Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 924 S, turbo of toch een 911?

12 sep 2019 8:52

Sarolea schreef:Weet iemand hoe het dan zit met 3-punts gordels achteraan? Ik zie ze op foto’s van te koop staande auto’s af en toe. Bijgevolg ging ik er vanuit dat er altijd een bevestigingsmogelijkheid voor handen is ook als er nu geen of slechts 2-punts gordels in zouden zitten? Is niet onbelangrijk want de oplossing van jou met de spanband krijg ik thuis in geen geval verkocht.
Ben er me wel van bewust dat achteraan enkel voor kinderen geschikt is. Maar kan er in afwachting van de verhuis van de baby naar achteraan wel iemand -oncomfortabel- op de achterbank zitten met een maxi-coli vooraan of past dat echt niet zonder eerst je benen te amputeren?


Voor zover ik het weet is er vanaf 1980 altijd de voorziening voor gordels. Je kunt een auto met voorziening herkennen aan een grote plastic kruiskopschroef in de C-pilaar op de hoogte waar je een gordel zou monteren. Zie onderstaan foto. De twee gaten dicht bij elkaar is voor de neerklapbare achterbank de andere gat is voor het monteren vaan een veiligheidsgordel.

Afbeelding

Sarolea schreef:Wie kan er mij wat meer vertellen over de ruitenwisser achteraan. Is dat een zinvolle optie, of is die zolang er wat vaart in zit overbodig door de wind? En, aangezien er in auto’s zonder wisser achteraan gewoon een dop in de ruit zit, kan je hem nu alsnog inbouwen of betekent dat dan bijv. een andere kabelboom en andere schakelaar aan stuur of dashboard?

Ik gebruikt de mijne bijna nooit, maar rijd hem ook niet als dagelijks vervoer. Ze werken wel behoorlijk goed dus lijke mij zeker een zinvolle optie voor een daily driver.


Sarolea schreef:Het Targa dak. Leek mij essentieel om op zonnige dagen de temperatuur een beetje aangenaam te kunnen houden. Anderzijds merk ik dat het bij veel turbo’s (waar ik op dit moment nog steeds de voorkeur aan geef) ontbreekt.


De Targa dak is wel erg leuk en ook hier voor een dagelijkse auto zou ik het wel willen hebben. Let wel dat je hoofdruimte een stuk minder wordt. Kijk ook extra god voor roest en vocht problemen bij een targa want de afwateringsbuisjes raken snel verstopt met roest en spocht als gevolg.

Re: 924 S, turbo of toch een 911?

12 sep 2019 11:54

Hij heeft het over 3-puntsgordels Johann.

Re: 924 S, turbo of toch een 911?

12 sep 2019 11:57

ronaldbm schreef:Een 3-punt achter is er niet bij mijn weten!


3-punts achter is er wel degelijk. Zal alleen niet makkelijk zijn om te vinden (optiecode M335). Alleen beschikbaar geweest op de 924 S.

Re: 924 S, turbo of toch een 911?

12 sep 2019 15:34

Ik heb zelf een 924 gehad en nu een 944. Vind zelf de 944 comfortabeler rijden (type 1 uit 1982) dan de 924 (1984).

Wat betreft roest, op mijn 911 na staan alle auto's gewoon buiten, op dit moment de bmw z4, 944 en een oude escort maar merk niets bijzonders qua roest. Heb ze wel allemaal een uitgebreide roestbehandeling gegeven en de autos zijn bijna allemaal 40 jaar oud dus de volgende 40 jaar overleven ze ook wel en dan mogen er toch geen auto's meer rijden.

Re: 924 S, turbo of toch een 911?

12 sep 2019 16:58

kristof schreef:Hoi, ik woon in Zandhoven. Vraagprijs 12.500 €. Ik heb een brug in de garage, je kan hem van boven tot onder inspecteren als je wil.

Over kleuren valt niet te twisten. Ben ook nooit fan geweest van rode autos, maar het staat de 924 wel heel goed.
Dat het een S is, zou net een pluspunt moeten zijn, ik snap hier uw redenering niet goed :roll:
En servostuur : rijdt ook eens met eentje zonder, of beter, laat je vriendin er eens mee proberen parkeren in de stad .......

Groeten
K.


