| Auteur | 
            Bericht | 
        
        
			| 
				
				 nootje 
				
				
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)  
					
						wat mij opgevallen is de laatste 2 jaar, is dat de p 944, en de p 924 aardig aan het klimmen zijn in waarde, iemand ook al opgevallen? ook in duitsland en belgie ,en zeer zeker ook in de oostblok landen is een duidelijk stijgende prijs te zien. 
					
  
			 | 
		
		
			| 30 apr 2021 14:40 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 hansw 
				
				
					 987 Cayman S Cup
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn  
					
						Dit was voor mij de reden om niet een 944 maar een 986 te kopen als circuitauto, de 944 was best aan de prijs.
  En OK, ik had ook geen geduld. 
					
  
			 | 
		
		
			| 30 apr 2021 14:53 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 PTT 
				
				
					 964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex  924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn  
					
						Wat..  er missen er nog 3 op de foto     
					
  
			 | 
		
		
			| 30 apr 2021 16:49 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 nootje 
				
				
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn  
					
						hmmmm is dat een miss verkiezing daar op de foto?    
					
  
			 | 
		
		
			| 01 mei 2021 12:54 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 boxster550spyder 
				
				
					 996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn  
					
						Dit lijkt een verschijnsel wat al bij meerdere modellen is gebeurd. Inderdaad bij de 924 en de 944 maar ook bij de 968, 928, 911 SC, 912 en waarschijnlijk nog wel een paar.  
					
						_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
					
  
			 | 
		
		
			| 01 mei 2021 13:59 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 kristof 
				
				
					 911T/E 1973 - 924 turbo projectzandhoven - belgie
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn  
					
						911 voor velen te duur geworden, ook nog nu prijzen stabiliseren of zelfs zakken.  Dus logisch dat er meer interesse komt in de andere modellen en meer vraag is hogere prijs ... 
					
  
			 | 
		
		
			| 05 mei 2021 15:06 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Johann 
				
				
					 981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn  
					
						Volgens mij niets met 911 prijzen te maken, maar meer het feit dat men de geweldige wegligging en rijbeleving aan't herontdekken zijn.  Daarnaast zijn er Transaxle clubs zoals de PBVH die de 924 verheerlijken        
					
						_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
					
  
			 | 
		
		
			| 05 mei 2021 15:13 | 
			
				
					 
					
					 
				    
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 kristof 
				
				
					 911T/E 1973 - 924 turbo projectzandhoven - belgie
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn  
					
						Niet mee eens !
  Toen ik mijn eerste 911 kocht in 1997 was de waarde van een goede 911T of 2.7  +/- 10.000 €. 10 jaar later was dat 25k of meer. Nu ..... Welke jonge liefhebber kan zich dat veroorloven ? 
					
  
			 | 
		
		
			| 05 mei 2021 15:18 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 nootje 
				
				
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn  
					
						25k.... en dan nog eens 25k om het fatsoenlijk te maken meestal..... ik heb zelf ook gekeken, vond het toch wat te veel geld voor een "niet meer dan grappig speeltje'' voor tussen de 40 en 50k koop je toch wel een echt leuker en beter rijdende auto dan zo'n platgeslagen kever(maar dat is mijn mening ,zonder iemand tegen zn schenen te willen schoppen of op zn hart te trappen) 
					
  
			 | 
		
		
			| 05 mei 2021 15:24 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Johann 
				
				
					 981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn  
					
						Over de prijsontwikkeling van de 911 heb je volkomen gelijk, maar iemand die een 911 wil gaan toch geen 924 of 944 als plaatsvervanger kopen omdat de 911 te duur is? Je kunt voor de prijs van een nette 924 ook al een 2.5 Boxster kopen,  en voor een goeie 944 S2 of 924 Turbo koop je een Boxster S. Een 944 turbo is tegenwoordig even duur als een 996. Dus volgens mij koop je een 924/944/968/928 omdat je specifiek op zoek bent naar zo'n model en niet als plaatsvervanger van een 911. Als diehhard Transaxual is mijn opinie vast een beetje gekleurd, maar het zijn totaal verschillende auto's qua rijgedrag, uitstraling en markt.  
					
