Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:04



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Aankoop 986 Boxster S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Aankoop 986 Boxster S
Ik ben al een tijdje op zoek naar een 2de auto voor de fun, en dat gaat hoogstwaarschijnlijk een Boxster S (of 2.7) worden. Nu heb ik er ergens een gezien in de juiste kleurstelling, km's en, ook niet onbelangrijk, die binnen budget valt.
Het betreft echter een Duitse import, waar ik in principe geen bezwaar tegen heb. De onderhoudsboekjes zijn allemaal afgestempeld, en er zit een zwik facturen bij. Die facturen moet ik nog wel een keer doornemen. De auto heeft de eerste 9 jaar in Dld doorgebracht voordat die naar NL kwam. Wat mij echter opviel was dat het stempelboekje in het Nederlands was. Maar er staan wel stempels in van Duitse bedrijven. Is dat niet raar dat die in het Nederlands is terwijl de auto uit Duitsland komt? Iemand enig idee hoe dat kan? Ik zag het pas later toen ik thuis was en wat zelf genomen fotos zat door te nemen.


19 jun 2021 23:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: Aankoop 986 Boxster S
:scratch: Dat is bijzonder, ik Duits geleverde auto heeft een Duits boekje.


19 jun 2021 23:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Aankoop 986 Boxster S
Nee, ik zie ook niet hoe dat kan kloppen. Auto uit de grensstreek is het enige dat ik kan bedenken (Duits geleverd aan een NL eigenaar). Aan de andere kant zie ik ook niet waarom je zo je best zou doen een fake historie in elkaar te knutselen en dan dat detail over het hoofd ziet.
Ik zou een AKK doen, kost je 100 euro, maar je leert er heel veel van.


20 jun 2021 0:16
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Aankoop 986 Boxster S
Hmmm… :scratch:

Dat klinkt inderdaad niet logisch.
Je kan informatie opvragen bij de bedrijven die de stemplels in het boekje hebben gezet.
Met de stapel facturen is wellicht ook mogelijk de vorige eigenaar te achterhalen waar je eens kunt informeren.

Succes.

P.S.
Ik zou voor een S gaan.
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


20 jun 2021 10:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Aankoop 986 Boxster S
Ik heb de namen van de stempels eens in google gegooid, maar die weet ze niet te vinden. Nu is het eerste onderhoud ook 15-20 jaar geleden gedaan, dus het is natuurlijk best mogelijk dat die bedrijven inmiddels niet meer bestaan. Ik heb het VIN nummer wellicht dat daarmee meer te vinden is. Ik heb eens een mailtje gedaan naar Porsche NL of zij meer info hebben over deze auto. Ik weet niet of zij die informatie mogen delen met anderen.


20 jun 2021 11:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Aankoop 986 Boxster S
Alle Porsche dealers (ook in Duitsland) hebben alle gegevens in hun systeem en deze zijn ook opvraagbaar.
Zo kun je na laten kijken welk onderhoud e.d. er op welk moment is gebeurd.

In veel gevallen is een Porsche in de eerste jaren bij een Porsche dealer in onderhoud geweest.
Daarna (meestal bij de volgende eigenaren) zie je wel vaker dat men de auto niet meer bij de dealer in onderhoud laat.
Maar ook bij die bedrijven (tenzij deze niet meer bestaan) kun je vaak historie opvragen.

P.S.
Waar staat de auto te koop?
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


20 jun 2021 12:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Aankoop 986 Boxster S
Waar die momenteel staat houd ik nog maar even voor mezelf. Ik wil niet dat de huidige verkoper er eventueel beschadigd door kan raken. Ik heb (nog) geen reden om aan te nemen dat zij niet eerlijk handelen. En als ik de naam ga noemen, dan kan dat hun wellicht onterecht in een kwaad daglicht stellen.


20 jun 2021 13:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Aankoop 986 Boxster S
Dat was nou niet de bedoeling hoor.
Meer ogen zien ook meer, meestal levert het delen hier goede tips op.
Ik geloof niet dan men contact met de verkoper zal opnemen hoor.
Wellicht dat de auto hier bekend is of dat men ervaring heeft met de verkoper die het delen waard is.
Maar het is aan jou.

Nogmaals succes met de zoektocht.
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


20 jun 2021 14:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Aankoop 986 Boxster S
Heb wel een mogelijke verklaring voor dat Nederlandstalige boekje.
Bij mij is het andersom, heb een Lotus nieuw in NL gekocht terwijl er een Duits stempelboekje en handleiding bij zit.
Oorzaak: deze kleur/versie was niet meer op voorraad in NL maar stond wel nog nieuw in de showroom bij een Duitse dealer.
De auto is naar NL gehaald en hier op kenteken gezet, met 0kms.
Bij de Boxster kan het dus andersom zijn gegaan.
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


22 jun 2021 8:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Aankoop 986 Boxster S
De distributie, service en kwaliteitscontrole van Lotus en Porsche (ik heb ook beide gehad) zijn immers volkomen vergelijkbaar… :mrgreen:


22 jun 2021 9:19
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Aankoop 986 Boxster S
Inmiddels heb ik een verklaring voor het Nederlandstalige boekje. Het is geen Duitse import maar Belgische. Ik had even navraag gedaan bij een Porsche centrum en de importeur. Die wisten mij dat vertellen, en dat was ook wel het enige wat ze konden/mochten vertellen. Ik weet eigenlijk niet meer of het nou mijn eigen conclusie was dat het Duitse import was (vanwege de Duitse stempels) of dat de verkoper dat zei.
Dus ook maar even in België nagevraagd, maar daar kreeg ik nul op rekest. Die geven geen informatie.

