Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 21:37



Antwoord op onderwerp  [ 419 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende
Voorlopig nog geen EV voor mij 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Ha, gelukkig, nog een Taycan fan. Was al bang dat ik werkelijk de enige was die met plezier en tot volle tevredenheid in deze superauto rijd!!!


22 dec 2022 11:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Zodra ik binnen ongeveer 8 uur in Oostenrijk ben in de winter met skies op dak (buiten skiseizoen UITERAARD), wil ik best graag over op EV... Diesel voorlopig even lekker verder, heerlijk gewoon over de A3 knallen . .. :mrgreen:


22 dec 2022 13:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
ferry p schreef:
en dan met 1 tot 2 stops italie vind ik ff een half uurtje eruit geen probleem.



Ik ben benieuwd want de ANWB site geeft aan van Utrecht naar Milaan (ik moest toch iets invullen :D ) (1049km en 11:49 totale reistijd) met een EQE 350 late 2022 versie dat je 4x moet laden (totale laadtijd 2:19 en 10% bij aankomst).
Hoe is dat verschil te verklaren want als dat er weldegelijk is, dus als de ANWB het fout heeft, dan kan ik toch nooit een goede afweging maken of een EV wel voor mij een geschikte auto is?
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


22 dec 2022 13:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Autoke schreef:
Zodra ik binnen ongeveer 8 uur in Oostenrijk ben in de winter met skies op dak (buiten skiseizoen UITERAARD), wil ik best graag over op EV... Diesel voorlopig even lekker verder, heerlijk gewoon over de A3 knallen . .. :mrgreen:

Want dat doe jij 12 keer per jaar?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 dec 2022 14:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Ik wel :cheers:


22 dec 2022 14:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Cazzo Super Veloce schreef:
Autoke schreef:
Zodra ik binnen ongeveer 8 uur in Oostenrijk ben in de winter met skies op dak (buiten skiseizoen UITERAARD), wil ik best graag over op EV... Diesel voorlopig even lekker verder, heerlijk gewoon over de A3 knallen . .. :mrgreen:

Want dat doe jij 12 keer per jaar?


Geen 12 keer - wel 10 x, en dan nog tot Italie, dus aan km klopt die 12 wel inderdaad :-) Ben meer van de shortski ondertussen..

Ok, niet met dezelfde auto, want 1x met de Porsche, maar die moet eigenlijk nog wat sneller in Oostenrijk zijn dan (valt meestal best wel tegen, want je moet meer tanken of rustiger rijden - zeker in hoogseizoen - scheelt ook weer - maar dat zal met laden zeker niet beter zijn- understatement - zag de laadfile op de A61 - had het eerst niet eens door- drukte van moderne auto's en mensen - moest echt even lachen , sorry

Vind het geweldig rijden hoor electrisch - begrijp me niet verkeerd .. Voor de Boxster zie ik de meerwaarde minder tzt als funauto , maar ander aspect (geluid & rijbeleving).


22 dec 2022 15:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Hans44 schreef:
Ik wel :cheers:

Dan zou ik met de trein gaan, ook een EV. 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 dec 2022 17:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Die doet daar minimaal 2x zo lang over, dat geduld (en tijd) heb ik niet. Verder moet ik dan voor een absurd bedrag iets gaan huren waar ik helemaal niet in wil rijden en kan ik (en mss) niet meenemen wat ik wil meenemen. Ooit, als er een snelheidslimiet in DE komt en ik een oude wijze man wordt dan ga ik misschien wel met de auto-slaaptrein.
Overigens is de trein 1 vd minst milieuvriendelijke vervoersmiddelen ivm alle infrastructuur en het percentage lege wagons, maar dat is misschien weer leuk voor een ander topic (het grote treinen of vliegen topic oid)


22 dec 2022 17:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Cazzo Super Veloce schreef:
de trein


Elektrische meuk, wel niet zo gehandicapt in radius als een elektrische auto vanwege de bovenleiding :thumleft:

Ik neem pas de trein als deze jongens hun opwachting maken:
Afbeelding

Ook in treinen hebben sommige "het", en andere niet ;)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


