Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

05 dec 2005 1:09

Jurgen schreef:...en luister maar niet naar Rob Hoor...die is bevooroordeeld... :mrgreen:

Nee, jij hebt verstand van Porsches :? :roll: ! :twisted: :x :evil:
:wink:
P.S.
Het is trouwens niet bevooroordeeld, maar bevoorrecht..... :tongue: :mrgreen: :lol:

05 dec 2005 1:21

Sorry, ik heb een fout gemaakt Rob...het is niet bevooroordeeld...maar veroordeeld... :^:

05 dec 2005 1:26

Voorlopig gaat dus meer dan 80% :shock: voor de 993 en laat zn opvolger staan...dat is toch eigenlijk vreemd?

Ik denk dat de verhoudingen bij geen enkel ander merk zo "scheef" liggen...

Mijn persoonlijke keuze is ook 993..meer emozione. Maar ik maak deze keuze omdat mijn toekomstige droomauto niet voor dagelijks gebruik de weg op gaat...zou ik 30tkm+ per jaar rijden, dan wordt het denk ik een ander verhaal..

05 dec 2005 1:31

ja maar ik denk dat tussen de de modellen 993 en 996 een grote uiterlijke verandering plaats vond die misschien niet iedereen aanspreekt.
Net als bij de 964 en zijn voor ganger er zijn er toch zat die de 964 het toch niet echt vinden.


robert

huh!

05 dec 2005 11:35

rob964.c4 schreef:Net als bij de 964 en zijn voor ganger er zijn er toch zat die de 964 het toch niet echt vinden.




Wie dan!! :twisted: :cheesy:

Oh ja! ff on topic...doet u voor mij ook maar de 4S aub :lol:

05 dec 2005 15:14

Volgens mij kan dit nog wleens een lang topicje gaan worden :idea: :roll:

05 dec 2005 20:54

P4S schreef: waar gaat jullie voorkeur naar uit als je voor de volgende keuze zou staan..


993, bouwj. 96/97 ca. 75.000tkm

OF

996, bouwj. 2000 ca. 75.000tkm

aangenomen dat beide auto's in perfect staat zijn en hetzelfde kosten....


deze keuze is niet moeilijk ! 993 absoluut :!:

Als ik nou moest kiezen tussen een 993 TT en een 996 GT3RS zou het een stuk moeilijker worden. :?

05 dec 2005 21:06

P4S schreef:993, bouwj. 96/97 ca. 75.000tkm

OF

996, bouwj. 2000 ca. 75.000tkm


Ik zou voor de 996 gaan, omdat ik de 993 vwb uiterlijk mislukt vind (de 993 turbo vind ik dan weer wel geslaagd). Het past m.i. niet helemaal bij elkaar, zoiets als wat een tuner er van zou maken...

De 996 vind ik ook niet het meest geslaagde ontwerp, maar er zit wel één lijn in.

*zoekt nu dekking*

05 dec 2005 21:45

M.i. is de 993 t.o.v. de 964 een betere auto, zo´n 25% stijver chassis, een volwassen vermogen en gelukkig weer een volwassen kont én ...

Wiens woorden waren dit ook al weer devils sunnyboy? :lol: :scratch:

05 dec 2005 21:59

Beste P4S,

Ik lees (gelukkig) veel lovende woorden over de 2S en 4S, en ben het er natuurlijk mee eens dat dit prachtige modellen zijn, maar heb je ook gehoord/gelezen dat ze beiden zwaarder en breder (meer luchtweerstand) en dus ook iets TRAGER zijn dan de 'ordinaire' 993 ?

Als je zeker weet dat je voor één van deze twee gaat kiezen zou ik ook
voor de 2S kiezen > lichter, een exclusievere spoiler, spannender rijgedrag (voor de liefhebber...)


Tegelijkertijd een vraag aan de kenners op dit forum; Is er iets bekend over de bochtsnelheid van de 2S en 4S t.o.v. elkaar en de 'ordinaire' 993?
Ik kan mij voorstellen dat met de M030 en de bredere Bereifung de bochtsnelheid hoger ligt ?

05 dec 2005 22:20

Hoi Epicurus,

Klopt allemaal wat je zegt, maar per saldo zullen de verschillen miniem zijn. In bochten ligt S iets beter op de weg dan Carrera en de 4S zou daar weer een schepje bovenop moeten doen plus voordeel op nat wegdek etc etc.

Voor mij is de pure snelheid niet het enige, gaat om totaalplaatje! (maar ga nog rijden in 2S......misschien)

05 dec 2005 22:26

993 2S is toch een wagen zonder nadelen voor het beschreven gebruik. Succes :!:

05 dec 2005 23:23

P4S schreef:M.i. is de 993 t.o.v. de 964 een betere auto, zo´n 25% stijver chassis, een volwassen vermogen en gelukkig weer een volwassen kont én ...

Wiens woorden waren dit ook al weer devils sunnyboy? :lol: :scratch:


Tenzij ik mij vergis: adu.

05 dec 2005 23:44

P4S schreef:Ik weet dat het een persoonlijke is......maar waar gaat jullie voorkeur naar uit als je voor de volgende keuze zou staan..


