie wagen maar vanbinnen niet meer zo fris...kan 'm ni volledig van me afzetten, denk er nog geregeld aan...Is een 930 een verstandige keuzo of zijn de latere 965 echt veel beter?

06 okt 2005 19:33

Een 930 is een hele brute, rauwe auto, met een [standaard] flink turbogat. Alles gaat zwaar, sturen, koppelen, schakelen, remmen.

Vergelijken met een 965 3.3 is bijna niet mogelijk [alles luxe en veel makkelijker te bedienen, een totaal andere auto], hoewel ze wat prestaties betreft niet veel voor mekaar onderdoen.

06 okt 2005 20:02

Chris_lbr schreef:
michael schreef:Rijden allemaal 1 op 5.


Ik weet niet hoe het bij jou zit Michael maar sinds ik hem heb laten upgraden is de mijne wel een stuk zuiniger geworden. Vroeger 400 km met een tank, tegenwoordig bijna 500 km.

Gekozen voor de "grote" tank?




















:lol: :lol: :lol:

06 okt 2005 20:08

Nope, tank werd niet vervangen of aangepast.
Eerlijk gezegd verbaast het mij ook dat het verbruik gedaald is. Ik had eerder het omgekeerde verwacht. Mooi meegenomen dus :D ofschoon het nog altijd bijna het dubbele is van wat een 3.2 verbruikt :roll:

michael schreef:Een 930 is een hele brute, rauwe auto, met een [standaard] flink turbogat. Alles gaat zwaar, sturen, koppelen, schakelen, remmen.

Vergelijken met een 965 3.3 is bijna niet mogelijk [alles luxe en veel makkelijker te bedienen, een totaal andere auto], hoewel ze wat prestaties betreft niet veel voor mekaar onderdoen.


Daarom dat ze de 930 ook de oer-turbo noemen. Ik vergelijk hem dikwijls met mijn kart omdat je op net dezelfde wijze gevoel hebt qua rijdgedrag. Heerlijk om ermee op circuit te rijden (kart én 930).
Laatst bijgewerkt door Chris_lbr op 06 okt 2005 20:13, in totaal 1 keer bewerkt.

06 okt 2005 20:13

Chris_lbr schreef:Nope, tank werd niet vervangen of aangepast.
Eerlijk gezegd verbaast het mij ook dat het verbruik gedaald is. Ik had eerder het omgekeerde verwacht. Mooi meegenomen dus :D ofschoon het nog altijd bijna het dubbele is van wat een 3.2 verbruikt :roll:

Niet het dubbele, want momenteel (ben een erg rustige rijder) rijdt mijn 3.2 1:8,5 en dat is niet het dubbele van 1:5 en zeker niet het dubbele als jouw turbo na de upgrade zuiniger rijdt dan 1:5. Of zou er iets mis zijn met mijn 3.2? :oops:
Welk verbruik mag je dan bij "normaal" gebruik van een 3.2 verwachten?

06 okt 2005 20:16

1 op 8,5 ? :shock:
Das begot veel voor een 3.2 ! Ik heb al gehoord over 9 liter voor 100km, zoiets van 1 op 11 dus.

06 okt 2005 20:19

Chris_lbr schreef:1 op 8,5 ? :shock:
Das begot veel voor een 3.2 ! Ik heb al gehoord over 9 liter voor 100km, zoiets van 1 op 11 dus.

hier ook tussen de 1 op 7,5 en 1 op 8,5 zo ongeveer :roll:

06 okt 2005 20:38

Vind ik toch echt veel. Laten jullie de motor misschien eerst een half uur warm draaien of zo ? :lol:
Ik herinner mij dat Lou mij vertelde dat de zijne iets van 1 op 11 verbruikte. En hij rijdt er nochtns niet mee als een Bompa (Opa).