Tsja, blijft de vraag. Waarom heeft een Belgische auto zijn onderhoud laten doen in Duitsland (omgeving München)?


23 jun 2021 23:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Aankoop 986 Boxster S
Kan de Porsche dealer niet het onderhoud verifiëren?

Simpelweg ja of nee op de vraag of er hun systeem gegevens zitten die overeenkomen met de stempels uit jouw boekje
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


24 jun 2021 7:33
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Aankoop 986 Boxster S
Citaat:
Tsja, blijft de vraag. Waarom heeft een Belgische auto zijn onderhoud laten doen in Duitsland (omgeving München)?


Daar zijn natuurlijk wel verklaringen voor; iemand met een internationale functie, tijdelijke overplaatsing, familie en vrienden in Duitsland etc.

Mooi dat je nu zeker kunt zijn dat het boekje bij de auto hoort! Dan kun je je aandacht verleggen naar de huidige staat en obv een AKK de beslissing nemen. Dat kan ook bij een Porsche dealer; als dan nog aan de echtheid van de stempels wordt getwijfeld, zal dat zeker worden gemeld.


24 jun 2021 7:49
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Aankoop 986 Boxster S
2 jaar geleden iets soortgelijks meegemaakt. Mooie 987 Boxster S in Luxemburg gezien. Die man werkte in Polen en kwam in het weekend thuis. Ik had een minder goed gevoel bij stempeltjes uit Polen in het onderhoudsboekje en om de auto te bekijken moest ik naar Polen toe. Om die redenen niet gedaan. Bij twijfel niet inhalen :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


24 jun 2021 8:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Aankoop 986 Boxster S
de Fiscalist schreef:
Kan de Porsche dealer niet het onderhoud verifiëren?

Simpelweg ja of nee op de vraag of er hun systeem gegevens zitten die overeenkomen met de stempels uit jouw boekje


Nee, vanwege de AVG wetgeving mogen ze dit niet doen. Ik vind het zelf wat overdreven dat dit niet mag ik vraag tenslotte niet naar de naam/adres van de toenmalige eigenaar. Ik ben hier al wel vaker tegen aan gelopen. Maar aan de andere kant kan je wel de km historie opvragen waarbij je bepaalde tellerstanden en data gekoppeld ziet. Ik vind het wel onlogisch dat dat dan weer wel mag.

MarcoB schreef:
2 jaar geleden iets soortgelijks meegemaakt. Mooie 987 Boxster S in Luxemburg gezien. Die man werkte in Polen en kwam in het weekend thuis. Ik had een minder goed gevoel bij stempeltjes uit Polen in het onderhoudsboekje en om de auto te bekijken moest ik naar Polen toe. Om die redenen niet gedaan. Bij twijfel niet inhalen :thumleft:


De auto staat op een half uurtje rijden, dus dat valt wel mee. ik zou er niet voor naar Polen rijden, daar is een Boxster toch niet zeldzaam genoeg voor.
Ik heb een paar jaar geleden eens gezocht naar een Alfa Brera, en zag toen op autoscout een mooie in Frankrijk. Ik dacht dat wel te kunnen combineren met een vakantie dus toch maar eens gereageerd. Zonder zelf over de prijs begonnen te zijn, kreeg ik in de reactie direct al € 1500 korting. (Alarmbellen gingen al af bij mij). Even doorgevraagd om erachter te komen wat voor scam het zou zijn. Toen ik vroeg of ik kon komen kijken, kreeg ik te horen dat dat niet kon. De auto stond namelijk in Kroatië, maar ze zouden hem vrijblijvend naar NL kunnen brengen. (HAHAHAHA) Ik moest dan even € 1000 betalen om zeker te weten dat ik wel serieus was. Als ik de auto zou kopen, dan zou het verrekend worden, en als ik er vanaf zou zien zou het teruggestort worden. (uiteraard)
Ik reageerde dat dat heel aardig was, maar ik zei dat ik ook best even naar Kroatië wilde komen. Dat kon volgens hun niet blah blah blah. Uiteindelijk reageerden ze niet meer.


24 jun 2021 18:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Aankoop 986 Boxster S
Twardt schreef:
Nee, vanwege de AVG wetgeving mogen ze dit niet doen. Ik vind het zelf wat overdreven dat dit niet mag ik vraag tenslotte niet naar de naam/adres van de toenmalige eigenaar. Ik ben hier al wel vaker tegen aan gelopen. Maar aan de andere kant kan je wel de km historie opvragen waarbij je bepaalde tellerstanden en data gekoppeld ziet. Ik vind het wel onlogisch dat dat dan weer wel mag.

Sorry maar dit klopt echt niet (is toevallig mijn vakgebied).
Betreft het een Porsche dealer, andere merk dealer of een autobedrijf?
Een Porsche dealer op een half uur van je huis zou je zeker moeten helpen, je zal er zeer waarschijnlijk klant worden (en blijven).

Ik heb op deze manier bij al mijn Porsches (en Audi’s) navraag kunnen doen zonder problemen.
Bij Audi kreeg ik zelfs een uitdraai (zonder de persoonsgegevens van de vorige eigenaren).
Via de stapel facturen kun je ook wellicht direct met de voormalige eigenaren contact opnemen.
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


24 jun 2021 20:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nine-6-four


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.