						_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
					
  
			 | 
		
		
			| 05 mei 2021 17:01 | 
			
				
					 
					
					 
				    
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 kristof 
				
				
					 911T/E 1973 - 924 turbo projectzandhoven - belgie
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn  
					
						Maar 924/944 zijn al wel oldtimer en Boxster en 996 niet. Schrik niet van wat je hier (Belgie) betaald aan BIV (eenmalige inschrijvingstaks) en jaarlijkse taks voor een 996 of Boxster S. Ik heb een mooie 996 gehad die om allerlei redenen die er hier niet toe doen langer is  blijven stil staan dan de bedoeling was (IMS moest vervangen worden) en daardoor in de nieuwe regeling kwam (2017) eens ik hem klaar had : ik zou meer dan 4.000 € kwijt zijn aan taxen zonder 1km gereden te hebben en daarna jaarlijks +/- 1700 € als ik het me goed herinner. Ik heb toen maar beslist hem weer te verkopen ...... Voor een oldtimer is het +/- 40 € jaarlijkse tax en geen BIV. Voor de liefhebber met een gemiddeld budget die een leuke vrijetijdsauto zoekt en droomt van een Porsche speelt dat zeker mee. 
					
  
			 | 
		
		
			| 05 mei 2021 17:14 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Tilt! 
				
				
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn  
					
						Bijna 2400. DE reden waarom ik mijn mooie 4S een maand geleden verkocht heb    
					
						_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
					
  
			 | 
		
		
			| 05 mei 2021 17:49 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 kristof 
				
				
					 911T/E 1973 - 924 turbo projectzandhoven - belgie
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)  
					
						S is nog wat meer pk dan gewone 996 van 2000 en 3.6 ipv 3.4, dus nog wat duurder     Maar de voornaamste reden van die hoge kost is de euronorm.  
					
  
			 | 
		
		
			| 05 mei 2021 17:55 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Enguess 
				
				
					 911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; 997.2 4S Cabrio
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)  
					
						Eens met Johann. Heb zowel een 944 als een 911 en het zijn uiteraard totaal andere auto’s.  Denk dan ook dat de 924/44 “op eigen kracht” aan populariteit wint, het zijn gewoon heel goede en fijne auto’s en - maar dat is persoonlijk - ze worden steeds mooier. Eigenlijk bizar dat ze vroeger niet de aandacht kregen die ze verdienen. Elke keer als ik in mijn 944 stap krijg ik spontaan zin in een lange trans-europa rit. 
					
  
			 | 
		
		
			| 06 mei 2021 6:40 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Hellraiser 
				
				
					 996 GT2 CS - F308GTBiSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)  
					
						Ik heb ook een tijd 944 moeten rijden omdat een andere 911 er financieel niet meer inzat op dat moment. Niets mis mee.
  Gelukkig vond ik toen een 912 voor 6K en zat ik een jaar later met een budget van 13k weer in het goedkopere segment 911jes.
  Dat was bijna 10 jaar geleden. 
					
  
			 | 
		
		
			| 06 mei 2021 9:22 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 MPH 
				
				
					 Ede
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)  
					
						Tja. Onlangs hier in een  ander topic ook al wat over geschreven.  Veel is al gezegd.   Naar mijn mening is de stijgende lijn te danken ( of te wijten, het is maar hoe je het bekijkt...     ) aan  het feit dat transaxle de enige nog goed betaalbare Porsches zijn. Onder de 10 k kan je nu nog prima instappen in sommige modellen en krijg je voor een veelvoud rijplezier. ( de tijd van 5k is definitief voorbij..)  Het “petjes” imago zijn de transaxles inmiddels ontstegen en ze worden gewaardeerd om hun rij- en bouwkwaliteit.  Of je nu valt voor de 924, 944, 928 of 968. Allemaal fantastische rijders auto’s met hun eigen charme.    Mijn Porsche liefde startte met een 944.  Na diverse exemplaren een  SC erbij  en zelfs nog even een schitterende 924 Turbo erbij. ( die ik nooit had moeten verkopen... ja Johann; sorry..)  Toen afgebouwd maar een 944S is gebleven met een iets jongere 987 S erbij.  Ik heb dus een redelijk vergelijk door de tijd.  Waarom dit hele verhaal?  Om nog eens te  onderstrepen wat een fijne rijders auto een transaxle is, die inmiddels door velen wèl gewaardeerd wordt.  Echt een super auto!  Wat de prijsontwikkeling betreft; die gaat nog wel even door. Duitsland is een goede graadmeter. Daar, maar ook in België,  liggen de prijzen beduidend hoger dan in Nederland.  Veel originele èchte exemplaren zie je dan ook weer naar de Ooster- of zuiderburen verdwijnen. Vrijwel al mijn verkochte Porsches zijn vertrokken buiten Nederland.  
					