22 dec 2022 18:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Hans44 schreef:
Die doet daar minimaal 2x zo lang over, dat geduld (en tijd) heb ik niet. Verder moet ik dan voor een absurd bedrag iets gaan huren waar ik helemaal niet in wil rijden en kan ik (en mss) niet meenemen wat ik wil meenemen. Ooit, als er een snelheidslimiet in DE komt en ik een oude wijze man wordt dan ga ik misschien wel met de auto-slaaptrein.
Overigens is de trein 1 vd minst milieuvriendelijke vervoersmiddelen ivm alle infrastructuur en het percentage lege wagons, maar dat is misschien weer leuk voor een ander topic (het grote treinen of vliegen topic oid)

Geen lege vliegtuigen meer, als er maar geen Corona restricties zijn;) en electrisch vliegen kan(sloos) ook al.
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


22 dec 2022 23:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Hans44 schreef:
Overigens is de trein 1 vd minst milieuvriendelijke vervoersmiddelen ivm alle infrastructuur en het percentage lege wagons)

Daar ben ik wel benieuwd naar.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 dec 2022 0:56
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
ATanis schreef:
Als de president van de grootste autofabrikant ter wereld beweert dat er een zwijgende meerderheid is met een andere mening, dan is dat slechts diplomatieke taal in een periode waarin fossiele brandstoffen fout zijn.

EV heeft denk ik geen lange toekomst, scooters en stadsauto's uitgesloten, het is het verleden vernieuwd en gemoderniseerd om er als nieuw uit te zien. De eerste voertuigen meer dan 100 jaar geleden waren elektrisch.

https://www.businessinsider.com/toyota-electric-cars-ceo-hybrids-plug-in-silent-majority-resistance-2022-12?international=true&r=US&IR=T

Die zwijgende meerderheid, wil dat precies zeggen? Het zal je misschien verbazen, maar veel mensen zijn eigenlijk van veel zaken niet goed op de hoogte.
Kijk maar naar de Brexit, hoeveel dat er nu (nadat ze de impact voelen) beseffen dat ze niet pro brexit maar tegen hadden moeten stemmen.

Hetzelfde geldt voor de waterstof als auto brandstof. En dit wordt natuurlijk gevoed door de ijzersterke olie lobby, want als we allemaal naar elektrisch overschakelen zitten zij met een gigantisch probleem.
Dus maken zij iedereen, inclusief de politiek, blaasjes wijs dat EV's slecht zijn en maar een tijdelijke tussen oplossing en dat we beter vol inzetten op waterstof.
Want dat past namelijk wel nog in hun verdienmodel.

Hoe meer ik mij inlees op waterstof technologie (bijvoorbeeld op tweakers.net vind je nog laagdrempelige en betrouwbare info daarover mocht het je interesseren), hoe absurder het lijkt dat we ooit waterstof auto's zouden hebben voor de grote massa. Terwijl het echt overduidelijk is dat dit geen goede oplossing is.
Hou het dan gewoon bij dat nieuwe soort brandstof die Porsche heeft uitgevonden (eFuel) en gelijkaardige oplossingen. Veel eenvoudiger, de techniek om de brandstof te draaien staat op punt, de infrastructuur is er, ... En het zou schaalbaar zijn, al moet dat nog blijken in de toekomst.
Hiermee kunnen we ook meteen de toekomst van brullende sportwagens verzekeren :ba:

Daarmee wil ik wel niet zeggen dat we waterstof moeten afschrijven. Dit zal zeker nog een groot onderdeel van onze toekomst worden. Alleen de toepassingen zijn nog niet heel duidelijk, het zal hopelijk afhangen van efficiëntie en niet van de lobby's welke toepassingen er hoofdzakelijk op waterstof zullen werken.
Bijvoorbeeld bij vrachwagens die lange afstanden doen, kan het wel eens zijn dat we beter waterstof gebruiken.


23 dec 2022 11:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Ik zie niet precies in hoe (groene) waterstof past in het verdienmodel van olieproducenten.
Er is m.i. een grote toekomst voor waterstof, in zware industrie (staalproductie), zwaar transport etc. Het zal grote investeringen vergen aan zowel de aanbod- and de vraagzijde. Distributie (in Europa) kan grotendeels via het al bestaande gasnet, na de nodige aanpassingen.
We moeten vooruit.


