Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 991 of 981

16 dec 2024 17:38

Alles is gezegd.
Slotje graag ;)

Re: 991 of 981

16 dec 2024 17:55

Hen3, als je je dit nu al afvraagt dan beter een 991 kopen lijkt me. De kans dat je dan "terug" wilt naar een 981 is denk ik kleiner dan de kans dat je alsnog een 991 wilt na een 981 aangeschaft te hebben. Ikzelf vind de 981 leuker dan de 997 (beiden gehad, nog nooit in een 991 gereden). Ik heb goed naar mezelf geluisterd, wat vind ik nou ECHT leuk, en niet blijven hangen bij de iconische status van een 911, FOMO, erbij willen horen, etc etc :mrgreen:

Re: 991 of 981

16 dec 2024 18:43

Koop de 911, mensen die rijgedrag op nummer 1 heb staan hoef zichzelf nooit af te vragen af of een 911 beter is. :salut:

Re: 991 of 981

16 dec 2024 18:51

Beide Porsches rijden geweldig. Probeer ze achter elkaar en maak je keuze. Je keuze kan nooit een verkeerde zijn ;-)

Re: 991 of 981

17 dec 2024 22:41

Lekker voor de 911 gaan beetje de moderne Hank !

Boxster heb je al gehad tijd voor wat nieuws!

Re: 991 of 981

18 dec 2024 11:55

Hoi Hen3

Klopt dat ik 1,5 jaar later alsnog een 991.2 gekocht heb.

Ten tijde van de aankoop van de 981 boxster, was mijn budget wat lager en ging het om een 991.1 met een wat hogere km stand, of de boxster met een lagere km stand.

Een jaar later heb ik besloten om de porsche voor alle privé km te gaan gebruiken dus ook in de winter. Mijn zakelijke auto alleen voor de zakelijke km. Een cabrio vond ik daarvoor net wat minder, en tja toch een 911.....

Daarnaast had ik een hoger budget voor mijzelf gerechtvaardigd, waardoor een voor mij perfecte 991.2 met lage km stand en mooie opties binnen bereik was. Uiteindelijk dus gelukt en super blij mee. Gekocht met 20.000 km en sport chrono, pdcc(!) stoelverwarming en koeling, bose, sportuitlaat enz. Alhoewel die 981 zeker heel gaaf was en ook geweldig rijd.

Re: 991 of 981

18 dec 2024 11:58

Helder. Bedankt voor je reactie!

Re: 991 of 981

18 dec 2024 13:39

Tja het zit ook een beetje tussen de oren natuurlijk.
Ik zelf zal altijd voor een 911 gaan. Dat was vroeger als kind de droom al. Al het andere bij porsche loop ik zo voorbij doet me nix. Zijn natuurlijk prachtige auto’s maar vraag een kind een porsche aantewijzen.
Dan is het altijd een 911

Re: 991 of 981

18 dec 2024 14:18

exact dat. En nu een Cayenne ernaast is prima als wintersport auto, maar hier rennen de kids eerst naar de 911 en daarna naar de Cayenne :wink:

Re: 991 of 981

18 dec 2024 14:31

Wat ander mensen vinden zijn niet direct beweegredenen voor mij. Ik ben prima tevreden met mijn 718, als ik straks een nieuwe ga kopen zal het waarschijnlijk een 911 worden.
Elektrisch zal het niet gaan worden en de 718 is niet meer te koop. :(

Re: 991 of 981

18 dec 2024 20:50

Er is inmiddels veel geschreven ten faveure van een 911, maar het kan ook anders.

Na in mijn jonge jaren 2 914's te hebben gehad overgestapt op de 911. Uiteindelijk 18 jaar met mijn gepersonaliseerde 993 R gereden.
Een redelijk brute verschijning van gemaakt, zowel in optische als technische zin, kortom een beest en haarspeldbochten nam ik veelal dwars :mrgreen: vaak ten genoegen van mijn mede-reisgezelschap.
Echter . . . mijn wilde haren werden minder en het cabrio rijden lonkte.

Een 911 vind ik in cabrio vorm minder geslaagd, de 718 had toen nog een (hoe goed deze ook moge zijn) nog een 4-cilinder, dus ging mijn interesse naar een 981 uit. Uiteindelijk heb ik hier wel een jaar of 2 om heen lopen draaien.

Totdat Johan (v.d. Gugten en goede vriend) mij belde "Je moet nu komen kijken"
Daar stond ie dan, een Saphire Blue 981 GTS uit 2016
De 1e (Duitse) eigenaar had zo ongeveer alle opties aangevinkt, behalve een telefoonmodule (hij wilde tijdens het rijden niet kunnen bellen of gebeld worden), dikker dan dik dus.
Na aflevering is de auto naar Tech-Art gegaan voor Spyder remmerij (in kleur) en een Spyder achter spoiler, alsmede een KW onderstel, PPF behandeling en in samenwerking met Ehresmann getuned naar een respectabel vermogen.
PDK was voor mij wel even een dingetje, inmiddels heb ik de GTS al weer een jaar en vind ik het een fantastische automaat (hoewel ik het roeren in een bak nog steeds erg leuk vind).

De GTS is een soort van Dr. Jekyll & Mr. Hyde. Het beste van 2 werelden.
Met het dak open is het heerlijk toeren en moet het wild of nog veel wilder dan is er "sport" en "sport+".
Mis ik mijn 993 R ? Heel eerlijk, ja soms. Het was zo'n heerlijke compromisloze "gooi en smijt" auto.
Voorlopig hou ik het nog wel uit in mijn 981 GTS.