						_________________________________________ 944S ‘87 Nijlgroen 
  ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration ex 924 T ‘79 ex 911 3.0 Targa '79 Ex 987 S 3.4 '06
					
  
			 | 
		
		
			| 06 mei 2021 9:43 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Brabo964 
				
				
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)  
					
						viewtopic.php?f=1&t=46160In 2015 had ik ook al zo’n gevoel en heb (net als MPH) spijt van de verkoop van mijn transaxles, zeker als ik nu zie wat ze waard zijn geworden. Iedere tijd kent zijn kansen, nu denk ik dat de (oer)boxster in dezelfde trend gaat komen...  
					
						_________________________________________ nobody needs one....everybody wants one.....Porsche
					
  
			 | 
		
		
			| 09 mei 2021 12:16 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Johann 
				
				
					 981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)  
					
						Als ik zo snel telt hebben wij onder de leden en aspirant-leden van de PBVH inmiddels: - 12 924's  - 3 944's - 3 968's Het zou kunnen dat ik hier en daar eentje heb gemist, maar we doen onze deel om ze op de weg te houden...en soms vanaf    Koop vooral geen transaxles mensen, ze zijn troep, breng ze bij de PBVH wij zullen goed voor ze zorgen    
					
						_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
					
  
			 | 
		
		
			| 09 mei 2021 12:36 | 
			
				
					 
					
					 
				    
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Lionhunter 
				
				
					 911T  ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)  
					
						Bij ons staan er ook nog steeds 4 transaxles op de oprit en tot afgelopen januari waren dat er zelfs 5... Eerder wilde ik het aantal afbouwen vanwege te weinig plaats in de garage en onder de carport. Inmiddels is manlief overtuigd en komende week kunnen wij ons Corona-anti-verveel-zelfbouw-project afronden, waardoor er plek voor max. 4 auto's bijkomt. Tja, je moet toch wat met de extra vrijgekomen vrije tijd doen    Bij ons is de waardering voor de transaxles dus behoorlijk vertegenwoordigd met 2x 968 en 2x 924, maar wij willen voor de variatie er t.z.t. toch ook wel een luchtgekoelde 911 erbij. Dan wel in plaats van een van de 968 waarschijnlijk. Maar alle transaxles wegdoen? Nee, dat zie ik niet gebeuren. Daar zijn ze veel te leuk voor     
					
						_________________________________________ Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...
					
  
			 | 
		
		
			| 09 mei 2021 13:25 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Sander951 
				
				
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)  
					
						
					
  
			 | 
		
		
			| 09 mei 2021 14:39 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 kristof 
				
				
					 911T/E 1973 - 924 turbo projectzandhoven - belgie
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)  
					
						Waarom schieten julie zo in de verdediging voor de transaxles ? Er is toch helemaal niet beweerd dat het geen leuke, mooie, goede etc Porsches zijn ? Ik denk dat er hier weinigen zullen zijn die al meer transaxles hebben gehad dan ik, alleen verzamel ik niet, ik wissel graag op tijd en stond om weer eens iets anders te proeven.  Ex-en in chronologische volgorde :  - blauwe 924 S 1986 - gele 968 CS - witte 944 S2 (was omgebouwd tot trackday auto, terug gezet naar straatversie) - rode 944 turbo CUP 1986 (the real deal) - blauwe 944 turbo 1991 (met bridge spoiler) - rode 924 S 1987 staat nu in de garage van ander forumlid   - blauwe 968, gekocht met bedoeling er een CS replica van te maken, maar uiteindelijk ingeruild voor 924 turbo - groene 924 turbo, huidig project  
					
  
			 | 
		
		
			| 10 mei 2021 9:08 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 STD 
				
				
					 Current P-kes: 
968 CS & 968 cabrio
944 Turbo cabrio
987 Spyder & 987.2 Cayman S
Taycan 4S
718 25 jahre & 718 Spyder RS
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)  
					
