Auteur |
Bericht |
CJ
ex-964 C2, ex-Macan
997 C4S
Panamera4 E-HybridHellevoetsluis
|
 Porsche InnoDrive
Dat dus, Gebruikt iemand dat wel eens? Zit op m'n Panamera (die ik nog moet voorstellen) maar kan de voor delen er nog niet echt van ontdekken. 
|
02 sep 2025 20:00 |
|
 |
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
 Re: Porsche InnoDrive
Ik moest opzoeken wat het was... Een "intelligent" rijhulpsysteem op je adaptive cruise control dat tot 3km vooruitkijkt en anticipeert op bochten, drempels, rotondes, etc. Ik rij mijn Porsche voor de fun. Met al die hulpsystemen wordt iedere vorm van rijplezier weggenomen, je bent alleen nog maar passagier van je auto (en ja Cazzo, met een automaat ben je dat feitelijk al, we weten het  ).
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
03 sep 2025 12:52 |
|
 |
Inflatable
2018 982 Boxster
2013 981 Boxster S
|
Nope.. Mijn 981 Boxster S heeft alleen eenvoudige cruise control maar zelfs dat is een overbodige functie want ik gebruik het nooit.. ik rij liever zelf..
|
03 sep 2025 14:51 |
|
 |
CJ
ex-964 C2, ex-Macan
997 C4S
Panamera4 E-HybridHellevoetsluis
|
Ik zet hem praktisch altijd op cruise control. Zeker in m’n daily. De adaptieve cc vind ik best wel goed eigenlijk.
Het is meer dat het erop zit en ik het tot nu toe niet echt snap.
|
03 sep 2025 15:51 |
|
 |
Johann
981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Voor zover ik begreep is de Innodrive de volgende stap na adaptive cruise. Ik heb nu een leenauto van PCG waar dat op zit. Het werkt ontzettend goed, maar wat ik merk is dat het zo vanzelf gaat dat ik mezelf meerdere keren tijdens een rit betrap op dagdromen, omdat ik niet actief bezig ben, en dat vind ik zeer verontrustend en gevaarlijk.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
03 sep 2025 16:52 |
|
 |
Inflatable
2018 982 Boxster
2013 981 Boxster S
|
Is het ook.. De overgangsfase naar zelfrijdende auto's waarin je als mens nog wel zelf de controle hebt maar veel werk uit handen genomen wordt door allerlei hulpsystemen is het gevaarlijkste.. De meeste mensen raken dan snel afgeleid en/of gaan zitten dagdromen of andere dingen doen.. De mens is niet geschikt om niks te goeven doen en te blijven opletten.. Ik als treinmachinist wordt daar op getest om de zoveel jaar en die testen zakken de meeste mensen die solliciteren naar de functie voor.. Als het aan mij zou liggen zouden alleen systemen die menselijke fouten afvangen toegestaan zijn totdat we meteen helemaal over gaan naar 100% zelfrijdende auto's.. Persoonlijk hoop ik de tijd dat ik niet meer zelf mag autorijden niet meer mee te maken..
|
04 sep 2025 20:42 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Voor mezelf sprekend, ik vind Adaptive CC & stuurcorrecties / lane keeping (mits in de juiste omstandigheden gebruikt) juist erg rustgevend op lange afstanden en bij weinig verkeer, bvb de autostrades in Frankrijk of Spanje. In de gewone file trouwens ook, maar bij zenuwachtig verkeer of tunnels zet ik het uit en rij ik zelf wel.
_________________________________________ MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS
|
04 sep 2025 21:53 |
|
 |
Inflatable
2018 982 Boxster
2013 981 Boxster S
|
Is het ook.. De overgangsfase naar zelfrijdende auto's waarin je als mens nog wel zelf de controle hebt maar veel werk uit handen genomen wordt door allerlei hulpsystemen is het gevaarlijkste.. De meeste mensen raken dan snel afgeleid en/of gaan zitten dagdromen of andere dingen doen.. De mens is niet geschikt om niks te hoeven doen en te blijven opletten.. Ik als treinmachinist wordt daar op getest om de zoveel jaar en die testen zakken de meeste mensen die solliciteren naar de functie voor.. Als het aan mij zou liggen zouden alleen systemen die menselijke fouten afvangen toegestaan zijn totdat we meteen helemaal over kunnen gaan naar 100% zelfrijdende auto's.. Persoonlijk hoop ik de tijd dat ik niet meer zelf mag autorijden niet meer mee te maken..
|
04 sep 2025 22:22 |
|
|