81957

Re: 991 of 981

18 dec 2024 22:07

Mooi draadje dit, zoveel mensen zoveel wensen.
Zelf diverse 911's gereden van ouder tm 997 en nu zelf ook naar een 981 of 718 Boxster aan het kijken.
Dak moet er af kunnen en vind deze mooier dan een 911 cabrio (997 of 991) en ook leuker rijden.
Wat mij betreft dus zeker niet zo dat een 911 het ultieme is, gewoon zoeken wat je zelf het leukst vindt en blij van wordt

Re: 991 of 981

19 dec 2024 20:34

Wat een prachtig apparaat, nine-eleven!

Re: 991 of 981

19 dec 2024 21:00

"There is a substitute " - door de bak en motor om te draaien :mrgreen:

Re: 991 of 981

19 dec 2024 23:14

Sta er ook van de kijken dat jij daar in past marcel.in
Een cayman en een boxster zit ik echt niet fijn

Re: 991 of 981

20 dec 2024 9:25

maar hier rennen de kids eerst naar de 911

Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat kinderen bij me aanbelden met de vraag of ze een foto van mijn 981 op de oprit mochten maken. Ook tijdens 't rijden genoeg meedraaiende hoofden van Kids, papa's én mama's.

Kinderen zien Een Porsche sportauto... Die zien geen 911 of Cayman/Boxster.

Maar ik rij voor mezelf. Niet voor 'n ander. En ja, een 911 is (óók) fantastisch natuurlijk.

Re: 991 of 981

20 dec 2024 9:27

anton964 schreef:Sta er ook van de kijken dat jij daar in past marcel.in
Een cayman en een boxster zit ik echt niet fijn


Welke generatie? Vanaf de 981 is 't interieur flink gegroeid

Re: 991 of 981

20 dec 2024 10:27

Hé Anton…het dak kan open hè! ;-)

Re: 991 of 981

20 dec 2024 10:42

Polydeukes schreef:
anton964 schreef:Sta er ook van de kijken dat jij daar in past marcel.in
Een cayman en een boxster zit ik echt niet fijn


Welke generatie? Vanaf de 981 is 't interieur flink gegroeid

Maar nog steeds te klein ;0

Re: 991 of 981

20 dec 2024 11:09

Waarschijnlijk een bevestiging van mijn nickname maar ik moet vaak twee keer kijken voordat ik het verschil tussen een 911 en een Cayman/718 zie. Ik vind het verschil van voren gezien minimaal. Van achteren zie je de grotere heupen maar verder...?
En dan is een Cayman met eventueel die zijhappers en enorme vleugel voor het publiek toch wat cooler dan een basic 911 GTS.

Na een proefrit in een Cayman GT4 kwam ik net als anderen tot de conclusie dat die te krap aanvoelde. Die wand direct achter de stoelen maakte het iets claustrofobisch. Ik zal binnenkort eens een 718 proberen en kijken of dat inderdaad beter voelt.

Re: 991 of 981

20 dec 2024 12:06

Nou om eerlijk tezijn, ik had met de 997.2 best wat kosten gehad. Ik was toen naar een 991 gts aan het kijken. Maar zag dat ik voor niet veel meer een nieuwe cayman kon kopen. Ben toen bij porsche geweest maar een nieuwe cayman van 2023 zit voor mij echt niet lekker. Dus nu toch wel heel blij met de gts. Daar kun je lang uit in zitten

Re: 991 of 981

20 dec 2024 12:46

Clueless schreef:Waarschijnlijk een bevestiging van mijn nickname maar ik moet vaak twee keer kijken voordat ik het verschil tussen een 911 en een Cayman/718 zie.

Dat is helemaal niet vreemd hoor :wink:
Een 997 Targa en 981/982 (718) Cayman hebben een bijna identiek profiel.
Afbeelding

Re: 991 of 981

20 dec 2024 15:01

Cazzo Super Veloce schreef:
Polydeukes schreef:
anton964 schreef:Sta er ook van de kijken dat jij daar in past marcel.in
Een cayman en een boxster zit ik echt niet fijn


Welke generatie? Vanaf de 981 is 't interieur flink gegroeid

Maar nog steeds te klein ;0


Als ik met mijn bouw en lengte van 1,93 met gemak in passen, gok ik dat 99% er ook in passen :drive:

Re: 991 of 981

20 dec 2024 15:41

OK, te klein voor mij dan.
Bij PCR een Boxster GTS gepast en met de stoel in de laagste stand en de rugleuning zover mogelijk achterover kijk ik nog steeds tegen de bovenrand van de raamstijl aan.
Laat staan dat dan het dak nog dicht kan :lol:
195cm

Re: 991 of 981

20 dec 2024 17:16

Polydeukes schreef:
maar hier rennen de kids eerst naar de 911

Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat kinderen bij me aanbelden met de vraag of ze een foto van mijn 981 op de oprit mochten maken. Ook tijdens 't rijden genoeg meedraaiende hoofden van Kids, papa's én mama's.

Kinderen zien Een Porsche sportauto... Die zien geen 911 of Cayman/Boxster.

Maar ik rij voor mezelf. Niet voor 'n ander. En ja, een 911 is (óók) fantastisch natuurlijk.


Voor de typisch rationele 981 bestuurder is dit niet de aankoop reden natuurlijk , ehm - maar leuk is het wel - durf het nog wel scherper te stellen, men kijkt eerder naar de 981, want die zie je niet zo vaak en denken dat het iets speciaals is - gasgebaren, filmen , echt grappig, misschien dat dat bij de 911 nog sterker is wellicht (?), maar ik zou zeggen (ook meer dan) voldoende aanwezig bij de 981 serie (+geluid ook i.o) :-)
Laatst bijgewerkt door Autoke op 20 dec 2024 17:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Plaats een reactie