						Dat moet beter kunnen
  1	968	CS	Black	1993	Heb ik nog steeds 2	968	CS 	Blue	1995	Verkocht wegens aankoop 911 1972 3	944	S2 Cabrio	Black	1990	Verkocht wegens aankoop 968 cabrio 4	968	CS	Speedyellow	1994	Verkocht wegens 1994 en veranderde wetgeving oldtimer (België) 5	944	Turbo Cabrio	Blue	1991	Verkocht wegens aankoop zwarte TC 6	968	Cabrio	Horizonblue	1991	Verkocht aan collega TACB-er die hem absoluut moest hebben (rijdt er nog steeds mee) 6	944	Turbo Cabrio	Black	1991	Verkocht wegens aankoop 968 cabrio 7	928	S4	Grey/Blue	1988	Verkocht wegens aankoop 928 GTS (2de) 8	968	CS	Speedyellow	1992	Verkocht wegens aankoop ferrari gele 968 cabrio 9	944	S2 Cabrio	Black	1990	Stond 3 jaar buiten onder een boom, kon het niet aanzien en had hem gekocht om te 'redden', doch had geen plaats om hem te houden 10	928	GTS	Black	1992	Verkocht wegens ff geen plaats meer 11	924	S	White	1988	Gekocht om eens te proberen, verkocht wegens aankoop witte 944 Turbo 12	968	Targa	Violet	1992	Gekocht voor de kleur, verkocht wegens plaatsgebrek. Altijd spijt van gehad dat ik deze verkocht heb 13	944	Turbo Coupe	White	1987	Verkocht aan collega TACB-er die hem absoluut moest hebben (rijdt er nog steeds mee) 14	968	Coupe 	Black	1992	Verkocht wegens ff geen plaats meer 15	968	Cabrio	Amethist	1992	Eveneens verkocht wegens aankoop ferrari gele 968 cabrio (poging tot consolidatie) 16	968	Cabrio	Ferrari-yellow	1992	Heb ik nog steeds 17	968	Cabrio	Midnight blue	1991	Verkocht wegens ff geen plaats meer 18	944	Cabrio	Bordeaux	1990	TACB-er welke witte Turbo gekocht heeft, wou zelf geen moeite doen om de wagen te verkopen, heb ik dan zelf verder verkocht  19	928	S4	Schiefer	1989	Verkocht wegens aankoop 928 GTS (2de) 20	944	S2	Titanium	1990	Ook nog eentje waar ik spijt van heb gehad dat ik deze verkocht heb 21	928	GTS	Oakgreen	1992	Heb ik nog steeds 22	944	Turbo Cabrio	RS Blue	1991	Heb ik nog steeds 
					
						_________________________________________ LI2S2DBC
					
							
  
							
    							Laatst bijgewerkt door STD op 10 mei 2021 11:06, in totaal 1 keer bewerkt. 
    						 
						
  
			 | 
		
		
			| 10 mei 2021 10:20 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 kristof 
				
				
					 911T/E 1973 - 924 turbo projectzandhoven - belgie
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)  
					
						
					
  
			 | 
		
		
			| 10 mei 2021 10:28 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Johann 
				
				
					 981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)  
					
						Baas boven baas     Ik ben niet aan't verdedigen hoor, ik ben gewoon enthusiast     De enige persoon die ik ken die meer transaxles heeft (gehad)  dan STD is Dapatch hier op het forum. Ik gok dat hij al de 100 is gepasseerd    
					
						_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
					
  
			 | 
		
		
			| 10 mei 2021 11:19 | 
			
				
					 
					
					 
				    
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Binko 
				
				
					 Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)  
					
						Volgens mij zijn we erachter hoe die stijgende lijn wordt veroorzaakt: STD manipuleert kunstmatig het aanbod en is de prijzen hoogstpersoonlijk in zijn eentje aan het opdrijven.     
					
  
			 | 
		
		
			| 10 mei 2021 12:13 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		       
			 | 
    	
		
	
	
		 |