993, bouwj. 96/97 ca. 75.000tkm

OF

996, bouwj. 2000 ca. 75.000tkm

aangenomen dat beide auto's in perfect staat zijn en hetzelfde kosten....


Al koste die 996 8000euri meer dan nog steeds een 996 ..........je wilt toch ook geen zwart wit tv meer....

05 dec 2005 23:44

www.berendsenautomobile.de

993 carrera's, 2s en 4s (groen - waanzinnig mooi, tenminste vind ik 8)
met heel weinig kilometers

Iemand toevallig ervaring met deze lui? Website ziet er netjes uit, zeggen dat ze Nederlands spreken.....

BPM ligt rond 4000 euri's voor een 96/97...per saldo toch een ca 7500 mille goedkoper dan wanneer je hem in NL aanschaft.

Iemand advies??

05 dec 2005 23:48

Als je dan toch eigenwijs wilt zijn: :wink:

993 S en 993 4S: verschil en overeenkomst! :salut:

een watergekoelde groet! 8)

05 dec 2005 23:49

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Deze bedoel ik dus, bijzonder apart...hier wordt ik nou zo hebberig van :x

05 dec 2005 23:57

P4S schreef:993 4s (groen - waanzinnig mooi, tenminste vind ik 8)

oakgreen-metallic met cashmere (camel) bekleding........
:arrow: deze combi heb ik nog nooit eerder gezien: exclusief.....apart idd...... :? :?:
Tsja, ach smaken verschillen...... :wink:

Voor een 4S uit 1997 moet je overigens eerder denken aan 5.200,- BPM (exclusief kijken, transport, keuren RDW, platen).
:arrow: Auto kostte toen circa 122.000 euro nieuw en 18.000 euro's aan opties is echt niet vreemd!

06 dec 2005 11:08

Die kleur(encombinatie) is wel degelijk meer voorkomend... Maar ik ken hem alleen op een 964 en een 996 ;)... Niet op een 993 :cheesy:...

06 dec 2005 17:09

In Zandvoort een 996 cabrio gezien in die kleur met het dak in idemkleur en Terracotta leder.
Prachtig was dat :shock:

06 dec 2005 23:00

Ik ga er niet dagelijks in rijden, dat is de reden dat ik (en mijn broer trouwens) besloten heb om voor p te gaan, het is puur voor het plezier en daarom moet het ook een auto zijn die echt iets speciaals (rauw, hard, sportief en kwaliteit) te bieden heeft, dus dat zit wel goed


Ik snap alle overwegingen, maar als je puur, plezier, rauw, hard, sportief en kwaliteit gaat noemen dan kom je heel snel uit bij een 964 RS en opvolgers. Nu begrijp ik dat de 993 de voorkeur heeft, maar eh.... wel eens in een 964 RS gereden? Zo ja, dan is het niet hard genoeg gegaan. Zo nee, ben je bij deze uitgenodigd!

06 dec 2005 23:09

Oakgreen (eikengroen) is/was een SK-kleur (Sonderlackierung) bij Porsche, ook bij VW destijds. Op een Golf GTI was het een normale metallic meerprijs, op een "gewone" Golf een extra meerprijs.
Deze combinatie (met dat beige leer) is wel heel erg mooi !

06 dec 2005 23:31

Ik snap alle overwegingen, maar als je puur, plezier, rauw, hard, sportief en kwaliteit gaat noemen dan kom je heel snel uit bij een 964 RS en opvolgers. Nu begrijp ik dat de 993 de voorkeur heeft, maar eh.... wel eens in een 964 RS gereden? Zo ja, dan is het niet hard genoeg gegaan. Zo nee, ben je bij deze uitgenodigd![


Hoi Douwe,

Bedankt voor het aanbod, wil dat zeker een keer doen, maar dan daarna .........in de mijne.....ff wachten dus tot-dat-ie-er-is!

Heb er wel naar gekeken, bij Wolbert Sportcars staan een paar hele mooi met weinig kilometers...

Afbeelding Afbeelding


Zullen het geld wel waard zijn, maar toch liever een 993...mijn meissie wil er ook wel eens in rijden en ik rij graag langere stukken en dan is de 993 alles bij elkaar meer geschikt..tenminste voor mijn p. dan.

07 dec 2005 1:48

Zullen het geld wel waard zijn, maar toch liever een 993...mijn meissie wil er ook wel eens in rijden en ik rij graag langere stukken en dan is de 993 alles bij elkaar meer geschikt..tenminste voor mijn p. dan.


Begrijp ik ook. Mijn meissie (dat is mijn echtgenote officieel) houdt ook niet zo van de RS. Daarom heeft ze een Boxster gekocht. Maar toch...
Een RS is een echte sensatie. Gezien de kwaliteit van de meeste Europese wegen geen probleem. De hitte en het geluid zijn 'overwhelming' maar ja, wat wil je: puur, spartaans, hard, haarscherp, blanke bolster, ruwe pit. Nou ja, je moet gaan, waarvoor je wil gaan. Veel succes!

07 dec 2005 14:44

De 964 RS is inderdaad één van de indrukwekkendste sportwagens waar ik ooit mee heb mogen mee rijden. Ronduit Sensationeel 8)

en ze blijven maar duurder worden...
Plaats een reactie