06 okt 2005 20:43

Mij 3.2 verbruikt bij rustige rijstijl 1 op 9 (11liter/100km) en bij vlotte rijstijl 1 op 7,7 (13liter/100km)
Daaronder kwamik echt niet hoor

06 okt 2005 20:45

:roll: ..... Zouden liters in België meer inhoud hebben :?: :^: ..... dan is de benzine daar overigens nog goedkoper :!: :P

06 okt 2005 20:45

ik reken het niet echt tot achter de komma uit, maar is toch echt tussen de 1 op 7.5 en 1 op 8.5
vergeet niet dat het een dagelijkse auto is, dus ook in de stad op de snelweg van alles
als weekend auto ga je er wellicht minder mee in de stad rijden voor je lol

06 okt 2005 20:52

EriC4C schreef::roll: ..... Zouden liters in België meer inhoud hebben :?: :^: ..... dan is de benzine daar overigens nog goedkoper :!: :P

OK , voor EriC4C -dieblijkbaarhetgrashoortgroeien-

Rustig rijden 1 op 9,090909
Bij vlotte rijstijl 1 op 7,6923076

Voor de rest zoals boven vermeld :roll: :^:

06 okt 2005 21:03

Chris_lbr schreef:Nope, tank werd niet vervangen of aangepast.
Eerlijk gezegd verbaast het mij ook dat het verbruik gedaald is. Ik had eerder het omgekeerde verwacht. Mooi meegenomen dus :D ofschoon het nog altijd bijna het dubbele is van wat een 3.2 verbruikt :roll:


En wat is het verbruik tov fabrieksopgave?? :?:

06 okt 2005 21:14

911-lover schreef:OK , voor EriC4C -dieblijkbaarhetgrashoortgroeien-

Rustig rijden 1 op 9,090909
Bij vlotte rijstijl 1 op 7,6923076

Dat was niet wat ik bedoelde ;) :arrow: schijnbaar rijden jullie meer km's op een liter benzine ..... en dat kan aan de teller of de noemer liggen. :^:

06 okt 2005 22:32

ik ben jaloers op 1 op 7,5 8)

ik dacht het hoort zo die 1 op 5/6

06 okt 2005 22:36

robbie965 schreef:ik ben jaloers op 1 op 7,5 8)

ik dacht het hoort zo die 1 op 5/6

fantoomdorst :wink:

06 okt 2005 23:23

Marco schreef:
robbie965 schreef:ik ben jaloers op 1 op 7,5 8)

ik dacht het hoort zo die 1 op 5/6

fantoomdorst :wink:


zo het baasje zo de auto

Auto met bouwvakkersdorst :lol: :lol: :lol:

07 okt 2005 8:17

Wat een dorstige auto's. Die van mij rijdt bij rustig rijden 1:10,5 (maar dan ben ik echt bezig om zuinig te rijden). Normaliter zit ik tussen de 1:10 en 1:9 (wel natuurlijk veel snelweg, tempo rond de 130-140 km/u). "Spirited drive": 1:5.

07 okt 2005 8:54

André 3.0 schreef:En wat is het verbruik tov fabrieksopgave?? :?:

Volgens de fabrieksopgave (bijlage "Technische Daten, Serien- und Mehrausstattung '88 911 Carrera en 911 Turbo" horend bij de brochure "Porsche 911 Carrera 911 Turbo" van 7/87, dus modeljaar 1988):
Verbruik volgens EG-Norm 80/1268 bij 90 km/h, 120 km/h en de EG Abgas-Stadtzyklus:
911 Carrera: 6,8 resp. 9,0 en 13,6 l/100 km
911 Carrera Katalysator: 7,9 resp. 9,8 en 14,9 l/100 km
911 Turbo: 9,7 resp. 11,8 en 15,5 l/100 km

Dat komt aardig overeen met mijn 911 Carrera waarmee ik overall 11,8 l/100 km rij. Immers, daar zitten de stadskilometers in èn ik weet uit de autobladen dat het verbruik volgens de EG-Norm altijd een stuk lager uitvalt dan het werkelijke verbruik.

Dus, als iemand gemiddeld slechts 9 l/100 km rijdt, dan lijken mij dat voornamelijk (rustige) snelwegkilometers te zijn.
Laatst bijgewerkt door Nicolò op 07 okt 2005 13:10, in totaal 1 keer bewerkt.

07 okt 2005 10:51

Devils son schreef:Wat een dorstige auto's. Die van mij rijdt bij rustig rijden 1:10,5 (maar dan ben ik echt bezig om zuinig te rijden). Normaliter zit ik tussen de 1:10 en 1:9 (wel natuurlijk veel snelweg, tempo rond de 130-140 km/u). "Spirited drive": 1:5.

Nu we het toch niet meer alleen over het verbruik van een turbo hebben :^: : Zoals ik eerder schreef.
Overigens nog altijd 1:8,5 over 25.000km inmiddels, met uitersten 1:7,0 (incl. Prodrivetraining) en 1:11,0. :salut:
Plaats een reactie