Zandhoven is niet zo ver. Ik hou het in het achterhoofd. Het is zeker een pluspunt dat het een S is, maar op dit moment gaat de voorkeur nog steeds uit naar een turbo. Kleuren is inderdaad persoonlijk en ik moet eerlijk toegeven dat de 924 er helemaal niet slecht uitziet in het rood. Heb het inderdaad niet niet zo voor rode autos en de 924 is in veel heel leuke kleuren verkocht. Voorlopig ga ik er dus vanuit dat ik een leuk exemplaar ga vinden dat niet rood is...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Johann schreef:Voor zover ik het weet is er vanaf 1980 altijd de voorziening voor gordels. Je kunt een auto met voorziening herkennen aan een grote plastic kruiskopschroef in de C-pilaar op de hoogte waar je een gordel zou monteren. Zie onderstaan foto. De twee gaten dicht bij elkaar is voor de neerklapbare achterbank de andere gat is voor het monteren vaan een veiligheidsgordel.

dapatch schreef:3-punts achter is er wel degelijk. Zal alleen niet makkelijk zijn om te vinden (optiecode M335). Alleen beschikbaar geweest op de 924 S.


Afbeelding

Deze zitten in een turbo uit 1981. Als ik het goed begrijp dus geen originele optie want pas later beschikbaar, voor de 924 S. Maar wel prima in te bouwen in elke 924 (vanaf 1980) waar op de C-pilaar in principe een bevestingspunt aanwezig moet zijn.

nielske schreef:Ik heb zelf een 924 gehad en nu een 944. Vind zelf de 944 comfortabeler rijden (type 1 uit 1982) dan de 924 (1984).

Wat betreft roest, op mijn 911 na staan alle auto's gewoon buiten, op dit moment de bmw z4, 944 en een oude escort maar merk niets bijzonders qua roest. Heb ze wel allemaal een uitgebreide roestbehandeling gegeven en de autos zijn bijna allemaal 40 jaar oud dus de volgende 40 jaar overleven ze ook wel en dan mogen er toch geen auto's meer rijden.


Zo sta ik er dus ook tegenover. Ga er voorlopig vanuit gaan dat het mits wat preventie en goed opvolgen wel moet lukken

Re: 924 S, turbo of toch een 911?

12 sep 2019 17:14

Ik heb een 924 turbo van 1981 (type 2) staan als volgend project voor mezelf.
In het donkergroen metallic met targa dak (manueel) en bruin berberinterieur zoals uw laatste foto.
Maar auto heeft aandacht nodig, daarom is het ook een project (lak, remmen, elektriciteit, koppeling lekt,....), staat al meer dan 20 jaar stil. Motor loopt.
Belgische auto. Heeft geen servostuur en 2-punts gordel achteraan :)
Maar voor de juiste prijs mag hij weg :mrgreen:

Re: 924 S, turbo of toch een 911?

13 sep 2019 1:03

Zou deze keer geen project kopen, maar gewoon een relatief nette rijdende auto :mrgreen: Maar toch wel nieuwsgierig en dichtbij huis. Type 2, targa dak, donkergroen metallic, ...

Heb je wat foto's en een prijsidee? Staat al meer dan 20 jaar stil wegens ... stuk/rot, of is stil komen te staan omdat die dingen nu eenmaal soms zo lopen? Ben jij er zelf al aan begonnen en zoja wat is er al aan gedaan, of staat hij al even te wachten op vrije tijd...?

Re: 924 S, turbo of toch een 911?

13 sep 2019 11:40

Staat paar maanden hier. Rot is hij absoluut niet, er zit geen laswerk aan !!
Zoals ik het kan zien is hij ergens jaren '80 hersteld na ongevalschade aan linkerzijde, maar niet echt goed herspoten, nooit helemaal afgewerkt en weg gezet sinds dan.
Voor 7000 € mag hij weg.

Re: 924 S, turbo of toch een 911?

13 sep 2019 15:30

@ Sarolea: De turbo van Kristof klinkt nog niet eens zo gek en (ongezien) lijkt deze prijs mij ook in de huidige markt fair. Overspuiten en elektriciteit zijn dingen die ik niet zelf kan, maar de rest is prima om te doen. Meteen een leuke aanvulling op je Porsche hobby. Ik heb hier twee ‘81-ers staan, kan het weten :mrgreen:

Re: 924 S, turbo of toch een 911?

14 sep 2019 18:34

kristof schreef:Staat paar maanden hier. Rot is hij absoluut niet, er zit geen laswerk aan !!
Zoals ik het kan zien is hij ergens jaren '80 hersteld na ongevalschade aan linkerzijde, maar niet echt goed herspoten, nooit helemaal afgewerkt en weg gezet sinds dan.
Voor 7000 € mag hij weg.


PB verzonden

Re: 924 S, turbo of toch een 911?

23 sep 2019 20:02

Niels9?? schreef:De 924 Turbo is van een oudere generatie en nog niet verzinkt zoals de S. Lijkt me iets om rekening mee te houden.


klopt niet. alle 924's zijn half verzinkt (onderkant) en van af 1979 (my80) volledig.
Plaats een reactie