23 dec 2022 12:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Olieproducenten zijn goed in het produceren en distribueren van vloeibare brandstoffen. Ik snap wel dat ze meer zien in H2 dan in elektriciteit, waarbij ze geen invloed hebben op het distributienetwerk. Als alle vervoer elektrisch zou worden, worden ze irrelevant.
Verder eens dat er zeker kansen zijn voor H2, in de industrie en scheepvaart bvb. Sterker nog, het is eigenlijk al onvermijdelijk dat het die kant opgaat. Er is geen alternatief.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 dec 2022 13:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Enguess schreef:
Ik zie niet precies in hoe (groene) waterstof past in het verdienmodel van olieproducenten.


Als je bedenkt dat er offshore-productie-modules (platforms) zijn die hun benodigde stroom van de wal geleverd krijgen - en niet meer op eigen (gas)generatoren draaien ... denk ik dat waterstof best goed in hun straatje/plaatje past.

Waar die stroom dan weer vandaan komt - is punt 2 :popcorn:

En dan nog iets: veel (als het ze al niet allemaal zijn) van de (grote) oliemaatschappijen investeren in groene(re) energie .... zoals windmolenparken, hydrocentrales, zonneweide etc.


23 dec 2022 15:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Ze moeten wel, ze zien ook dat hun huidige businessmodel eindig is.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 dec 2022 15:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Het zijn net echte bedrijven he?

:mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


23 dec 2022 16:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Zo weten we dat ook weer.....


25 dec 2022 22:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Deze meneer is niet van gisteren en hij heeft natuurlijk volkomen gelijk
_________________________________________
Wim


27 dec 2022 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
De toenmalige omschakeling naar 100 km overdag in Nederland viel samen met een andere auto van de zaak te kiezen. In een brain wave een fully loaded BMW I3 besteld.

Ervaring na 3 jaar: qua rust om te rijden zalig, file rijden op wegen als de A27, A2, ring van Antwerpen heb ik als veel minder vermoeiend ervaren. Tevens is file rijden goed voor de range :) In Nederland is de mogelijkheid tot laden echt goed geregeld, in België is dat echt een ander verhaal. Aanbod wordt daar (in parkeergarages en binnensteden) wel steeds beter. Opvallend daarbij is dat aanduidingen bij de laadpaal/laadpalen ontbreekt waardoor er ICE geparkeerd staan en ook opmerkelijk veel laadpalen in storing. Dat kom ik in Nederland zelden tegen.
Qua banden slijtage is de I3 mee enorm mee gevallen, 49.000km met set banden (Continental). Nu Michelins er onder en het rijcomfort is toegenomen.

Down-side was voor mij bij deze I3 de range, met name als de temperatuur onder de 10 graden kwam. Na 2,5 jaar liep de range steeds verder tot zo'n 90 km op een volle accu. Weggezet bij de garage, productie fout in de regelaar die er toe leidde dat er een cel kapot was en nog wat neven schade. Blijkbaar een productie van een serie regelaars want er stonden nog meer I3's met hetzelfde probleem bij de dealer.

Na 4 maanden kreeg ik m terug. Heel eerlijk, zo had de auto vanaf het begin moeten zijn! Range/verbruik overall een stuk beter. In de tussentijd dat de I3 in de garage op betere tijden stond te wachten mocht ik een andere auto bestellen. Dat is een 330e geworden, I4 helaas niet want niet beschikbaar (lees bizarre lange levertijden).

Om het beeld compleet te maken, de I3 is best goed gebruikt: de eerste 2 jaar heb ik zo'n 28.000km per jaar gereden. Ja reizen is anders met het laden, inclusief leuke gesprekken bij snelladers als Fastned ervaren.

Volgende auto wordt weer een EV!


28 dec 2022 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Nadeel van snelladen, zoals bij Fastned, is dat de capaciteit van je accupakket veel meer degradeert dan bij langzamer laden.
Het blad Autoweek heeft daar regelmatig aandacht aan besteedt.
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


28 dec 2022 16:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Deze synthetische brandstof heeft het potentieel om élke wagen CO2-neutraal te maken

Té mooi om waar te zijn ?


28 dec 2022 16:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Ik geloof er niet in voor een DD.
IC-motoren hebben te veel nadelen tov EVs, voor het overgrote deel vd gebruikers.
Voor de hobby-auto daarentegen zie ik het wel zitten.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 dec 2022 17:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij


Dit artikel is exclusief voor abonnees :|


28 dec 2022 17:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Mijn excuses.


28 dec 2022 18:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 419 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Porsa


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.