Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
25 feb 2025 1:07
Autoke schreef:Inderdaad - kan niet beter bijna..Gulpdal vanaf terras in februari..

Mooi terras, herken het meteen! Em hebben we lekker gegeten. Hopelijk snel weer een mogelijk een rit te maken samen. Indien wat meer tijd:heb wat mooie routes in noord Eifel. 3-3,5 uur MAA-MAA.
25 feb 2025 20:08
Wimpie67 schreef:Haha, ik las hetro debos…
ha ha , nee in het vlaams (Taalgebied daar) is dat ook met een extra 'e' erbij zover ik weet , iedereen is er gewoon welkom in elk geval.. ..

!
@ LKPS - ben ik voor te vinden
19 apr 2025 10:35
Kan dan alleen maar adviseren: neem de Stelvio pas met een coupé en cabrio. Niet te vergelijken.
Je hebt gewoon beide nodig
19 apr 2025 12:19
Er is niks mooier dan rijden in een cabrio met een brullende 5 liter V8 NA. Daarom heb ik naats mijn Porsche coupé een Ford Mustang cabrio.
Iedere keer starten geeft je een lekker gevoel. Rijden in een tunnel en dan gas er op, dat geeft mij een echte kik.
23 apr 2025 16:13
Voor ons is open rijden in onze 991.1 cabrio 4S “ een worden met de omgeving “ ruiken, horen en zien. Op de snelweg bij grote afstanden gaat de kap heel vaak dicht en zodra we er vanaf zijn zo snel mogelijk open.
Als de kap dicht is dan is 200+ geen enkel punt. Wij genieten met volle teugen van onze cabrio en geeft ons zodra we instappen een vakantie gevoel!!
Kortom voor ons geen dichte auto als behalve onze d.d. (dagelijks vervoer)
23 apr 2025 16:19
rene leclerc schreef:Er is niks mooier dan rijden met een V8 NA.
Iedere keer starten geeft je een lekker gevoel. Rijden in een tunnel en dan gas er op, dat geeft mij een echte kik.
07 mei 2025 20:13
Mooie interieur-exterieur combinatie bij die SL
09 mei 2025 15:11
Cabrio rijden vind ik heerlijk met mijn 944 Cabrio. Vooral de binnendoor wegen en met de stijgende temperaturen. Snelweg met dak open vind ik niet echt wat.
09 mei 2025 15:22
Heerlijk met de kap open rijden. Hoor je de uitlaat ook veel beter
09 mei 2025 16:38
[quote="michel1975"]Hier de keus uit 2 cabrio's. Beiden hun eigen karakter. De TR6 met de fluitende Webers en dikke knalpijp voor de leuke wegen binnendoor. En de SL voor de wat langere cruise ritten.


Hé mijn oude liefde.Heerlijke sportieve auto met super geluid
15 mei 2025 14:28
Bron KNAC:
Uit onderzoek van het Amerikaanse Highway Loss Data Institute (HLDI) – een analist van verzekeringsdata – blijkt dat cabriorijders minder vaak betrokken zijn bij ongevallen met letsel. Zo zijn cabriorijders liefst 15% alerter zijn in het verkeer.
In je auto zit je in je eigen veilige cocon. Maar op het moment dat je in een cabrio rijdt en het dak eraf mag, verandert dat gevoel. Veel cabriorijders omschrijven het als een gevoel van vrijheid. Wind door de haren en zon op je gezicht, wat wil je nog meer? Nu blijkt dat cabriorijders zich meer openstellen voor hun omgeving. Onderzoek laat zien dat cabriorijders 15% alerter zijn in het verkeer dan bestuurders met een auto met een dak boven het hoofd. Ook ervaren cabriorijders tot wel 32% minder stress achter het stuur.
Minder ongelukken
Die verhoogde alertheid, maar lagere stressniveaus zorgen ervoor dat cabriorijders minder vaak betrokken zijn bij ongevallen met letsel. Er is wel een verschil tussen het rijden in een open auto met hardtop (10% lager letselrisico) en een softtop cabrio (3% lager letselrisico). Het verschil lijkt te verklaren uit het feit dat het onderzoek deels is gebaseerd op pure verzekeringsdata, waarin ook het aantal ongelukken van cabrio’s met dichte kap zijn meegenomen. De hardtop lijkt in zulke situaties veiliger te zijn dan de softtop.
15 mei 2025 19:12
Merk ook dat rijden makkelijker is met open dak, beter overzicht en geen dode hoeken.
16 mei 2025 15:52
En voor wat het waard is.... Dit soort statistiekjes zijn meestal niet gekoppeld aan verreden km's.... Hoe pakt het onderzoek uit als je niet alleen het aantal auto's en hun verschijningsvorm onderzoekt. Maar dat ook per gereden km doet?
16 mei 2025 21:44
80.000km op vijf jaar tijd.
14 jul 2025 7:21
Vrij simpel antwoord, beleving. Dat is ermee, met dat open rijden. Zelfde reden waarom je een Porsche rijdt i.p.v. een meer standaard auto en zelfde reden waarom anderen weer b.v. motorrijden. Cabrio rijden is een beetje als motorrijden maar dan met het comfort van een auto (o.a. geen pak en helm nodig).. Lekker in de buitenlucht, meer onderdeel van je omgeving.. Het stelt je bij leukere sportauto's vaak ook beter in staat het (uitlaat)geluid wat je auto produceert te horen. Allemaal beleving. En dat is dus voor iedereen anders waar hij/zij waarde aan hecht.
15 jul 2025 10:05
Inderdaad de beleving. Met onze 20 jaar oude A4 B6 cabrio nu in de Rioja vanuit NL, over de peage is het kapje dicht en kms maken, maar zodra je in Spanje bent is het kapje open en iedere km een feest. Via Ainsa naar Zaragoza, Logrono, Rioja, en dan door naar Bilbao en de Picos. Fantastisch.
15 jul 2025 11:56
Mits je 928S4 een schuifdak en een handbak zou hebben, had ik die genomen
Veel plezier in de Rioja, erg mooie streek, prachtig om te rijden, maar de wijnen zijn vrij eentonig, te sterk houtgelagerd en vaak met een chocolade toets. Je eet er wel geweldig voor geen geld in vgl met hier.
15 jul 2025 22:58
Dichter kom je niet bij het orkest achterin
15 jul 2025 23:28
2.2VTEC schreef:Mits je 928S4 een schuifdak en een handbak zou hebben, had ik die genomen
Veel plezier in de Rioja, erg mooie streek, prachtig om te rijden, maar de wijnen zijn vrij eentonig, te sterk houtgelagerd en vaak met een chocolade toets. Je eet er wel geweldig voor geen geld in vgl met hier.
Klopt. Net heerlijk gegeten, 3 gerechten gedeeld met vrouwlief, 2 toetjes erbij, drie beste glazen wijn, mineraalwater en koffie. Moest 53 euries afrekenen. Had me in Utrecht bij een beetje redelijke tent 100 euries gekost.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.